Et par spørgsmål ang HTPC.

Media Center d.  09. februar. 2013, skrevet af oban666
Vist: 3041 gange.

oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 11:22:18
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg er så småt ved at ha samlet de dele jeg skal ha samlet til en lille HTPC men jeg ville lige høre jer andre ad...
Jeg har fundet mig en gammel E6300, vil i ikke mene det er en "stor" nok cpu til at trække en HTPC?
Har indtil vidre 2GB ram, er det ikke nok eller er det virkeligt nødvendig med 4? 😕
Af cpu køler har jeg kun intels egen std. køler, men hvis der nu er nogen der ligger inde med en lowprofile køler de ikke bruger, og som ikke skal koste alverden, så sig lige til 😉

Og så... Er der nogen der kan anbefale en god løsning til noget software? Eneste krag er at det skal kunne håndtere bluray 🙂

Kom frisk 🙂
micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 12:43:25
Svar/Indlæg:
713/74
fint men hvilket grafikkort?
eneste grund til at opdatere, ville være for at spare strøm.
XBMC helt klart. som stand alone eller som program i os.

http://xbmc.org/


jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 13:02:27
Svar/Indlæg:
1082/13
Openelec kræver ikke meget
http://openelec.tv/


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 15:53:58
Svar/Indlæg:
1440/318
XBMC og openelec er skam også nogle fine programmer, men kan de klare bluray skiver?
Af grafik kort håber jeg på at jeg har fået mig handlet fram til et ati/amd 5670 1gb 🙂


micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 16:55:50
Svar/Indlæg:
713/74
ja selvfølgelig. fra skive hvis du har drev og som iso hvis backup.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 17:49:22
Svar/Indlæg:
1440/318
Er der ikke noget med at linux ikke understytter bluray formatet?
Eller er det bare mig der er helt gal på den???


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2013 01:49:54
Svar/Indlæg:
739/62
mener ikke XBMC understøtter bluray diske, måske i den ny "frodo", kan i hvert fald ikke afspille BD diske på min eden installation.

et kan vidst lade sig gøre, men det er ret avanceret, jeg gav i hvert fald op og købte powerdvd til BD film


Valdimarsson
 
Overclocker
Tilføjet:
16-02-2013 15:47:35
Svar/Indlæg:
28/5
"If you want to play Bluray discs, your only option is Windows and PowerDVD or TMT. This is because only specific software is allowed the decryption keys for Bluray encryption and get updates for changes to Bluray encryption specs. They will never allow open OS's to be allowed to playback Blurays.

It's even worse now with Cinavia, which is ruling out Anydvd HD so consumers can't even extract the Bluray to their server for instant streaming anymore."
Taget herfra; http://forum.xbmc.org/showthre...

Er ikke andet end et par mdr. gammel.

Havde slet ikke skænket tanken at openelec ikke ville afspille blu-ray. Er igang med at samle en htpc til mine forældre med blu-ray afspiller, men det kan da ikke betale sig hvis den ikke gider afspille dem. Skal lige siges at de endnu ikke har nogen blu-ray disks. Det var mere fremtidssikirng end noget andet.

Håber ikke det passer det han skriver med at det aldrig kommer til at fungere med blu-ray drev.


Valdimarsson
 
Overclocker
Tilføjet:
16-02-2013 15:53:38
Svar/Indlæg:
28/5
Og lige on-topic igen 😉 Så ville jeg vælge Openelec ligemeget hvad. Den kan så at sige alt, undtagen at afspille blu-ray, men der har man højest sandsynlig en pc til at rippe den med.
Du bliver træt af alt hvad der har med windows at gøre i htpc sammenhæng. Jeg troede i hvert fald lykken var gjort, da jeg havde fået installeret windows og brugt mce til at afspille. Problemet er at windows er årtier om at starte og du skal bagefter starte mce eller xbmc op / og ja du kan få programmer til at gøre den slags, men du skal stadig se desktop osv. inden du får xbmc op.

Jeg siger i hvert fald; gå efter linux og xbmc, enten som et helt system (openelec) eller hvor du selv laver indstillinger xbmcbuntu.

Og helt klart xbmc over alt andet 😉

Hardware mæssigt er jeg på bar bund. Skal selv have oprettet en tråd om lidt ang. selvsamme 😉