Kæmpe bærbar hardware problem

Diverse d.  22. januar. 2013, skrevet af HoutN
Vist: 1436 gange.

HoutN
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2013 16:08:21
Svar/Indlæg:
62/21
http://www.laptoprepair101.com...

Jeg ville skifte blæseren på min bærbar, og får åbnet helt op til den, og får taget motherboardet af. Problemet er så bare at i handlingen kom jeg til at ødelægge en af de plastik-låse der er til connectorerne på motherboardsne (den som går hen til tænd/sluk knappen). Derudover virker min mousepad og trådløst netværk heller ikke (det trådløse har ultra lav signalforbindelse, men kan godt tændes).

Nogen der ved hvor jeg kan købe/fremskaffe sådan nogle plastik låse til motherboards? Og hvordan den nemmeste måde at låse connectionen fast på, så det ikke sker igen? Synes det er utrolig svært, selvom jeg ikke engang har særlig store fingre. - andre hjælpsomme svar vil også være dejligt, f.eks. hvor jeg kan finde noget plastik til at erstatte låsen, ligesom gutten gør i ovenstående link.

Bærbar: Asus X53Sv

Ovenstående link er det problem jeg har, bare med 3 connections (mousepad, tænd/sluk-knap og en boks nede i højre hjørne (som jeg går ud fra må være trådløst, siden mit trådløse netværk ikke virker specielt godt efter min bommert)).
simon14
 
Enthusiast
Tilføjet:
22-01-2013 17:52:54
Svar/Indlæg:
135/19
jeg ville ikke umidbart tro, at det er noget man selv kan fikse, da det vel er loddet på bundkortet. hvis selve connecteren ikke fejler noget, ville jeg nok prøve at lime "kablet" fast på en eller anden måde, men ved dog ikke, om det ville gøre mere skade end gavn