Billeder i artikler

Om siden d.  28. januar. 2013, skrevet af p0Pe
Vist: 8077 gange.

p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 12:17:56
Svar/Indlæg:
3100/53
Så kom der en til. En artikel med få billeder taget af jer selv.

Er dette den nye standard på HWT.dk? At i får dyre produkter til test, som i beholder selv, og så gider i ikke engang tage jer tiden til at tage nogle billeder af hvordan produktet ser ud når det kommer op af kassen?

Jeg læser test lavet af tredjeparts sider for at få en ekstern mening om produktet. Og for at få nogle billeder som ikke er 3D renderinger, eller har været 6 ture igennem photoshop.

At man tager billeder fra producenternes hjemmesider når man laver en nyhed omkring et produkt kan jeg gå med til, men den tendens i har gang i med at man bare tager nogle billeder fra nettet af, og så skriver nogle ord og giver "produkt of the year" ud kan jeg slet ikke tage seriøst, og syntes det er et sidespor i er på vej ud på. I skal ikke sælge produkterne, i skal guide os forbrugere gennem hvad det er vi får, og hvordan vi kan forvente det ser ud. Et enkelt eyecandy billede på første side er også godt nok, men derefter forventer jeg personligt at se produktet.

Og hvis dette er resultatet af nye skribenter der ikke ejer et kamera, så invester dog i et som i kan sende med produkterne ud til test.

Jeg nyder for det meste de fleste af jeres test, men brug nu lige de sidste 30 min på at gøre det til jeres HELT egen test, og ikke bare et "preview".
The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
28-01-2013 13:47:48
Svar/Indlæg:
4741/1690
#0

Din kritik taget til efterretning.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 13:55:34
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg er heller ikke helt med på product of the year-pokalerne.
Det er voldsomt flot at jeg kan læse fire skærmtests og konkludere at samtlige skærme er product of the year.
Taget i betragtning at vi knapt er i gennem januar, er det noget af en præstation.
Jeg glæder mig til at se februars product of the year-produkter..

Ellers er jeg også jævnt tilfreds med den forhøjede produktivitet på testsiderne, omend "reklametests" som #0 også påpeger, virker en anelse useriøst.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-01-2013 13:58:22.


Stump1221
 
Nørd
Tilføjet:
28-01-2013 14:03:57
Svar/Indlæg:
264/8
Lige præcis det med product of the year har også undret mig rigtig meget, og jeg har set flere gange at folk snakker om det herinde..

Måske der kunne blive lavet en forklaring på hvordan dette system virker, for ummildbart giver det ikke ret meget mening for mig at alle produkter opnår "product of the year" ?

Jeg kan rigtig godt lide at læse jeres tests af produkter, men jeg kan godt følge #0, det er tit nogle fesne billeder der er taget fra andre sites..


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 14:07:14
Svar/Indlæg:
2131/173
#3

Det kan du læse om her, ikke dermed sagt at det giver mening:

http://hwt.dk/Test/4448/Rating...


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2013 18:13:27
Svar/Indlæg:
905/100
#2

Product of the Year bliver ofte givet med bagud-virkende kraft.
Et produkt der kom på markedet i 2012, og som på den ene eller anden måde har sat en ny standard; været dén lille tak bedre end alle de andre - bliver Product of the Year i 2013..


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 18:39:24
Svar/Indlæg:
2235/138
#0: Fuldstændig enig - Til nyheder samt et enkelt billed i starten er det ok at tage fra producentes side, men ellers holder det ikke at tage dem alle fra producenten.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
28-01-2013 21:51:13
Svar/Indlæg:
589/101
#0: Fuldstændig enig - Til nyheder samt et enkelt billed i starten er det ok at tage fra producentes side, men ellers holder det ikke at tage dem alle fra producenten.

Og hvorfor dog ikke det om jeg må spørge?`
Billeder fra producenter er taget med langt bedre apparater end hvad en normal dansker ejer. Ofte er kvaliteten også meget bedre, end hvad du ville se fra et iPhone-kvali-billede.. Om jeg bruger mit LQ-billede, taget fra præcis samme vinkel som producenten, er da ikke bedre end deres langt bedre billede?

Synes i burde være taknemmelige over HWT-teamets indsats.. Vi gør det ikke for vore egen skyld, men for hele HWT's medlemmer, og nysgerrige gæster..

Hilsen
Gerner


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-01-2013 21:59:11
Svar/Indlæg:
2826/100
#7

Uden at ville skyde nogen ned, så har #6 og de andre en pointe, billeder fra producenter kan i nogle tilfælde være farvede af at skulle sælge og ikke vise det produkt man reelt får i hænderne, det problem har du ikke når billederne er taget af skribenten.

