Hjælp til net via telefonstikket istedet for stofa

Diverse d.  18. februar. 2013, skrevet af gasolin
Vist: 6578 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 18:53:43
Svar/Indlæg:
5504/640
Jeg overvejer at få andet internet, fordi jeg youtube ikke køre så godt og oplever tit at min browser nærmest tænker nogen gange om den gider at loade en side, som med 50/5 og nu 60/10 burde loades lidt hurtigere,mere jævnt (har stofa).

Youtube problemer har jeg haft før oktober 2012 da jeg skiftede til 112/12 (som ikke var stabilt om aftenen 50-80 mbits) netop pga youtube men det hjalp ikke og selv om stofa på facebook siger de er klar over problemer og er i gang med at løse det er det der stadig

Har oplevet at mit mobil med 4/1 telenor (ymobile) køre rigtig godt så hastigheden er ikke vigtig, men stabiliteten og at det køre jævnt er vigtig

Er begrænset til stofa via internet indgange siden tv stikket pga jeg er medlem af en antenneforning hvor der kun er mulighed at vælge stofa.

Jeg kan få telenor via telfonstikket da jeg har et mobilabonnement (skuffe abonnement) til 229kr om måneden (normalt meget dyrer) netop pga jeg har et mobilabonnement hos telenor minimum pris i 6 måneder 1473kr max hastighed er 20/2 tilbudt gælder for 20/1.Max hastighed er 20/2

Jeg kan også få fullrate som min koster 1095kr i 6 måneder da de første 2 måneder + oprettelse er gratis og det er 20/2 som koster 249kr om måneden. Max hastighed er 50/5

Jeg kan godt få 20 mbits via telefon stikket det kunne de se hos telenor og skal da ikke have mindre

Har læst lidt mere negativt om fullrate på trustpilot end telenor som min mor har haft og til det hun skulle bruge det til var der ingen problemer,hun brugte kabel.

Har før brugt mit mobil som modem (note 2 med ymobile 4/1 og telenor) og det kørte mere jævnt end stofa, det kørte overraskende godt

Nogen der har erfarringer med telenor og fullrate via telefonstikket, som skulle være den samme udbyder de lejer forbindelsen af, som er tdc(tdc er lidt dyrer og koster 299kr i oprettelse, på deres side står der garanteret 20 mbits, men jeg tror jeg skal have homeduo selv om jeg ikke bruger fastnet telefoni og det er for dyrt).

Prismæssigt pga de 2 måneder og oprettelsen er gratis og jeg kan vælge højere hastighed en 20/2 er fullrate nok det bedste


Hvad synes i?

Hvad router/modem bruger telenor og fullrate?

Hvis i kender bedre alternativer må i gerne anbefale det (via telefonstikket) men mit net begrænser sig til stofa og 3, som er lidt for dyrt (har ikke mulighed for 4g) og ustabilt

Funcky
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 18:59:06
Svar/Indlæg:
645/33
hejsa

jeg har fullrate og har ingen ting at brokke mig over. jeg har en 12/1, men har haft den oppe på 20/2. Min er vist klacificeret som en "gamer" linje. det er noget som gør at man vist får bedre ping på ens linje.

min router/modem er en Zyxel p-2601hn-f1.
jeg bruger min forbindelse til at hente og spille med. klippe stabilt. har haft stofa, så cybercity og nu fullrate.


Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 19:12:23
Svar/Indlæg:
644/8
Internet via af telefonstikket er meget afhængig hvor du bor.

Telenor, dengang cybercity, var jeg i sin tid fint tilfreds med, men det kommer meget an på hvor godt det kører i dit område. Du kan evt snakke med dine naboer og lave lidt test på deres forbindelser, hvis de altså har en forbindelse :D


Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 19:13:24
Svar/Indlæg:
2192/67
Har også fullrate. Synes det fungerer udemærket og deres support er rimelig fornuftig.

Den trådløse router er dog lidt noget skrammel synes jeg, den bliver meget nemt ustabil i forbindelse med andre netværk i nærheden (uanset kanal).

Jeg har haft dem i ca 1½ år nu og har kun oplevet at deres net er gået ned engang. Den kablede forbindelse har kun fejlet noget den ene gang. Hvor imod det trådløse er noget så ustabil.

Jeg har overvejet at anskaffe mig en 5ghz wireless router som jeg kan bruge istedet. Men bruger ikke det trådløse så ofte så har ikke investeret i en endnu.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 19:21:30
Svar/Indlæg:
5504/640

hejsa

jeg har fullrate og har ingen ting at brokke mig over. jeg har en 12/1, men har haft den oppe på 20/2. Min er vist klacificeret som en "gamer" linje. det er noget som gør at man vist får bedre ping på ens linje.

min router/modem er en Zyxel p-2601hn-f1.
jeg bruger min forbindelse til at hente og spille med. klippe stabilt. har haft stofa, så cybercity og nu fullrate.

Funcky skrev d. 18-02-2013 18:59:06


Skal til at spille crysis 3 men bliver nok kun singleplayer delen og det er vidst ikke via nettet.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 19:26:20
Svar/Indlæg:
5504/640

Internet via af telefonstikket er meget afhængig hvor du bor.

Telenor, dengang cybercity, var jeg i sin tid fint tilfreds med, men det kommer meget an på hvor godt det kører i dit område. Du kan evt snakke med dine naboer og lave lidt test på deres forbindelser, hvis de altså har en forbindelse :D

Don Kam skrev d. 18-02-2013 19:12:23


Har en ældre nabo der helt sikkert ikke har internet og en nede under der har tdc men om det er via telefonstikket ved jeg ikke(tror det fungere fint for ham).


