#1 Hvis det er ligeså forbandet træls at have med at gøre så snart tingene igen skal adskilles, som det var i starten. Så kan det på ingen måde anbefales.
Men umiddelbart er CPU det eneste man kunne finde på at udskifte. Man skal jo ikke se på besværet ved udskiftning, men på hvor god ydelsen er.
Det samme kan man sige om vandkøling. det er langt mere besværligt at tilslutte og vedligeholde, end en almindelig luftkøler, men ydelsen er også markant bedre.
Der er tale om flydende metal, så man skal være grov, når man fjerner det, men man beskadiger ikke nogen dele.
Tilslutter mig #1 dog skal du være opmærksom på at det ikke må komme i kontakt med ALU da det reagere med det og opløser det. De fleste kølere har dog enten kobber ellers er de ofte nikkel belagt.
Jeg ruller selv med deres coolpads på CPU og GPU og det spiller bare 😎
Jeg vil anbefale denne her Arctic Cooling MX-4 som koster 74,95. Den er så nem at have med at gøre samtidig med at den er utrolig effektiv og skal ikke skiftes, så den også kan bruges i en computer du samler for en der ikke selv ved noget om computere.
Med denne kølepaster bruger jeg altid "dråbemetoden" hvor jeg forsigtigt skruer køleren løst fast så den sidder lidt fast og vrider køleren lidt frem og tilbage hvorefter jeg skruer den helt fast. Op denne måde har jeg opnået de bedste resultater på de "nye" cpu´er med bukket ihs.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 23-01-2013 16:49:36.