DRAM_LED lyser og får "no signal detected" på monitor

Bundkort / CPU d.  17. februar. 2013, skrevet af kenz_aps
Vist: 2318 gange.

kenz_aps

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2013 16:02:29
Svar/Indlæg:
0/1
Ja, jeg er atter på spanden.

Har samlet ny setup, som egentlig har kørt efter bogen. Var dog lidt utilfreds med temperaturene, så besluttede at fjerne køleren (står i description), fjerne paste, påmontere nyt og montere køleren igen, intet andet.

Når jeg nu starter computeren op, lyser den røde DRAM_LED rødt konstant, og min skærm viser "no signal detected". Computeren kører ellers som den skal, både med blæsere og det hele - der er bare den pære og skærmen, der ikke vil få signal.

Jeg kiggede så i min manual og konstaterede, at det er en led til at indikere fejl på rammene eller "tune" dem automatisk. Men jeg har på intet tidspunkt rørt ved rammene, som jo tidligere kørte gnidningsfrit. Jeg har efterfølgende haft ram i og monteret igen, køler af og montere igen, tjekke for kabler, der kunne sidde i vejen (foreslået på hwt til en anden bruger), samt brugt mem-ok. Her blinker den nogle gange, genstarter og lyser så igen. det løser altså ikke problemet

Hvad djævlen er der galt???
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2013 16:34:51
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, havde du cpu'en ude?

TheisF

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2013 18:26:11
Svar/Indlæg:
470/41
Jeg har ikke selv prøvet at side i problemet. Men vis jeg ikke husker helt forkert, efter noget jeg har læst her inde, så kan man stramme køleren for hård som skulle forsage et muligvis ligne problem som dit.
Dog er jeg ikke sikker. Men måske værd at prøve at løsne din køler vis du har stramt den godt fast? 🙂

Mvh, Theis

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 15:22:10
Svar/Indlæg:
2246/14
reseat rammene til at starte med, det er lettest. Det er muligt at du er kommet til at skubbe til dem eller lignende...

Slasher_x

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 17:33:53
Svar/Indlæg:
103/13
Hvis du har haft cpu'en ude, så prøv at reseat den igen. Kan være en dårlig forbindelse, da controlleren til ram er integreret i cpu...