Ny Ipad virker brugt ?

Apple d.  09. februar. 2013, skrevet af angloamerikansk
Vist: 2997 gange.

angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 13:24:25
Svar/Indlæg:
978/160
Hej.

Lige hentet ny Ipad 2 i Elgiganten til min drengs fødselsdag og ville installere diverse ting på den.
Batteri er 93% opladet da jeg tænder den og der er noget der ligner blyantstreger bagpå. Var pakket ind som spritny og ligner eller helt ny.

Tror i den er brugt ?
Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 13:27:20
Svar/Indlæg:
1643/172
Tag ingen changer og få den ombyttet med det samme, hvis du allerede har mistanke om den er brugt, så vil det altid ligge i baghoved på dig. Så få den nu bare ombyttet.


Achim-Muma
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2013 14:27:43
Svar/Indlæg:
65/12
Virker den som den skal og har den ingen ridser eller lignende så er den sikkert også ny.

At batteriet viser 93% er vel meget normalt. Den holder vel ikke 100% strøm over tid selvom den er slukket.

Behold den nu bare og lad være med at bøvle med at stå i elgiganten og kræv at få byttet en ny IPad uden fejl og mangler til en ny IPad uden fejl og mangler...


3xh
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2013 14:36:09
Svar/Indlæg:
34/9
Der er fuld Garanti..så behold den.. den er jo som ny


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 14:56:11
Svar/Indlæg:
3233/128
#2 og #3 i arbejder nok i elgiganten var? De udtalelser har sku for tydelige undertoner. :no:


0# Det er set at de pakker produkter ind igen og sælger som nye. Dette er dog mest Fona der benytter dette....


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 15:05:57
Svar/Indlæg:
1495/34
#0

Hvis du er i tvivl, så smut ned og brok dig. Får du ikke en ny, så giver de 14 dages returret, også på varer købt i butikken.

#2+3

Fis ind og pas jeres arbejde i Elgiganten! Og #3 - inden du betjener kunder kan det være du skal læse lidt op på købeloven inden du udtaler dig om garanti o.lign.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 15:21:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#0 haha du brokker dig over at der er 93% strøm på? Hvad havde du forventet?


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 15:23:22
Svar/Indlæg:
2076/119
#6

Læs nu hvad han skriver 🤡


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 15:36:04
Svar/Indlæg:
3671/66
...og der er noget der ligner blyantstreger bagpå

Med det grundlag, ville jeg returnere den/få den ombyttet med det samme, sådan set.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 09-02-2013 15:36:30.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2013 16:49:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg var strøget ned med den, fluks med det samme, og - med mindre den var købt som demo eller refurbished, være pænt utilfreds.

-> #2 + #3

Der er intet i vejen med, at produkter (også dem der bliver solgt i butikken) har smådefekter. Kosmetiske fejl gør heller ikke mig det store, men hvis en vare bliver solgt til mig, som pålydende "ny fra fabrik" - så skal den også se sådan ud.

Havde jeg derimod fået at vide: "Den har været ude ved én kunde, som fortrød købet, blah blah" - så ville det også være fint nok, men så skal der stå på kvitteringen, at den sælges som demo/refurbished. Det giver en kunde som #0 en meget stærkere sag, skulle der være problemer længere hen ad vejen.

Derudover, så tvivler jeg på, at I ville være tilfredse med et købe en helt ny bil, med ridser i lakken og tænke "nåja, what the fuck, der er jo garanti på".

Det ser træls ud, og det er der intet i vejen med, at have noget imod. Sådan er folk jo så forskellige 🙂


ThomasH
 
Nørd
Tilføjet:
09-02-2013 17:34:07
Svar/Indlæg:
178/11
Byt lortet!


Achim-Muma
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2013 15:30:54
Svar/Indlæg:
65/12
#0 hvad valgte du så at gøre?

-> #4 og #5

selvfølgelig arbejder jeg i Elgiganten... kan slet ikke få nok af den butik - har sovepose og en lille madras i butikken, så jeg ikke behøver at tage "hjem" - Elgiganten er bare mit hjem.

