Gamer bærbar idéer/valg ~10k?

Diverse d.  31. januar. 2013, skrevet af DjeavleN
Vist: 5901 gange.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 06:18:39
Svar/Indlæg:
2959/206
Goddag!

Jeg kigger på at finde mig en 'gamer' bærbar, og har bestemt mig for at lige omkring de 10k vil være min top.
- Har kigget på den to underneden - ASUS G75VW-T1100V & MM-Vision's Vision X-Series X3775.

Pris: 9999,-
ASUS G75VW-T1100V fra Bilka: http://www.bilka.dk/elektronik... (purchase_other_ds)

Dog er der det at det er Bilka, og hvis den skal til RMA, så ved jeg ikke hvor meget jeg lige stoler på Bilka, men det så hvad det er.
Så skal jeg dog have købt en SSD ved siden af, så 10.700,-.

Har læst meget op på denne model (G75VW), finder dens design ret sexy, samt at der kun er en skrue for at komme ind til alt indmaden, luftfiltre, og rimelige lave temperaturer - Skærmen skulle være god - Men det var dog en model med GTX670 samt 3D jeg læste op på.

------------------------------------

Pris: 10495,-
Min anden idé er fra MM-Vision: http://www.mm-vision.dk/produk...

Den har fordelen i at Windåse ikke følger med, samt et GTX675, som alligevel er noget kraftigere end ASUS'en GTX660, samt et 2.4/5GHz wifi kort. Dog skal der så lige smider 8>16GB Ram i, samt Bluetooth, og overvejer om det ville være værd at gå fra den 180GB Intel SSD, til den 250GB Samsung for de 399 mere det koster.
Med SSD opgraderingen, RAM & Bluetooth kommer den så til at koste 11.692,-

ASUS'en vejer 4.5Kg, MM-Vision vejer 3.9Kg - Men det kan vist være ret så ligemeget alligevel.

Det er de to jeg mest har set på - Mit problem er så lidt følgende:
Selv i standard konfigurationen så slår MM-Vision den ASUS på pure specs. Men den ASUS ser satme så sexet ud - Hvor jeg har en ven med en MM-Vision fra generationen før (dog samme kabinet), og det er godt nok noget af en stor firkant uden ret meget smexy 'going on'.

- Så tænkte at jeg ville spørge om der er nogen der har / kender til de to modeller - evt. problemer med dem? Samt hvad i ville fortrække af dem, eller evt. andre forslag?

/Rasmus
p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 11:02:04
Svar/Indlæg:
3100/53
1: Udseende bør vel ikke betyde så meget for en bærbar, det er vel bare en arbejdshest.
2: Hvad vil du med 16 GB ram? Du kommer aldrig til at bruge det
3: Hvad vil du med en 250 gb ssd? Køb hellere en 1 tb lagerdisk du kan have i ved siden af.

17.3" er ret stort. Og du får altså et svin af en stationær pc for de penge:)

Jeg ville vælge den fra MM vision.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 11:04:46
Svar/Indlæg:
7765/230
stol du rolig på bilka i forbindelse med rma...

MadsYde

Overclocker
Tilføjet:
31-01-2013 15:35:50
Svar/Indlæg:
51/5
Jeg vil vælge den fra MM vision. 😎

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 15:42:27
Svar/Indlæg:
2959/206
#1 - Jo, den må da godt se sexet ud, også selv om det er en arbejdshest - Den skal jo også "stå der". Men alligevel - Da jeg sad ved min vens MM-Vision havde jeg lidt det problem at den er meget høj i fronten, så din hånd/arm sidder på en virkelig akavet måde, samt a tastaturet har en ret så mærkelig opsætning.
Opladeren var også ekstrem stor, men det er jo nok en generel ting for gamer bærbare, hvad ved jeg 🤡
Men med sexet lige på nuværende tidspunkt mener jeg også under plastikken, nem at rengøre, god køling (med filtre).

#2 - Mmjah, aldrig sig aldrig. Jeg elsker at multitaske. Min browser har normalt en 100-150+ vinduer åbne, det tager også noget RAM. Samt at jeg da leger med Minecraft til tider, hvor jeg har (i det mindste på den stationære) smidt et ton RAM i røven på den server. Generelt så syntes jeg bare det er et kedeligt sted at spare lige nu når RAM ikke koster mere end de gør, samt at jeg altid kan finde noget at bruge dem til ;)

#3 - Det er også lidt min tanke med 180<>250GB SSD, samt at der alligevel ville skulle købes en lagerdisk ved siden af, en 1TB HDD kan dog købes måneden efter eller lignende, de ikke alt for dyre. De 250GB giver vel lidt mere plads til et par ekstra spil, der skal kunne åbnes hurtigt :p

#4 - Min stationære er helt fin til det jeg skal bruge den til ^^
Har ingen rigtige problemer med at køre noget på de højere settings (Ud over Metro xD) - Dens opgraderinger er også på et andet budget for den sags skyld - Min idé med bærbaren er andre, så som at komme ud til vennerne og game, hvor et TT MozartTX Kabinet ikke rigtigt kan flyttes ❤

#Crankyrabbit - Jah, tror også mest af alt at det bare er min egen idé om at jeg fortrækker hardware butikker der faktisk arbejder med det / har bare lidt forstand på det, end store butikker som Bilka - med andre ord så tror jeg at jeg vælger at overse dette ;)

---------------

Der er ingen som har nogle muligvis hands-on med dem?
- Det var ikke den megen tid jeg sad med den MM-Vision, selv om jeg da fik spillet lidt LoL (Der var ikke rigtigt andet installeret xD), den havde dog et par nice features, så som at man selv kunne vælge tastatur-lys farven, hvilket man ikke kan på ASUS'en.

