Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 10:17:08
Svar/Indlæg:
2672/468
Du ligger da bare den originale bios tilbage, for den har du selvfølgelig taget en kopi af inden flash. Ellers har TechpowerUp den sikkert i deres arkiv.
Et Force flash er det samme som almindeligt, du tilføjer bare /p til sidst i din command. Der ligger guides på techpowerUp.
Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 10:35:30
Svar/Indlæg:
2672/468
Inden man flasher starter man altid med at gemme den originale BIOS, og det kan man gøre med GPU-Z. Hvis der så går kage i det, så kan man altid lægge den originale tilbage igen.
Men det lyder som som om du ikke har tager backup af din BIOS inden flash, og så må du ud og søge efter den i eksempelvis TechpowerUps arkiv over BIOSer.
Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 10:51:06
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg har brugt den guide de gange jeg har gjort det, og det virkede fint - kan godt være der er kommet noget nyt smart - men så burde du kunne finde det på techpowerUp.
If you get an error like ID mismatch or Could not erase ROM, then you'll have to do some extra work in a Windows command prompt (or DOS): Run atiwinflash -unlockrom 0 followed by atiwinflash -f -p 0 bios.bin where bios.bin is the path and filename of the HD 6970 BIOS you downloaded.
Når du har flashet med en forkert bios, kan du regne med at få et mismatch på dit ID. Det er derfor du skal forceflashe den originale på. Det gør du ved at boot fra en usb stick, hvor du har lagt dit bios flash program over på, sammen men den originale bios.
Eks: ATIFLASH -f -p 0 FLASH.ROM
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af TheReazepter d. 13-02-2013 10:55:46.
#10 Når jeg følger det du har skrevet kan jeg en lille kort øjeblik se flashing går igang og lige ane den siger det går igang og ka tage et par minutter, men det slutter øjeblikkeligt ?????
Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 11:46:28
Svar/Indlæg:
2672/468
Nej, det burde være lige meget, man skal bare specificere hvilken port man flasher - så man ikke flasher forkert. Da jeg flashede forkert kunne jeg fint boote op på et andet kort - og så flashe det der ikke virkede. Lyder mystisk.
Nu ved jeg ikke om udenlanske forhandlere må eller bruger efterkrav på forsendelser, men det er jo risikoen man tager med at sende så noget til RMA, de er i deres gode ret til at sende dig kortet tilbage, med efterkrav for en re-flash og porto+gebyrer, da fejlflashing af gfx ikke går under RMA betingelserne 😛
Jeg tror Caseking sender kortet videre til producenten og så er chancen altså større for de ser BIOS ikke stemmer.
Har en kammerat der brugte RMA på et 7950 for et par uger siden nu, netop fra Caseking, og han fik ikke bare et nyt kort. Han venter stadig, det er sendt videre i systemet.
Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 17:27:31
Svar/Indlæg:
4983/48
Uanset hvordan du vælger at se på det, skal du lade være med at trolle bare fordi du er utilfreds med en bruger eller det de siger/har sagt.
At du vælger at angribe mig, falder ærlig talt ret meget til jorden eftersom jeg har været moderator herinde de sidste 2 år, og stadig er det ved siden af min redaktør stilling her på Hwt.
Men som sagt tal pænt eller hold dig fra at deltage, det gælder også evt indirekte angreb på folk som her, for eks ved at spørge om de også snyder folk på brugtmarkedet.
Moderator
Tilføjet: 13-02-2013 17:55:55
Svar/Indlæg:
4983/48
Og jeg vil så give mig selv ret her, og igen sige at man skal holde sig til emnet, istedet for alt det andet der ingen relevans har 😛
Virkelig hjælpsomt OT der 🤣
Snup du bare den bios jeg har linket til i #24, det er den rigtige bios, med garanti 😎 Men ellers så bruger du bare S/N på deres support side når du har oprettet en bruger, der er bare ikke altid Gfx bios derinde på alle kort såvidt jeg husker.
Der må være nogen der kan hjælp dig flash den tilbag, synes heller ikke forhandlern skal heft for det. Det er jo dig der flashet kortet forkert. Men ikke mere om det. Har smidt en pm, måske kunne de hjælp, hvis du kontakter dem :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af vanovich d. 13-02-2013 19:44:05.
Som tidligere nævnt skal du ikke flashe fra Windows. Dan en boot USB til bios CMD prompt, og forceflash kortet. Det virker, jeg har gjort det flere gange.
Nå det viser sig så at kortet rent fatisk er gået.
Når jeg kører kun med det (xfx) er faverne helt lilla, taskbar er ligesom et dårligt tv2 signal og pc'en fryser lige efter 20 sec.
Havde faktisk også en lille stødoplevelse med kortet da jeg skulle sætte det da jeg skulle have HDMI stikke i (kom til at have forbindelse til min 240 radiatior der sidder bag å mit kabinet.