Samsung SSD svigtet - fejlsøgning??

HDD/SSD/RAM d.  31. januar. 2013, skrevet af Burgurne
Vist: 1919 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 02:20:20
Svar/Indlæg:
5874/1287
Min Samsung 830 256 Gbyte SSD har kørt upåklageligt indtil i eftermiddags. Den har været delt i 2, 70 Gbyte til OS og resten til Spil (- 23gbyte til Overposition). Grunden til dette er, at så kan jeg restore operativsystem og spil partition hver for sig på en nem måde. Nuvel, den har kørt sådan siden den var ny.
For et par dage siden købte jeg så en 3Tbyte Seagate hdd,som jeg satte i dyret. Den er beregnet til lidt film, musik, billeder, backup o.lign. "ikke-vitalt". Den har også kørt uden problemer.

Da jeg her til eftermiddag tændte for PC'en bottede den op fra min anden SSD til Windows 8. Shit, hva'nu? tænkte jeg og genstartede. Det samme gentog sig, og så poppede der et vindue op i win8 hvori der stod, at Samsungen skulle "initialiseres" inden Windows kunne bruge den. Der var hverken dreveller andet på den! Den blev initialiseret, og så så jeg efter om drevene ikke skulle være der igen? Næ 😢
Bootede så fra min "panik-USB", og recoverede fra en backup. Det gik fint nok, og den opførte sig upåklageligt. Nu er mit problem så, at jeg har mistet ca 14 timers gameplay (nå ja, problemet er jo ikke så stort 😉 ), da min seneste backup af gamerdrevet er ca 1½ uge gammelt.

Nå, nu til mit spørgsmål. Hvordan finder jeg ud af, hvad der er gået galt? Og hvordan sikrer jeg mig, at det ikke sker igen? Hvilket program (bortset fra diskpart i en elevated CMD) kan slette en SSD så grundigt, at den skal initialiseres før man kan oprette drev på den?
Og når det nu er sket, hvorfor er det så kun den ene SSD det er gået ud over??
Mystikken breder sig, spændingen stiger, men jeg føler mig bare dummere og dummere. Kan en af jer dygtige gutter ikke forklare mig noget om dette? 😳

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2013 22:35:09
Svar/Indlæg:
4657/53
Mon ikke det er din bios der har tabt den og så smadder win 8 den bagefter.
Du skulle sikker bare ha genstartet, og kigget om bios stod rigtig.
Det kan også være en dårlig kabel.

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2013 17:43:54
Svar/Indlæg:
28/5
Man skal aldrig initialisere nogen steder. 😲 Jeg har været ude for nogle gange at win 7/8 initialiseringen popper op når jeg sætter en usb stik eller sd kort i. Inden jeg har set mig om har jeg trykket og så sletter den hele lortet. Ved slet ikke hvad Microsoft mener med initialisering? Someone care to join?