Ukendt problem, ved bærbar Acer pc.

Diverse d.  29. januar. 2013, skrevet af Lundberg
Vist: 3204 gange.

Lundberg

Ny Bruger
Tilføjet:
29-01-2013 17:39:17
Svar/Indlæg:
15/3
Jeg har været lidt i tvivl, hvor jeg skulle ligge denne tråd ind henne. Men håber der er nogen der ser den, som kan hjælpe mig. 🙂

Jeg har en ældre Acer extensa 5420G, som har lidt start problemer. 😛

Den kan som sådan godt starte, da tændknappen lyser, og både blæseren og lamperne lyser til processoren. Men efter et par sekunder, lukker den selv ned, og prøver selv at tænde op igen efter. Uden der viser noget som helst på skærmen.

Først tænkte jeg, det kunne være skærmkortet, men siden jeg nogle gange har været heldig at få gang i den og skærmen egentlig virker perfekt, udelukker jeg det.

Det er nærmere "indmaden" i bundkortet der kan være en fejl ved, tænker jeg umiddelbart. Fordi nogle gange når man prøver at have noget til at presse op imod bundkortet, kan den starte.

"Jeg ved godt nogle, tænker at jeg bare skal droppe PC´en" Men har nogle andre jeg bruger primært, så det er kun et "hygge" projekt for at få den til at virke igen. 😀

Håber i har nogle gode ideer, hvor fejlen kunne være henne og en ide til hvad man kan gøre! :)
jønner

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2013 18:13:25
Svar/Indlæg:
1082/13
Nu er der vel ikke bare meget støvet indeni ,så det er et varme problem
så gør den også sådan

Lundberg

Ny Bruger
Tilføjet:
29-01-2013 18:35:55
Svar/Indlæg:
15/3
Nej slet ikke, har støvsuget den ;) Det er forresten en barbær PC. Men har en lille teori, om det kan være harddisken? Lyder det meget usandsynligt?

KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2013 19:21:41
Svar/Indlæg:
259/5
Tvivler på, at det er harddisken, da den alligevel ville starte, selvom der ikke var en i. Prøv at skille den ad, og giv den en tur med en kompressor og så skift kølepastaen i samme omgang (ikke støvsug, da det kan skabe statisk elektricitet og brænde det hele af).

Lundberg

Ny Bruger
Tilføjet:
29-01-2013 19:30:06
Svar/Indlæg:
15/3
Okay! Tak for det! Man kan sige, jeg alligevel ikke rigtig har noget at mindste, men alt at vinde. Hvis det virker! :)

TRoXa

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2013 00:21:21
Svar/Indlæg:
17/6
Jeg har 2 acer bærbare stående med samme problem. en 5520 og en 7220. På dem begge er det bundkortet der er stået af. Men håber da det lykkes dig at få liv i den igen. Jeg gav bare op efter flere timers forsøg :)

Inden du opgiver helt og har prøvet alt andet, så prøv da at smide bundkortet (uden batteri) i ovnen ved 200 grader i 8 minutter. Kan være der er en kold lodning et sted der bliver fixet på denne måde :)

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
30-01-2013 00:53:36
Svar/Indlæg:
6368/477
Hiv alle RAM blokkene ud og start den op uden RAM blokke i, det vil tvinge bundkortet til at gå i en fejl tilstand, hvor den ikke skal genstarte hele tiden, men blot stå tændt uden at der sker noget. Hvis den stadig står og genstarter uden RAM i sig, så er der noget helt galt som sikkert ikke sådan lige kan løses.