Ingen harddiske/SSD detected Gigabyte UD3H

HDD/SSD/RAM d.  05. februar. 2013, skrevet af Gluzz
Vist: 1670 gange.

Gluzz

Ny Bruger
Tilføjet:
05-02-2013 13:09:55
Svar/Indlæg:
6/2
Hej, igår modtog jeg mine 2 7970's til min pc.
Da jeg modtog dem ville jeg gerne have dem sat i maskinen, men da der var ikke plads da kabler var i vejen, så jeg rykkede dem rundt bag panele så jeg kunne få noget plads.
da jeg satte dem ind bootede jeg ikke ind i windows 8 men den gav mig en error der sagde den ikke havde noget a boote fra. derefter gik jeg ind i min bios og så den ikke havde detected noget, Derefter prøvede jeg at putte min gamle HDD ind i maskinen fra en anden pc og den blev heller ikke detected (Så mit psu er ikke synderen) Jeg clearede CMOS uden nogle resultater. Jeg tog den gamle bios fra dual bios uden nogle resultater. Jeg updaterede min bios (Den detectede min usb stick) uden nogle resultater. Jeg prøvede at tage alt ud (GPU, Ram HDD's) så der kun var 1 SSD og 1 stick ram i som kørte på onboard uden nogle resultater. Jeg prøvede andre kabler uden nogle resultater. Jeg kan også bekræfte at den får strøm da jeg kan høre begge HDD's (Nye og gamle). og jeg har også pøvet forskellige sata porte (sata 2 og sata 3)

Info:
XFX 750 watt 80+
Gigabyte Z77 UD3H
Seagate 1 TB HDD
Crucial M4 128 GB
i7 3770k

Kunne det være at der er et kabel jeg ikke har sat i eller?

//EDIT//
Hae lige fundet ud at jeg får debug koden AE på mit motherboard og i manualen siger den "Boot to legacy OS" Hvad betyder det?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gluzz d. 05-02-2013 13:15:17.
LooZypher

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2013 14:04:14
Svar/Indlæg:
82/7
Kan du starte din gamle pc op med ssd'en?

Gluzz

Ny Bruger
Tilføjet:
05-02-2013 15:05:38
Svar/Indlæg:
6/2
Ja det kan jeg godt,
Prøvede lidt efter jeg skrev posten.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
05-02-2013 20:04:24
Svar/Indlæg:
4982/47
Lyder til den kører fuld UEFI boot, hvorfor dine enheder med MBR ikke bliver set i bios heller.

Du skal lede efter noget UEFI setting/Fast boot setting og sørge for den kører enten i en form for hybrid mode, eller legacy mode (aka alm bios mode/non-UEFI)

Fuld UEFI mode kræver enhederne er sat op med GPT, ellers kan man ikke se dem overhovedet 🙂