Vil der være noget hentet ved at skifte min køler ud til en Noctua NH-D14?
Ligeledes vil det ændre på noget at hæve min CPU fra 3.4 til eksempelvis 3.7 - 3.8 Ghz? Jeg bruger hovedsagligt min computer til spil.
Mht køling ved jeg det ikke.
Mht at OC fra 3,4 til 3,7 Ghz i spil, det vil nok give ca. 0.01 fps. Her er det grafikkortet du skal have kig på. Hvad opløsning spiller du i? Og hvilke spil spiller du?
jeg mener at du lige så godt kan beholde køleprofilen og bare smide en ny blæser på med højere airflow, den der side på nu hos dig har noget med ca 45-55 cfm min smider op til 110cfm, det kan høres, men kun når det er varmt 😀
Moderator
Tilføjet: 18-01-2013 16:53:39
Svar/Indlæg:
2672/468
Nu er jeg allergisk over for støj, så air flow kommer aldrig over lydniveau - men jeg prøver at sætte den på, så må vi se hvad det giver - købte den også mest for at være klar når der engang skal opgraderes til en Intel CPU - fik den brugt.
Køb den hvis du har planer om at bruge den til Intel setuppet, men spild ikke flere penge på AMD. Især ikke når du spiller.. AMD er intet værd til gaming, det er bevist utallige gange. Der er få GPU krævende titler der ikke er den store forskel i, men i 7 ud af 10 spil er der markant forskel.