Test: Coolermaster Seidon 120XL Watercoling Kit

Litteratur d.  18. april. 2013, skrevet af Lyngze
Vist: 10845 gange.

Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
18-04-2013 08:45:00
Svar/Indlæg:
686/80
Næsten havenes hersker?

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2013 10:23:46
Svar/Indlæg:
252/18
okay test...

Men men men, hvorfor sammenligne den med cosairs H100i 240m radiator.

og h80i som har en højere blæser Rotation på højeste niveau.

Hvis de skal sammenlignes på ydelsen, skal det sammenlignes efter min mening på sammen indstillinger.

og sige den yder dårligere end en H100I er jo indlysende efter som den har en større afkølings flade. men så kan man jo lige så godt sammen ligne den med en 480m køler som lamme tæver den og der taber jeg sgu lidt lysten til at tage resten af testen seriøs, beklager syns det er en ommer. 😕


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2013 12:15:01
Svar/Indlæg:
2676/147
Antec 920, den har en 49 mm rad, hvor i denne test er der tale om en 38mm rad.

Det betyder jo også noget, for det er ikke alle der har plads til en 49 mm rad..


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
18-04-2013 14:43:44
Svar/Indlæg:
686/80
#1
Det er selvfølgeligt rigtigt at to kølere med forskellige Blæsere, radiatortykkelse osv giver forskellige resultater, det var også rimeligt logisk for mig at den ikke ville klare sig imod en h100i, da radiator er noget større her, men ikke desto mindre synes jeg sammenligningen skal med. Personligt vil jeg da gerne se sammenligninger fra så mange segmenter som muligt.
At Corsair kølerne har en højere land blæser indstilling er vel ikke ens betydning med at den så skal skrues ned for ordentligt at kunne sammenlignes med Seidon køleren? Personligt køber jeg et produkt for hvad det er og ikke hvad det kan gøres til ved f.eks. at købe andre Blæsere etc. Det er vel et samme med alt andet hardware, du underclocker heller ikke en stor cpu/grafikkort for at den bedre skal kunne sammenlignes med et andet?
Jeg kan dog godt se at det måske godt se at jeg i testen selv får det til at lyde som om de er på samme vilkår mht ikdstillinger osv, men det er de på sin vis også, da de begge kører ved std. Indstillinger fuldstændigt som de kommer fra fabrikken.

#2
Sandt, det er helt klart en poilte der burde have været med i testen, samme er nok gældende for 240m radiatoren.
Om ikke andet synes jeg nu vurderingen af ydelsen op imod antecs køler især når man tager med at det kun er V3 versionen...

Jeg får i øvrigt snart testet V4 (ikke lavet et review, da vi allerede har sådan et) så det fremover ikke vil være en gammel model vi sammenligner med.

EDIT: Vil lige tilføje at jeg selvfølgeligt er rigtig glad for at få kritik på min artikel og at det ikke er et forsøg på at "forsvare" den som sådan. Det er blot hvad mine grunde og tanker er for hvorfor testen er udført som den er. Jeg vil selvfølgeligt tage det til efterfølge.

Hvis det er kan jeg godt tage at bruge en enkelt blæser type på alle kølere fremover, så em er gerne vil have mere "sammenlignelige" tests nyt radiator/pumpe ydelse også kan få det. Jeg har måske adgang til et sæt Noctua NF-F12 Blæsere som kan bruges, eller et sæt Sharkoon Silent Eagle. I må endeligt give feedback på dette hvis i synes det kunnevære en idé til tests fremover?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lyngze d. 18-04-2013 14:49:35.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2013 15:07:24
Svar/Indlæg:
2676/147
Synes det er helt fair med at sammenligne den med H80i, for de er direkte konkurrenter. Ssamme 38 mm i rad.

Det var som heller ikke ment som noget negativt, bare en oplysning, der ville have været god, sådan at folk ikke tror at de er ens.

Synes det er meget vigtigt at man holder 120mm sammen mod hinanden i tests, og for så vidt også 240 osv der op af, men skal bare huske på at selv konklutionen skal være baseret på de direkte konkurrenter, som er 120mm i dette tilfælde. Og det gør du også, så ingen problemer der, udover at du ikke nævner at den 920 du synes er bedre, også lige er 11 mm tykkere :)

Ellers er det skam helt fint :)


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2013 19:39:20
Svar/Indlæg:
4107/224
Dejlig støjsvag pumpe, men den er virkelig grim og plastik-agtig. Føles heller ikke så solid som Hxxx fra Corsair eller Kuhler'ne fra Antec.