Korrekturlæser
Tilføjet:
09-02-2013 20:43:02
Svar/Indlæg:
1442/81
Så sidder man her en lørdag aften, klokken er otte, barnet er puttet i seng og jeg nyder en kop øl i ro og mag.
Konen sidder inde ved sin computer. En computer jeg, i al hemmelighed, havde gået og købt stumper ind til og foræret hende for et par uger siden, uden anden grund end for at fortælle hende at hun er dejlig. Hun blev overvildt glad og den har været i flittig brug hver eneste dag.
Jeg blev så, meget pludseligt, forstyrret i nydelsen af min øl da en hyletone rammer mine øregange "Skaaaaaat! kom liige" Jeg rynkede på panden, tog en tår mere af min øl, sukkede højlydt og velvidende at hvis jeg ikke rejste mig, ville hyletonen fortsætte. Jeg tog dog alligevel en tår mere inden jeg vandrede ind på konens kontor med øjnene fokuseret på hendes monitor. Systemet var ved at genstarte.
"Hva' så du?"
"Min computer sagde sådan en høj brummelyd"
Smilende over at hun er blevet opdraget godt nok til ikke at begynde at pille ved noget selv, rettede jeg blikket over på "kuben" - Et spritnyt Lian-Li PC-V351 kabinet. Jeg kunne se at hun havde fundet alle sine gamle spil frem.
"Det er måske et kabel der går mod blæseren" sagde jeg uden at kigge på hende og da jeg gik tættere på, kunne jeg høre en svag brummelyd. Den var tiltagende og på få sekunder var kabinettet forvandlet til en snorkende bjørn.
Jeg rynkede panden endnu engang og kiggede alvorligt over på konen "Det er helt sikkert et kabel der rager mod CPU-blæseren, har du rodet med noget?"
"Nej, jeg..." svarede hun med en lettere febrilsk hyletone.
Inden hun nåede alt blive alt for højfrekvent, afbrød jeg hende med et smil og løftede den skidestak af åbne spilcovers, der tårnede sig op på kabinettet, af. Brummelyden stoppede.
Jeg grinte højlydt og med et blink fra øjet rakte jeg hende de åbne spilæsker "Værs'go, så virker den igen" Hun grinte tilbage "Tak for det, min skat"
Med et skævt smil tegnet på mit ansigt, gik jeg tilbage for at nyde min øl i ro og mag.
"Kvinder og teknik... Det er nu dejligt"
Ha' en aften med smil i. Skål.