Jeg arbejder som frivillig, på et krisecenter for mænd (www.krisecenter.dk ), hvor mænd der af en eller anden grund har ondt i livet, det kan være psykisk/fysisk vold, skilsmisse osv., hvor de kan bo i en kortere periode, for at få hjælp til at komme tilbage på ret køl. Alle medarbejderne på stedet er ulønnede og vi får knap til driften fra stat og kommune, resten skal findes via sponsorater og fonde.
I foråret kom brugerne med en bøn til mig, om de ikke nok kunne få nogle bedre PC'ere og gerne nogle der kunne trække lidt spil, da de ofte har meget tid til overs, hvor de stort set kun kan se TV, hvis de ikke er heldige selv at have en god PC, men de fleste der bor hos os, er livet gået så skævt for at de stort set intet ejer, da de ofte har solgt alt i håb om at kunne blive i deres lejligheder/huse osv. til heldet vendte, hvilket det ikke gjorde.
Pt. har brugerne adgang til et par gamle packard bell, som bruger mandag formiddag på at starte op, eftermiddagen på at åbne browseren, for så at miste forbindelsen til netværket og gå ned. 🤣
Jeg har forgæves forsøgt siden sidste forår at skaffe midler til, at anskaffe ny PC'ere til vores beboere. Jeg har søgt alle IT-forhandlere og fonde jeg har kunnet komme i tanke om og har hver gang fået afslag. (Vi kan dog heller ikke tilbyde den helt store eksponering og reprænsenterer derfor nok ikke den store reklameværdi i virksomhedernes øjne, selvom sociale sponsorater viser sig mere effektive i befolkningen)