-> #8
Jeg mener, at han har lavet et eller andet tool, der kan noget af det du efterlyser. Det kræver dog Windows.
Men, min umiddelbare tanke var, at en form for minimumskonfiguration, der har en "basis"-Windows på en USB-stick, som du så kan boote fra, vil kunne det du efterlyser. Med Svedel77's nifty remote-admin, tror jeg faktisk du er der.
I princippet kræver det ikke andet og mere, end en røvfuld USB-sticks, og at du sætter computeren til at boote fra USB.
Derudover, så kunne du jo - i princippet - godt undlade delen med netværksadmin, og så køre en install fra førnævnte minimumsinstallation.
Har jeg forstået dig ret, så forestiller jeg mig, at du samler en computer, og denne computer skal så testes - men uden at påvirke den nærværende installation (eller helt uden at der sidder en SSD/harddisk i maskinen).
Min tanke var derfor, at en meget skinny Windows-installation (slipstream?) m. de mest basale programmer og en autorun, vil kunne det du efterlyser.
Der er dog en åbenlyse problematik i, at du nok skal teste den på forsk. konfigurationer - men som jeg ser det, burde det ikke være et problem at spæde til med drivere på din clon-boot.
... am I making sense at all? 😳
EDIT: Hva' med en Linux på en DVD/USB?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 27-01-2013 20:20:48.