Personligt synes jeg det giver rigtig god mening at benytte billeder som er i høj kvalitet fra producenten til en test, så længe det ikke efterlader mangler mm. i selve testen og så længe billedet reelt er samme produkt som er testet ned til mindste detalje 🙂


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 22:03:21
Svar/Indlæg:
8762/174
#7

Den sang synes jeg er blevet sunget en hel del gange før med at vi skal være tak nemmelige for al ting.

Det er fint at der er nogen der gider bruge fritiden på at lave anmeldelser som andre læser. Det har jeg selv gjort rigtig meget, men jeg er helt enig med #0 i at der bliver sprunget lige lidt for meget over der hvor hegnet det er lavest.

Som #0 er inde på så har de billeder producenten laver ofte være igennem photoshop og hvem ved hvad fanden de kan finde på at rette og fjerne af små fejl når sådan et billede bliver redigeret.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-01-2013 22:05:09
Svar/Indlæg:
2826/100
#9

Nu har du så også 8500 indlæg 😉 Så skulle da være mærkeligt hvis det ikke var sket før i den tid du har været herinde 😛

That being said, så har Bossen skrevet at det er taget til efterretning, så mon ikke det bliver drøftet internt imellem crew nu, om der skal laves noget om?


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
28-01-2013 22:06:00
Svar/Indlæg:
589/101
#8 Giver dig til dels ret.. Lad os antage, at Hr. Andersen(Skribent) ikke har et fornuftigt kamera, men vælger alligevel, at tage billeder med dét til sin artikel. Billederne der så bliver indsat i artiklerne er i så ringe kvalitet, at det får produktet til, at se utroligt kedeligt ud.. Dette påvirker altså produktet negativt.. Så hvis du spørg mig, så ville "sminkede"-billeder altså være at fortrække, da jeg hellere vil skabe en positiv stemning når man ser billedet..

Hilsen
Gerner


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-01-2013 22:11:22
Svar/Indlæg:
2826/100
#11

Enig, et Iphone kamera eller anden telefon er ikke velegnet til at lave artikler med, så der bør skribenten nok få fat i et ordentligt kamera 😛


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2013 22:12:13
Svar/Indlæg:
8762/174
#11

Det kan så igen drejes til noget negativt hos folk hvis de sidder og tænker "gud hvor er den skribent doven" fordi han er sprunget let og elefant henover alle billederne i anmeldelsen, og kun brugt dem producenten selv tager.

Jeg kan fint leve med nogle middelmådige billeder hvis jeg kan se at resten af arbejdet i en anmeldelse er tip top.



Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
28-01-2013 22:20:11
Svar/Indlæg:
589/101

#11

Enig, et Iphone kamera eller anden telefon er ikke velegnet til at lave artikler med, så der bør skribenten nok få fat i et ordentligt kamera 😛

martinta skrev d. 28-01-2013 22:11:22


For vi vil jo gerne bruge penge på et kamera i stedet for lidt lækkert Hw til spanden 😛

#11

Det kan så igen drejes til noget negativt hos folk hvis de sidder og tænker "gud hvor er den skribent doven" fordi han er sprunget let og elefant henover alle billederne i anmeldelsen, og kun brugt dem producenten selv tager.

Jeg kan fint leve med nogle middelmådige billeder hvis jeg kan se at resten af arbejdet i en anmeldelse er tip top.

Rasmus66 skrev d. 28-01-2013 22:12:13


Det er jo op til læseren selv at vurdere - Har skribenten været doven, eller har han/hun valgt billeder, som han/hun mener er bedre end hans egne?
Vil da også helst se på billeder, som er taget af skribenten selv, hvor kvaliteten er god, men den mulighed har vi ikke altid.

Men igen som The Boss siger:

#0

Din kritik taget til efterretning.

The Boss skrev d. 28-01-2013 13:47:48



I må alle have en fortsat god aften.

Hilsen
Gerner


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2013 04:51:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

http://www.edbpriser.dk/digita...
http://www.edbpriser.dk/digita...

Et af ovenstående, plus sådan en fætter:



(Det er et SD-kort, hvis du skulle være i tvivl)

Go Go Power Ranger! 😎

... og nåja. Så kan Svedel77 nok også fortælle dig, hvordan man tænder for det.

So stop 😢 'ing 😴


#16
n3z4
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2013 09:02:56
Svar/Indlæg:
67/3
#15 +1 men husk lige en http://www.avxperten.dk/foto-o...


