Hej. Har et MSI Z77A GD65A mobo, som burde have 2 forskellige BIOS chips. Der er en lille kontakt på selve mobo'et hvor man kan skifte imellem dem, når PC'en er slukket. Det virker tilsyneladende ikke. Jeg har lige flashet ver 10,8 i BIOS A, hvor jeg synes jeg gjorde som beskrevet i forventning om, at BIOS B ville forblive som den var. Brugte denne indstilling:
Flashet som sådan gik fint nok, bortset fra, at BEGGE BIOS'er nu er var 10,8. Uanset om den lille kontakt står til BIOS A eller BIOS B, så starter den op i ver 10,8. I.flg. den trykte manual, så burde der være et punkt under "Security" hvor man kan slå "Multi BIOS Update" til og fra. Det er der bare ikke siden ver 10,5 SVJH. I stedet er der en indstilling der hedder det samme øverst på det viste billede, men bruger man den, så spørger den efter en USBkey med en BIOSfil på med det samme, ikke noget med at slå til eller fra mere!!
Nogen der kan vejlede mig i, hvordan jeg skifter mellem disse 2 forskellige BIOS, samt hvordan jeg kan nøjes med at flashe EN bios ad gangen? 😳
Nu er det noget tid siden jeg sidste havde et MSI kort ved hånden, men jeg mener du skal ind hvor du opdatere, der kan du vælge et eller andet der har med den 2. bios at gøre.