Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2013 20:01:17
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Da jeg kørte Windows 7 og WinXP på mine 2 PC'ere kørte det bare derudaf. Så fik kvajet her den "pragtfulde" ide at opgradere XP til Windows 8 Pro. 🤡
Bortset fra Windows 8 er underlig, så står jeg tilbage med et problem jeg ikke rigtig kan se en løsning på.
Windows 8 PC'en er tændt 24/7 (fungerer som en slags NAS bl.a.), og når jeg booter min Windows 7 PC (den der kan ses under min profil), så har jeg oprettet 2 netværksdrev til 2 mapper på Win8 PC'en. Det virker godt nok, men den KRÆVER, at jeg logger ind efter hver boot, selvom jeg sætter flueben i den rubrik "husk indstilling" eller hvad den nu hedder, der hvor jeg indtaster brugernavn og password.
Flg er prøvet uden held:
Samme brugernavn og password på begge PC'ere. Kan slet ikke connecte så!
Samme brugernavn og ingen password på Windows 8 PC'en men password på windows 7 PC'en. Dette virker, men betyder stadig, at jeg skal indtaste brugernavn efter hver boot.
Forskellige brugernavne og passwords på PC'erne. Dette virker, men jeg skal indtaste brugernavn og password efter hver reboot.
Ingen password på nogen af PC'erne. Kan ikke fo lov at connecte så, da der ikke er includeret et password 🤡
Hvordan kan jeg sætte windows 7/8 op så den connecter til mine netværksdrev af sig selv?
Alle mine PC'ere kører gennem en D-LINK 655 router.
A' ka' ik' hitte ud a' det 😩