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
29-01-2013 09:55:20
Svar/Indlæg:
589/101

-> #14

http://www.edbpriser.dk/digita...
http://www.edbpriser.dk/digita...

Et af ovenstående, plus sådan en fætter:



(Det er et SD-kort, hvis du skulle være i tvivl)

Go Go Power Ranger! 😎

... og nåja. Så kan Svedel77 nok også fortælle dig, hvordan man tænder for det.

So stop 😢 'ing 😴

NoNig skrev d. 29-01-2013 04:51:14


Jeg skriver på intet tidspunkt, at jeg har brug for et kamera, så dette er en helt irrelevant post du kommer med..
Men fedt at du faktisk brugte tid på, at finde et kamera.. 🤡

Hilsen
Gerner


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2013 13:41:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Det var åbenbart påkrævet.


Dominator
 
Bruger
Tilføjet:
30-01-2013 09:15:44
Svar/Indlæg:
50/0
Jeg synes I opfører Jer som en børnehave. Hwt og crew bruger deres tid på at teste udstyr, så I kan få et indblik i produktet.

Hvad skulle en producent få ud af at sløre fejl/mangle rpå billederne, og så siden hen dynges til fra brugerne, og dermed få dårligt ry eller klager - tænk Jer nu om.

Jeg ser intet problem i man drager nytte af de billeder, som producenten bruger en formue på at få taget.

En test journalist kan aldrig komme i nærheden, og en amatør, som en tester ofte er, vil nemt kunne skade produktet via hans billeder pga mangel på lys, skygger, forkert vinkel osv.

I kan heller ikke forvente en tester bruger 60 timer på at teste produktet og tage billeder for at få det mindste detaljer med!

En test, er en indgang_til_produktet så man får en fornemmelse inden man evt. handler.

Prøv nu at rose istedet for konsekvent at brokke Jer!


#20
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 09:56:16
Svar/Indlæg:
3100/53
#19

Gad vide hvilken bruger der ikke har nosser nok til at bruge sin egen bruger til at skrive dette (oprettet i går). For jeg nægter simpelthen at tro på at nogle opretter sig som ny bruger, og så bruger første post på at skrive dette.

En test er ikke et "indgang_til_produktet"... Det hedder et PREVIEW! En test er en test, som skal teste produktet, og vise hvad det kan, og hvordan det ser ud. se at få styr på forskellen før du kaster rundt med sætninger som "I opfører Jer som en børnehave".

Hvis siden skulle lave "indgang_til_produktet" som du så flot kalder det, så skal siden hedde HWP (HardwarePreview) i stedet. Og det er hverken brugerne eller crew interesserede i.

Og hvis du tror det tager 60 timer at tage nogle billeder af et produkt, så frygter jeg desværre for hvad generation du nu måtte komme fra.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:00:03
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg syns det er problematisk at man bruger billeder fra en producent i stedet for at tage sine egne biller, for det virker lidt som om at man springer over hvor gærdet er lavest.

Alle enhver i dag har et kamera så jeg kan ikke se hvorfor man ikke absolut vil bruge de flotte billeder fra producenten når det efter min mening gør en test mere spændende når brugeren selv tager tager sine egne billeder.



Dominator
 
Bruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:06:01
Svar/Indlæg:
50/0
#20

Preview er før, review er efter.

Du kan jo kalde det, hvad du vil. Det ændrer ikke det jeg skriver. De 60, var selvfølgelig ikke ment som værende 60 timer.

Jeg kan ikke se problemet, så længe testen er en kombination af egne billeder, og producentens egne. Hvis ikke man er i stand til selv at kunne fange produktet optimalt, så sker der, efter min mening, ingen skade ved at drage nytte af producentens billeder.

At en tester, er god til til rent tekniske, er ikke ensbetydende med han er en ørn til billeddelen. At skulle sørgefor baggrund, belysning, skygger, fritlæggelse osv, er en stor opgave, hvis man ikke har en vis portion øvelse.

En del af det kan ordnes ved man bruger en neutral baggrund, men der er stadig et stykke arbejde bagefter.


#23
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:17:20
Svar/Indlæg:
3100/53
#22

Bullshit.

Som dikteret af den danske retskrivningsordbog:

"Test = undersøgelse eller analyse af bestemte, fx fysiske eller kemiske egenskaber ved en genstand eller person fx afprøvning af en genstands holdbarhed"

"indgang_til_produktet" må nødvendigvis være før man køber, altså et preview af produktet, og hvad producenter sender ud i pressemeddelelser, og har stående på deres hjemmesider.

