Lidt feedback på en hjemmeside (skolebrug)

Hyggehjørnet d.  26. januar. 2013, skrevet af NoNig
Vist: 3295 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2013 18:14:59
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

http://test.prak10k.dk

Jeg ville høre, om jeg kunne lokke nogen til at kaste et blik på ovenstående side?

Før jeg fortæller mere om formålet og idéen bag, efterlyser jeg lidt indledende respons, vedr. layout, farver, sproglige formuleringer, etc.

Men primært: Hvis du/I vil klikke lidt rundt, og se om det virker bare nogenlunde interessant.

På forhånd tusind tak for hjælpen 🙂
Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2013 18:28:23
Svar/Indlæg:
5224/222
Ser ganske fornuftigt og meget overskueligt ud. Kan godt lide det simple layout.

Godt arbejde 🙂

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2013 21:29:06
Svar/Indlæg:
3671/66
Bare fortsæt den simple stil og du vil klart vinde elevernes hjerter.
Farverne kunne dog godt være en anelse mindre tørre i det, synes jeg. Det virker dog som en udmærket kombi, alt i alt.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
26-01-2013 21:38:39
Svar/Indlæg:
2826/100

Har kun lige kigget overfladisk.. et hurtigt kritipunkt, den viser "pageID" i toppen som URL, Det kunne være en ide at de står som noget mere sigende.. ellers godt lavet 🙂

og som #2 skriver, hold fast i det simple design

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2013 12:03:20
Svar/Indlæg:
1630/101
Nydeligt, det er pænt i designet, enkelt og brugbart

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2013 20:33:51
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg takker ydmygt 🙂

Det er en platform, jeg forventer at prøve af i min praktik her til efteråret. Så derfor skal eventuelle kinks rettes ud nu.

Næste trin er:
1) Praktisk brug
2) Oprettelse og link til "lokal" Wiki

Praktisk brug
Det jeg efterlyser hér, er om folk vil prøve sig frem, med at skrive kommentarer, komme med spørgsmål, kritik/ros, alle former for respons.

Jeg vil løbende opdatere på siden, og rette til.

Som udgangspunkt, skal I ikke tænke som en 9. klasses elev (skulle det dog forholde sig sådan, at der rent faktisk sidder en 9. klasses elev og kigger med, så kom endelig med indspark).

Idéen med siden er, ganske kort, at den skal fungere som en dynamisk læringsplatform.

Forestil jer en matematikbog, med opgavebeskrivelser, forklaringer, test, osv. - men som kan ændres løbende.
Er opgaverne for nemme/svære, kan de rettes til eller flyttes rundt.
Er opbygningen ulogisk, kan der rokeres rundt.

Men, og det er dét jeg selv er så fantastisk forelsket i, man kan selv lægge billeder, musik og video ind (gerne elevproduceret, men også ting de har fundet på nettet).

Selve læringsprocessen er tænkt som projektarbejde.

Lad os sige, at jeg laver et modul der hedder "algebra".

Så skal eleverne fylde modulet ud eller ændre i det.
Er der ord som de ikke forstår, opfordres de til at slå dem op og dele det med vennerne. Enten vha. kommentarerne, indlæggende, måske endda oprette en side/Wiki selv.

Når året så er omme, vil eleverne have en hjemmeside bestående af deres akkumulerede viden/arbejde - som de kan printe ud og bruge som noter til eks. eksamen eller terminsprøver.

Hvilket leder mig videre til næste punkt.

Oprettelse og link til "lokal" Wiki

Er der nogen af jer, der har direkte kendskab til arbejde med Wiki's, og hvordan det i så fald kan væves sammen med bloggen jeg linker til i #0?

Overordnet set, er sidens formål, at eleverne skal arbejde konstruktivt med viden.

Det er især deres formidlings- og tankegangskompetence jeg vil udfordre.

Derfor er siden, som udgangspunkt "tom".

Hvis der skulle sidde nogle derude, som kunne tænke sig at agere imaginær 9. klasse, henover de næste 6 mdr. ville jeg være jer yderst taknemmelig.

Der er absolut intet forpligtende i det.

Et presserende spørgsmål kunne med rette være, hvorfor jeg ikke spørger andre lærerstuderende om at deltage i projektet?

Det gør jeg også. Men ikke på nuværende tidspunkt.

Jeg vil gerne starte med en clean slate, uden didaktiske overvejelser, pædagogiske teoretikere og andet lærerfagligt gøjl.

Nu, handler det bare om at se om og hvordan det kan fungere.

Så hvis du/I skulle være interesseret, så gå i krig med siden. Skriv hvad der mangler, indsend kommentarer, prøv at oprette jer som brugere, lav links, find indhold.

På godt og ondt. Forestil jer, at det er et reelt brugergeneret læringsforum. Ligesom HwT - bare mere skolerelateret 🙂

Igen, på forhånd tak 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2013 19:56:09
Svar/Indlæg:
23132/740
No takers? 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2013 13:27:30
Svar/Indlæg:
23132/740
Er stadig på udkig efter frivillige 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2013 22:12:36
Svar/Indlæg:
23132/740
Har nu ændret lidt på designet, men den overordnede idé er den samme. I kan se siden på: www.prak10k.dk 🙂

Jeg vil henover sommerferien fylde indhold på.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2013 23:55:28
Svar/Indlæg:
1726/49
den er ualmindeligt langsom her hos mig. faktisk så langsom at den aldrig loader siden 😕

hvor hoster du den henne? tager omkring 3min at loade siden

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 08-05-2013 23:57:22.

Tristan

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2013 00:08:13
Svar/Indlæg:
38/4
Ingen problemer her, med at loade siden.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
09-05-2013 01:30:21
Svar/Indlæg:
2826/100

Heller ingen problemer her, den loader rimelig instant.

Det der er bare ondt 🙂 Du kan da ikke lade en tom blå knap ligge på forsiden, det er jo næsten det samme som at tvinge folk til at trykke på den ^^

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2013 09:59:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Den kan godt opføre sig lidt spøjst på tablets og smarthpones (i hvert fald på min iPad og iPhone), men det gælder mest opdatering af siden, der lige tager et par minutter. Til at loade siden, både desktop og iOS, går relativt hurtigt.

Jeg har webhotel ved Surftown 🙂

-> #11

Det er rettet nu. Havde lidt problemer med at få den til at makke ret, men fik lige kigget på det, og jeg tror det fungerer som det skal nu 🙂

-> Alle

Hvad har folk af holdning sådan til det overordnede design og strukturen?

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2013 11:35:27
Svar/Indlæg:
3671/66
Fedt design... ! Meget overskueligt og let at finde rundt i.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 18:31:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Awesome 🙂

-> Alle

Prøv at kigge under hhv. "Matematik" og "Tal og algebra".

Jeg ved godt, at siderne er lidt teksttunge, men prøv at vurdere om det er overkommeligt - på egne vegne. Ikke som skolebørn el. lign. 🙂