- Tak for inputtet! :)

Edit:
I bund og grund tror jeg lidt at det er mig et spørgsmål mellem design og faktisk ydeevne - Hvor MM-Vision vinder på den sidste, men langt fra på den første, der er den lidt for meget et firkantet monster ^^

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 31-01-2013 15:43:27.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 16:25:53
Svar/Indlæg:
1954/464
Har du ser min pm?

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2013 17:32:50
Svar/Indlæg:
2959/206
Da jeg ikke lige kan edit - Fra hvad jeg har set så er den Samsung også en af de hurtigere SSD'er derude - Om jeg vil mærke forskellen, nok ikke - But meh, I like numbers.

- #5 In a second I will!

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 09:24:41
Svar/Indlæg:
2145/218
Hmmm jeg har virkelig gode erfaringer med Asus GW serien og kan varmt anbefale den, men ingen tvivl om at du får meget i MM-visions maskiner, de er bare piv grimme og meget klodset.

Jeg har personligt besluttet mig for at jeg skal have en Samsung chronos serie 7 med det nye HD8870 kort og en I7 så har jeg en glimerende arbejdsmaskine og samtidig kan jeg spille en smule på den

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 12:58:10
Svar/Indlæg:
7765/230

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 22:36:40
Svar/Indlæg:
2959/206
#7 - Det opsummere også meget tæt på mine egne tanker om det/dem.
Har hørt meget godt om den ASUS serie, samt review som det nedenunder, men ingen tvivl om at til prisen så slår den MM-Vision den klart på specs - Men som du skriver "de er bare piv grimme og meget klodset.".
Det er en stor klump hardware. Det jeg dog savnede / var mest træt af på den var så højt der var fra bordet op til kanten i fronten, man sad virkeligt dårligt med hænderne derpå.

Har du nogen idé om hvornår den / HD8xxx serien kommer ud?

http://www.notebookcheck.net/U...

#8 - Takker for linket, men ser mest efter en 17" :)

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2013 08:50:59
Svar/Indlæg:
2959/206
Mest for billeder, kølingssystemerne på de to mm.
Det er stadig den der går mig mest på, Clevo designet tiltaler mig virkelig ikke alt for meget på jeg jo nok indrømme.

ASUS G75VW: http://www.notebookcheck.net/U...

MM-Visions kabinet: http://www.notebookcheck.net/R...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 03-02-2013 08:54:57.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2013 09:12:10
Svar/Indlæg:
739/62
har en G75VW ... jeg er super glad for min..

den er stille, kører det hele,

dog er den tung som et ondt år, men dog virkelig solid, har nu haft den med til søs 2 gange... og kan fortælle den flytter sig ikke selvom skibet ruller 20 grader fra side til side 🤣

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2013 13:59:12
Svar/Indlæg:
2959/206
#10 - på = må*

#11 - Hvilken hardware setup har du i din xkalibur?
Jah, vægten siger mig nu ikke det vilde ^^, hvis jeg ville have mobilitet så ville det være en helt anden bærbar jeg kiggede efter 😛
Den skal frem og tilbage, sættes op der hvor det er jeg ender, og ikke flyttes så meget mere på end det xD

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2013 16:01:14
Svar/Indlæg:
739/62
I7-3610QM GTX670M 16gb ram og BD drev, kingston SSD plus den standard disk der sad i fra start

dog kommer den med virkelig meget lorte software installeret.. formaterede og installerede en ren windows

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2013 16:25:07
Svar/Indlæg:
2959/206
Ah yah, med ASUS'en er det første jeg gør også at lave en format, og et rent Windows, men det er vist standarden nu om dage alligevel. For den sags skyld, at hvis det bliver denne G75VW så bliver der også smidt en SSD i den.

Hm, der er jo en forskel på omkring 1000kr, (11700 ca. for MM), jeg kunne jo også se om jeg kunne finde en ASUS der er tættere på den pris, med det bedre hardware.

Dog kan jeg se at det er et GTX675MX i den MM-Vision, en Kepler GPU, som ser ud til at sparke lidt numse:
http://videocardz.com/35511/nv...

Bare CUDA cores alene, 336 på 670m vs. 960 på det i 675MX.

- Med det, så kan jeg godt se at det ville være noget dumt at købe den ASUS jeg har kigget på, når en lappy med det 675MX ikke koster andet end 500kr mere.