Hjælp til vurdering af ny bærbar

Diverse d.  13. februar. 2013, skrevet af Marksven
Vist: 1639 gange.

Marksven

Ny Bruger
Tilføjet:
13-02-2013 23:53:30
Svar/Indlæg:
1/1
Hej.

Jeg er ikke den store ørn udi computere og specifikationer, håber jeg at nogen vil hjælpe mig lidt.

Jeg har pt. to computere på beddet som mulige kandidater. Denne: http://www.edbpriser.dk/baerba... og denne: http://www.edbpriser.dk/baerba...

Toshiba Satellite I855d-04: 4000 kroner fra netbutik.
HP Pavillion dv6-7010eo: 4500 fra Expert med 2 års Expert-garanti

Jeg er inkarneret Windows 7-bruger. Jeg har forsøgt mig med W8, men brugerfladen irriterede mig. Desuden betragter jeg indtil videre W7 som langt mere stabil end W8, som stadig har børnesygdomme.

Computeren skal bruges i arbejdsøjemed, dvs. internet, dokumenter, ikke-krævende programmer - og jeg må krybe til korset - jeg spiller af og til ikke-krævende gamle spil, f.eks. slapper jeg af med Football Manager 2009. Jeg vil mene, at begge computere er gode bud på nogle all-round laptops, som både fungerer godt som kontor og tidsfordrivs-computer, men kvalitetsmæssigt ved jeg ikke hvor forskellen er? HP har jo haft problemer med varmen, men har god consumer support (har jeg hørt). Toshiba ved jeg ikke noget om ifht. consumer. Designmæssigt er det ikke vigtigt, meen - de er da pæne begge to.

Hvad synes i og hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak!
Mark
Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2013 00:48:06
Svar/Indlæg:
3671/66
Hvis budgettet er deroppe, ville jeg tage noget Lenovo med en i3 med en manuelt udskifte harddisken med en SSD (Samsung 840) og køre på integreret grafik. Enten HD3000 eller HD4000.
Det burde sagtens kunne lade sig gøre for maks 4500,-.

Marksven

Ny Bruger
Tilføjet:
14-02-2013 10:31:08
Svar/Indlæg:
1/1
Oprindeligt er jeg også efter noget Lenovo eller ASUS, men har desværre ikke kunnet finde nogle med W7-OS. HD3000 og HD4000? Er det ikke nogle forholdsvis dårlige grafikkort, hvis målet er all-round?

Det lyder ikke som nogen dårlig idé, at købe en lidt billigere computer, og så opgradere harddisken med en SSD.