Hvad er jeg berretiget til?

Diverse d.  01. februar. 2013, skrevet af Gerner
Vist: 3431 gange.

Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 14:11:25
Svar/Indlæg:
589/101
Hej,
Købte en strømforsyning her i slutningen af oktober / starten af november hos Computersalg.dk.
Fra start af havde den alt for korte kabler, som selvfølgelig er OCZ (PSU'en er en OCZ ZX 1000watts) skyld. Den havde dog også en lille bitte smule coil whine, som jeg også skrev til dem, hvor de sagde, at jeg blot kunne sende den tilbage på RMA. Dette gjorde jeg ikke, da coil whinen var minimal.
Nu her ca. 2-3 måneder efter, er coil whinen blevet slemmere.. Selv i Idle kan den høres, hvilket er begyndt, at være ret så irriterende.
Computersalg skriver dette i deres reklemationsret:
"Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af
den konkrete situation."
Vil dette betyde, at jeg stadig er berretiget til enten, at få den byttet, eller få pengene tilbage?

Vil bare gerne lige have lidt mere vide omkring dette emne, inden jeg sender dem en mail om PSU'en.

Håber ikke det er alt for kludret skrevet 😀

Hilsen
Gerner
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 14:14:13
Svar/Indlæg:
3100/53
du har 2 års garenti. så du er berettiget til at få den byttet. virker den efter tredje ombytning ikke kan du få pengene tilbage. IIRC.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 14:15:40
Svar/Indlæg:
589/101
Nu tænker jeg så bare, at jeg allerede har kontaktet dem vdr. coil whine for 1-2 måneder siden. Vil dette have nogen effekt? Det er vel blot et bevis på, at problemet har været der fra start?

Hilsen
Gerner


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 14:23:26
Svar/Indlæg:
3100/53
Skriv og prøv. Går den så går den, og det skal den.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 14:51:47
Svar/Indlæg:
5039/109
Kan ikke forestille mig de afviser dig, da de allerede har tilbudt at du kunne sende den ind tidligere. Havde det været efter de års reklamationsret du havde nævnt det for dem igen så er det noget andet.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 15:47:47
Svar/Indlæg:
2672/468
Eftersom du allerede har snakket med dem om Coil-Whine for 2 måneder siden kan de faktisk nægte at reparere den - da du ikke inden for rimelig tid har indleveret den efter at du har fundet fejl på den. Rimelig tid anslås til 2 måneder.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 15:49:55
Svar/Indlæg:
5039/109
Han har jo ikke oprettet en RMA sag den gang, kun spurgt om det var muligt at sende den ind til RMA for coil whine. Hvis det er et anstændigt firma, så tager de selvfølgelig i mod den når du opretter en RMA sag.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2013 15:58:26
Svar/Indlæg:
2672/468
#5 anstændigt og anstændigt, hvis de følger lovgivningen er de ikke forpligtet til det - det er jo ikke kun den ene vej lovgivningen gælder.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2013 16:56:42
Svar/Indlæg:
1500/79

du har 2 års garenti. så du er berettiget til at få den byttet. virker den efter tredje ombytning ikke kan du få pengene tilbage. IIRC.

p0Pe skrev d. 01-02-2013 14:14:13


Hold nu op! Det hedder 2 års reklamationsret! 😳


KlintMX
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 21:57:24
Svar/Indlæg:
259/5
Og tilføjelse til #8

En garanti skal stille dig bedre end den lovpligtige reklamationsret på 2 år.

Så garanti er ikke det samme som reklamationsret - heller ikke den med de første 6 måneder. 🙂