DS 213 NAS Gode råd søges Online backup

Synology d.  04. februar. 2013, skrevet af Jaidee
Vist: 845 gange.

Jaidee
 
Superbruger
Tilføjet:
04-02-2013 18:20:09
Svar/Indlæg:
3/5
Hej

I en længere periode har jeg leget med tanket om at få en NAS, og valget er nu faldet på en Synology DS 213+.

Mit ønske er at bruge dem som følger:

Jeg har en MacBook Air med 512 GB harddisk, som jeg gerne vil tage en timemachine backup af til NAS'en. Derudover kunne jeg godt tænke mig at få lagt min backup online.

1)
Jeg har oprettet mig hos onlinestoragesolution.com/ som tilbyder billig online storrage, men med 2 M/bit upload, så tager det mange uger at få den første kopi uploadet ligesom min Mac koger helt over. Derfor vil jeg gerne have NAS'en til løbende (måske en gang i ugen, at smide TimeMackine-backupen op på onlinestoragesolution.com/.
Ved i om der er mulighed for at sætte noget rSync op i DSM 4.1, således den automatisk vil uploade min backup mappe til en given FTP?

2)
Derudover søger jeg råd til 2 1TB harddiske. Jeg tænker de skal køre som spejling af hinanden for øget sikkerhed. Men det er måske bedre at køre dem som noget andet RAID for øget hastighed, og så droppe spejlingen, da jeg jo alligevel har backup online.

Jeg bor i en lejlighed hvor der er trukket kabler rundt, og jeg har 3 stik forskellige steder til netværkskabler. Jeg tænker at NAS'en skal stå i et skab og kobles på nettet via disse kabler, som så kører på min Airport Express og Apple TV. Ved i om jeg ville kunne opnå GigaBit LAN hvis jeg sætter cat5 kabler mellem mine enheder? Jeg tænker det ikke er sikkert det vil virke, hvis de kabler inde i væggene ikke understøtter Gigabit Lan

3)
Har i en idé til hvad det koster i strøm at have sådan en fætter kørende på årsbasis?