Jeg giver den lige et skud fra hoften, så må andre rette mig hvis det er forkert.
Men, så vidt jeg ved er, PCH (Platform Controller Hub) en intel-teknologi der gjorde at bundkortets Northbridge kunne fjernes og derved fjernede man så også den potentielle flaskehals der kunne opstå mellem CPU og Bundkortet grundet båndbredshastigheden på FSB. CPU'en kom så til at indeholde Memory-controlleren og Grafikken.
Den (PCH'en) sørger altså for at bane vej fra den integrerede grafik i CPU'en til din Southbridge.
Yderligere styrer PCH'en, som en tilføjelse til bundkortets Southbridge din systemclock som man jo har brug for at lege med når man OC'er.
De oplysninger du ser er med største sandsynlighed firmwareoplysninger. Disse oplysninger lagres i en vfr-fil. Den læses af en vfr-kompiler, som derefter producerer en binær kopi der kaldes IFR.
Og efter denne lange smøre, vil jeg altså konkludere at det er den kopi du kan slå til og fra, hvis du har brug for det.
Gav det mening? Jeg tror nemlig det lykkedes at forvirre mig selv sådan en lørdag morgen 🙂