Jeg har fået oprettet en speciel "Miccim" og "Nittenti" rabat på 99,99% til jer i alle butikker. I skal bare synge den velkendte "jeg elsker Elgiganten" sang:

"ÅÅÅÅÅHHHHH Elgiganten....
På med vanten....
Så sparer Miccim og Nittenti slanten...
Miccim synger ehhhhhh
Nittenti synger ÅHHHH
Rabat i hoved og røv I skal FÅÅÅÅÅ"

Over and out... 🤡


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Achim-Muma d. 10-02-2013 15:33:49.


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2013 15:35:02
Svar/Indlæg:
850/212
#11

+1 🤡


frisor
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
16-02-2013 11:42:01
Svar/Indlæg:
2/0
Hvis du er i tvivl, så byt den med det samme.
Jeg har engang købt et tv fra Elgiganten som så helt nyt ud.
Intet at se på indpakningen.
Men da jeg skulle instalerer kanalerne på Tvèt var de der er allesamme, også sat i rækkefølge.
Derfor var det Tv helt sikkert brugt.
Fik det bytte med det samme.
Jeg køber aldrig ved dem igen.


Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2013 10:20:27
Svar/Indlæg:
259/32
For 5 år siden købte jeg en Ipod nede fra elgiganten, da jeg kom hjem stod der Peters Ipod som navn inde i itunes. De er nogle schvin.
Fik dog aldrig byttet den da jeg troede det var standard navnet, gik dog først op for mig da batteriet "eksploderede". :no:


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 11:07:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

Har en veninde, som købte en bærbar computer - som 'demo'. Vi spurgte specifikt, om computeren havde været brugt (andet end at den havde stået fremme i forretningen).

Hun købte, efter min vejledning, computeren i den tro, at den blot havde været pakket ud af kassen og sat frem i butikken.

Efter noget tid, begynder den at opføre sig lidt sært, og kort tid efter gik den ned. Efter at køre noget recovery på hendes harddisk opdager vi, at der ikke kun havde været (op til flere) tidligere brugere, men en af butikkens ansatte havde brugt den på en ferie - eller, antageligvis haft den med på ferie, da vi fandt billeder af ham og hans familie.

Vi vender tilbage til butikken [Elgiganten] og udfritter en af sælgerne om det nu kunne passe. Vi var ikke blevet oplyst om, at computeren havde været solgt før, at den havde været i taget i brug, og om det var politik at lade butikkens ansatte bruge computerne til private formål.

Han nægtede kategorisk, og påstod, at vi stod og løj. Jeg blev lidt muggen og bad om at tale med butikschefen eller en anden ansvarshavende, og det gerne måtte gå hurtigere end jeg fik forbindelse til div. presse og foretog eventuelle juridiske foranstaltninger.

Der gik 3 minutter, så stod butikschefen der, meget stor i slaget og om vi nu var klar over hvad der var rigtig og forkert.

Jeg sagde intet til ham, men gik blot hen til en af de computere der stod fremme i forretningen (koblet op til div. skærme), satte en DVD-skive i drevet og trykkede på "slideshow".

Han skulle ikke se særligt mange af feriebillederne (både de lødige og de mindre lødige), før han bad mig stoppe forestillingen og følge med ham ind på sit kontor.

Her fik vi at vide, at han ikke ville se nogle af de billeder eller historien offentliggjort i medierne, mod at min veninde fik valget imellem at få refunderet hele beløbet (så hun kunne gøre med pengene hvad hun ville - eks. købe en computer i en anden forretning) eller få et tilgodehavende som hun kunne bruge på hvad hun ville i forretningen [underforstået: Elgiganten], eller hvad der i princippet svarede til en blankocheck til indløsning i butikken.

Efter lidt betænkningstid, valgte hun den sidste løsning, fik en rigtig fin computer, med serviceaftale, tilbehør og andre småting (mener det i alt svarede til ca. det dobbelte af det oprindelige beløb).

Selvom det startede skidt, blev det alligevel godt (og, efter min mening, helt retfærdigt). Men jeg ved reelt ikke, om hun havde stået lige så stærkt, hvis ikke vi havde været i stand til at dokumentere vores antagelser 🙂


Kilimanjaro
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 11:48:24
Svar/Indlæg:
247/38
#17 Way to go! Sådan får man skovlen under de popsmarte sælgere og andet godtfolk i Elgiganten.


Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2013 11:56:14
Svar/Indlæg:
259/32
#15 Hold da op. Men det kunne da også ha været fedt hvis det var delt ud til medierne, sådan andre kunne se hvor fusket de kan være inde i elgiganten. 🙂