"Test af produktet" er en gennemgang af produktet som man så kan sammenligne med andre produkter.

Brug din rigtige bruger hvis du vil tages seriøst. Og som jeg skriver i #20, så få styr på de forskellige begrebers betydning.

Det her er et forum af nørder/kompetente mennesker som forventer, og for det meste får indhold derefter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 30-01-2013 10:18:37.


Dominator
 
Bruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:21:04
Svar/Indlæg:
50/0
#23

Dette er min rigtige bruger.

Et preview = et kort møde med produktet, som f. eks test af Engineering models. Det vil sige evt. modeller, som ikke er helt færdiggjorte. Her må man f. eks ikke altid benchmarks osv.

Review = her må man alt.

Der er ingen grund til du bruger alle de fine gloser i mod mig. Dialog er bedre.

Nu skal vi også forholde os til emnet, producent billeder i tests. JA, et review af et givent produkt med udelukkende brug af producent billeder, er forkert. En combo, er i min verden OK.



kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:26:50
Svar/Indlæg:
3565/372
Det er bestemt ikke "bare lige", når der skal tages billeder. Jeg har skrevet over 200 reviews og været i gang siden 2009. Det kræver som, #22 siger, en god portion øvelse.

Det er langtfra sjovt at skulle fritlægge, hertil kan det blive nødvendigt med neutral baggrund. Når baggrund så er valgt, skal den rette vinkel findes, så skal lys findes, og så skal kamera indstilles.

Personligt synes jeg ikke at noget under et DSLR bør anvendes til produktbilleder, da kvaliteten ganske enkelt bliver for ringe ellers.

Når alle billed er så taget, under de mest optimale forhold, kommer efterbehandlingen, der både kan være resize, navngivning, billedekode, fritlægning samt evt. justering af lys/farver i Photoshop.

Ingen af jer, der ikke selv tester, eller har testet, bør udtale jer omkring det med at tage produktbilleder.

Preview = Her præsenteres produktet. Der gives en kort beskrivelse af, hvad der er med at gøre.

Review = Her præsenteres produktet. Der gives en kort beskrivelse af, hvad der er med at gøre. Derudover underbygges der med tests af pågældende produkt, samt journalistens oplevelser med dette. (bruges ofte til gadget tests)

Forskellen på review og preview er især den konkluderende del. Et previews indeholder ganske enkelt ikke en konklusion, og skal heller ikke indeholde en. Ligeledes indholder en

Punktum 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kvist1992 d. 30-01-2013 10:47:41.


#26
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:27:23
Svar/Indlæg:
3100/53
#24

Så kan jeg simpelthen ikke se hvad det er du prøver at få frem? Emnet går jo lige præcis ud på at det ikke bør være i orden at snuppe alle billederne fra producentens hjemmeside.

I #19 lyder det nu ellers til du er stærkt uenig i hvad der bliver posted i #0.

Og til lidt info, så er følgende sætning nok ikke den bedste at starte ud med hvis du vil i "dialog" med folk.

"Jeg synes I opfører Jer som en børnehave."



Dominator
 
Bruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:39:16
Svar/Indlæg:
50/0
#26

Og til lidt info, så er følgende sætning nok ikke den bedste at starte ud med hvis du vil i "dialog" med folk.

"Jeg synes I opfører Jer som en børnehave."


Nu flueknepper du vist?

Jeg er da helt enig i, at alle billeder ikke skal være fra producenten. Jeg skrev, og skriver igen. Det betyder intet det er en kombination.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 10:53:46
Svar/Indlæg:
2131/173
#27
Indrøm du tabte den på gulvet inden du overhovedet havde den.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-01-2013 11:14:34
Svar/Indlæg:
4981/47
Skal vi ikke lige holde det pænt her hva ? 🙂

#27

Du kan med fordel gøre brug af fritekst og site link på din profil, til at stille Pope´s nysgerrighed 😉


Dominator
 
Bruger
Tilføjet:
30-01-2013 11:51:29
Svar/Indlæg:
50/0
#29

Tak for info, men ser ingen grund til at bevise noget overfor omtalte.

Det er altid nemt at pege fingre af andre, og kan man ikke gå efter bolden, så kan man altid gå efter manden.

Ha´en god dag


#31
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2013 11:55:26
Svar/Indlæg:
3100/53
Jeg foretrækker nu at gå efter manden med bolden:)

Men siden du ikke rigtigt kan bestemme dig for hvad du syntes, så er der vidst ingen grund til at fortsætte "dialogen" 🤣