CMstorm trigger

Diverse d.  28. januar. 2013, skrevet af REX666
Vist: 3814 gange.

REX666
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2013 16:55:30
Svar/Indlæg:
33/12
Ok her er mit review langt om længe. De bad mig om at være ærlig, så her det.

Her er link til producenten samt billder.
http://www.cmstorm.com/en/prod...










Specifikationer:
High durability gold-plated Cherry switches rated for over 50 million key strokes

Multi-media control keys for convenient sound control

5 macro keys with profile management

18K gold plated ultra low latency USB plugs
Anti-ghosting 6 key rollover

64KB on-board memory for profile storage

Storm tactics key for deactivation of Windows key

1000Hz driverless polling / 1ms response time

Two port enhanced USB 2.0 hub

Detachable wrist rest

Braided cable for durability

Non-slip rubber coating

Nu har jeg brugt CMstorm trigger tastaturet i snart en måned spillet en del spil og arbejdet med diverse programmer.
Efter altid at have brugt billige ikke mekaniske tastaturer er dette en noget anderledes oplevelse. Det er meget tungere end dem jeg plejer at bruge og føles solidt. Tastaturet har 5 programmerbare macro knapper. Yderligere kan andre taster også programmeres til f.eks. opstart af programmer. Tastaturet har rødt lys i alle knapperne og flere modes f.eks. kun WASD samt makro knapperne oplyst samt 3 lysstyrker. Yderligere kan man tilslutte en 5 volt strømforsyning og få 2 ekstra niveauer af lys styrke og mere strøm til den indbyggede USB 2.0 HUB. Tastaturet har en god respons og anti-ghosting virker fint. Der følger en aftagelig frontplade med som har en gummibelægning der gør at ens hænder ikke glider rundt.

Knapperne har en markant mekanisk lyd så det er ikke ligefrem stille. Om det er en god eller dårlig ting tror jeg er en smagssag.
Dog er space tasten begyndt at komme med en skinger metallisk pibelyd efter kun 5+ timers spil. Det hænger nok sammen med at jeg bruger space til at skyde med og jeg trykker til venstre for midten. Jeg er ikke specielt voldelig med knapperne så jeg tror det skyldes at fjederen sidder i højre side af den lange tast.

Da jeg modtog tastaturet var der også en løs forbindelse i det aftagelige kabel, som jeg skiftede ud. Da jeg fik tastaturet til at virke satte jeg en macro profil op. Umiddelbart virker det simpelt, men det at apply ikke aktiverede den profil jeg havde valgt krævede en tur til CM storms hjemmeside. Det er ikke helt intuitivt at man skal helt ud af programmet og trykke macro tast+ profilnummer og vente igen. Da det endelig var lykkedes at få macroerne til at fungerer fik jeg tændt for lys i hele tastaturet. Det virker dog som om USB 2.0 ikke rigtig kan leverer nok strøm. Alt lyset har det med at slukke lidt random hvorefter jeg mister kontakt med tastaturet og er nød til at hive stikket ud og sætte det i igen. Min første profil virker men jeg kan ikke længere få det til at skifte mode med lyset eller profil.
Samlet set har det ikke været den mest positive oplevelse.

Hvis vi antager det ikke modtager nok strøm og måske ville fungerer fint på USB 3.0 er det i og for sig et meget godt tastatur. Jeg finder dog software/driver på 500mb ret tungt og ikke helt intuitivt nok.

Til 888kr. Er det ikke specielt dyrt i forhold til f.eks. den høje ende af de ikke mekaniske tastaturer. Dog synes jeg godt de kunne have indkluderes en 5 volt strømforsyning man ved passer.



Tråden blev redigeret 7 gange, sidst af REX666 d. 28-01-2013 17:08:42.