Der er fordele og ulemper ved multi GPU. Jeg ville personligt altid gå efter én stærkt single GPU istedet for low/mid end kort i CF/SLI.
Det er langt fra alle spil der kører ordenligt med mere end ét kort. Bare se Far Cry 3 (for at tage ét nyere eksempel), det kørte af helvede til ved release med CF/SLI. Ved ikke om det er forbedret, men det må man da håbe. Men det er da ikke særligt fedt for dem der sidder med CF/SLI på releasedagen, det sker ret ofte efter min mening.. Der skal lige en driver og et par patches til før det kører ordenligt med multi GPU..
Derudover kan der være microstuttering, højt strømforbrug og generelt varmere kort (= mere støj)
Microstuttering er især noget man ser med netop low/midend kort fordi fps generelt er lavere, det er osse mere udbredt på CF ved brug af 2 kort (forsvinder dog igen ved 3-4 kort) men CF skalerer generelt bedre end SLI.
Så der kan være titler hvor du får flere FPS og nogle hvor du får mindre. Den mest stabile ydelse får man bestemt med ét high end kort og det trækker alligevel det meste, uden alt det bøvl.
7850 2GB CF er jo sådan set osse dyrere end 660 Ti. Du kan få et GTX 670 for de penge, eller noget 7970. Det havde jeg klart valgt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 19-01-2013 19:30:30.