Ja som overskriften siger, kan de ting arbejde sammen, forklare lige lidt dybere
Har tænkt mig at bygge mit eget medie center til stuen af en gammel pc.
Derpå vil jeg så installere XBMC og koble det via HDMI til mit tv, spørgsmålet er så, kan jeg bruge min tv remote til at navigere rundt i XBMC, eller kan Windows ikke finde ud af det?
#0, efter længere tids utilfredshed med min Asrock 330HT-BD, er jeg nu blevet glad for den. Dette kan tilskrives Openelec. Skal du udelukkende køre mediecenter vil jeg klart anbefale du kigger på det. 😉
Utilfredsheden skyldtes jeg havde valgt at køre XBMC på Windows. Det gik simpelthen for langsomt. Boot tog tid, programmet skulle startes og laggede i XBMC's UI..
Openelec booter direkte til XBMC. Den gør det hurtigt, men den gør så heller ikke andet end det. Den er smooth i UI og æder alt jeg kaster efter den (op til 1080p 10gb so far). Alt har for mit vedkommende virket out the box; Wifi og remote. Styrer den dog via tablet eller Windows bærbar.
Det ser sådan ud (billed fra google):
Tablet/Bærbar (billed fra google):
(Der er Play/Pause/Spol/Volumen når der afspilles).
Det smarte er man kan klare sig med en lille boks og et lavt strømforbrug. Du kan selvfølgelig nok også gøre det samme på en Windows platform..
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Illuminati d. 13-02-2013 21:40:01.
#4 Hvad fungerer ikke på din raspberry pi? Jeg har en, og den kører alt jeg smider efter den. Det krævede dog lidt arbejde fra min side, da den laggede i starten. Efter lidt research fandt jeg ud af at Raspberry ikke hardware decoder DTS. Den kan godt, men raspberry mangler at lave en licensaftale. Heldigvis kan man bede raspberry om at sende signalet ubehandlet videre til enten tv eller receiver. Dette hjalp ved mig, og jeg har ikke haft nogen problemer siden da.
så det eneste jeg skal gøre er at sætte hdmi i receiveren istedet for tvet og så klare den selv resten, mht lyd signalet, og så selfølgelig ændre den indstilling
Personligt synes jeg også Pi'en er for langsom. Har altid haft en pc som Media center, prøvede så en pie.
positiv --------- Lille lavt strømforbrug billig lydløs
Negativ. -------------- Ikke 100 % stabil da jeg prøvede (er måske blevet bedre) Langsommer i GUI, dog kan man lev med det. (Den er hurtigere som apple tv) Ingen DVBviewer på :/ (i know, der er lavet pvr support, men gir ikke samme lækre oplevelse som selve dvbviewer) afspilning af store mkv filer var ikke 200%..
Ja, smid den direkte i receiveren, lav ændringen i settings og du er good to go. Jeg har oc'et min, benytter mig selv af xbian's moderate oc. Den har kørt stabilt uden nogen form for problemer i snart to måneder.
#13 har prøvet det med receiveren, det er en forbedring, men stadig ikke perfekt, og 3d vil den stadig ikke uden lag, så kigger stadig efter alternativer.
#3 har du bare installeret openelec via kort læser eller usb?