Jeg har som titlen lyder bestilt en AMD FX-8350 cpu og ville i den forbindelse gerne vide, om det er lige meget om jeg vælger, et AMD eller et Nvidia kort? Tænkte bare at når nu AMD har lavet den cpu jeg køber, vil det så også være bedst med et AMD kort dertil?
Har købt et Asus sabertooth 990fx bundkort, som kan tage op til 4 grafikkort, så vil have flere af disse 660 grafikkort med tiden, er det så stadig et godt valg af grafikkort?
Hvis andet forslåes, så må prisen helst ikke være alt for meget højere end de ca. 1700kr som disse kort koster stykket, da jeg jo skal købe op til 4stk indenfor et par måneder.
Håber nogen vil hjælpe, da jeg ikke er helt inde i sagerne mere.
Mit sabertooth har 4 pci-e porte og kan køre både sli og crossfire og da jeg har købt en AMD cpu, så ville jeg gerne vide om et AMD kort ville køre bedre med denne cpu, eller om det er lige meget hvilken cpu der er i og hvilke grafikkort det køre med...
Dit bundkort har 4 PCIe x16 porte ja, men det betyder ikke at det kan håndtere 4 grafikkort. Du kan faktisk kun køre med 2 grafikkort, men du kan jo have 2 GPU'er på hvert grafikkort.
Vil faktisk overveje det Club 3D 7870 XT, hvis de ikke kan få det andet hjem til torsdag... Det har de dog heller ikke hjemme, ah det bliver svært mand... Nå men så kan det være, at jeg køber mit kort et andet sted....
Nogen der kan anbefale et godt sted, at handle. For jeg har altid kun handlet ved proshop, da jeg har fået kanon support osv. men har de ikke det rigtige kort, ja så vil jeg overveje et andet setd, at købe mit grafik...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Yb_Hitemhard d. 27-01-2013 22:01:17.
Moderator
Tilføjet: 27-01-2013 22:44:44
Svar/Indlæg:
2672/468
Club 3D 7870 royalKing er et almindeligt 7870 kort.
Club 3D 7870 jokerCard XT er et let nedskalleret 7950 kort (2% langsommere), men til 7870 pris. Dette kort er små 8-10% hurtigere end et almindeligt 7870 kort.