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 19:47:07
Svar/Indlæg:
5504/640

Har også fullrate. Synes det fungerer udemærket og deres support er rimelig fornuftig.

Den trådløse router er dog lidt noget skrammel synes jeg, den bliver meget nemt ustabil i forbindelse med andre netværk i nærheden (uanset kanal).

Jeg har haft dem i ca 1½ år nu og har kun oplevet at deres net er gået ned engang. Den kablede forbindelse har kun fejlet noget den ene gang. Hvor imod det trådløse er noget så ustabil.

Jeg har overvejet at anskaffe mig en 5ghz wireless router som jeg kan bruge istedet. Men bruger ikke det trådløse så ofte så har ikke investeret i en endnu.

Frede24 skrev d. 18-02-2013 19:13:24


Man kan helt sikkert bruge en router til den fullrate,
telenor levere og jeg har da også en dlink dir 615 jeg kunne bruge, som jeg har været glad for og b.la været brugt til 100/10 hvor jeg fik ok hastighed, men kan man ikke få en ordentlig router/modem istedet for den der leveres med fullrate (den er vidst ikke den bedste) uden at skulle købe noget dyrt, så jeg kun har en router/modem der står og bruger strøm

Har en Edimax EW-7711UAn usb wifi modtager til min stofa smart tv boks, den går aut på nettet når jeg vil se en gammel udsendelse (op til 48 timer gammel udesendelse)uden jeg har gjort noget for at den kan koble sig på mit stofa net. Vil den være god nok til min stationær computer?

Den regner jeg med at bruge i min stationær computer og så et kort kabel til modemmet fra min smart tv boks


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
18-02-2013 19:50:28
Svar/Indlæg:
726/496
Har telenor og det er stabilt på en 10/2 linie.
Deres trådløse router er ikke noget at råbe hurra for, da signalet hurtigt daler i kvalitet.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2013 20:28:19
Svar/Indlæg:
5504/640
Skulle ikke være det bedste modem som telenpor og fullrate bruger som er det samme

http://www.eksperten.dk/spm/97...


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2013 23:00:31
Svar/Indlæg:
2470/41
Hvis du skal have noget der er klippestabilt skal du have TDC Erhverv. Prisen er lidt højere og hastigheden lidt lavere, men det er ikke til at slå ihjel.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 00:05:41
Svar/Indlæg:
5504/640

Hvis du skal have noget der er klippestabilt skal du have TDC Erhverv. Prisen er lidt højere og hastigheden lidt lavere, men det er ikke til at slå ihjel.

McCleod skrev d. 18-02-2013 23:00:31


Ja det er da godt nok dyrt MEN de har alm erhvers bredbånd (adsl)hvor 20/2 koster 211.20kr om måneden mener den koster for private 264kr

Kan man egentlig som privat få erhvers bredbånd fra tdc

Hvad har de egenlig hos tdc af hastigheder på det alm privat adsl (kan ikke finde det) og hvad koster det, kan kun finde den der 20 mbits med alm høj upload og 50/5 der skulle koste 100kr mere, men har man ikke et multistik til 50/5 koster det 999kr ekstra 😲

Priser på erhvervs bredbånd/fiber

http://erhverv.tdc.dk/enterpri...

Lige pt vil jeg godt gi 300kr om måneden for en god og stabil forbindelse, men ikke 300kr for 20 mbits i download og upload på 1-2 mbits


#11
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 03:24:10
Svar/Indlæg:
998/134
først ring til stofa få dem til opdater din firmware i din router
lyder mærklig med you tube ,der ikke downloader hurtigt nok.
der nogle faktor, du skal være klar over.
hvilket antivirus bruger, du og vigtigt er firewall, den kan godt blocke, så du får svært ved at loade.
har du prøvet andre browser, hvis det er ie9 nu.
prøv crome eller firefox


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af doit d. 19-02-2013 03:27:44.


#12
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 03:48:54
Svar/Indlæg:
998/134
nb opdater til nyeste flashplayer på adobe hp


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 05:18:55
Svar/Indlæg:
5504/640

først ring til stofa få dem til opdater din firmware i din router
lyder mærklig med you tube ,der ikke downloader hurtigt nok.
der nogle faktor, du skal være klar over.
hvilket antivirus bruger, du og vigtigt er firewall, den kan godt blocke, så du får svært ved at loade.
har du prøvet andre browser, hvis det er ie9 nu.
prøv crome eller firefox

doit skrev d. 19-02-2013 03:24:10


http://www.hardwareonline.dk/t...

http://www.eksperten.dk/spm/96...


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2013 09:09:32
Svar/Indlæg:
2470/41
#10

Priserne på TDC Erhverv er uden moms.

Ja, du kan sagtens være kunde hos TDC Erhverv uden at have skyggen af et CVR-nummer. Man betaler lidt mere for produkterne, men man får så også nogle bedre produkter.

Kravene til leveringssikkerheden er større ved TDC Erhverv. Deres kundeservice er kompetent og det er muligt at få statiske IP-adresse til nogle af deres produkter (samt linier uden portfiltrering). Min linie er uden portfiltrering og med statisk IP-adresse (et /30-net). Jeg har desuden døgnservice på linien. I de snart 5 år jeg har boet på denne adresse har jeg 2 gange haft udfald. Det ene kunne klares med et nyt modem og det andet kunne klares ved, at sende en tekniker ud til et kabelbrud en sen fredag aften. Jeg havde internet indenfor 2 timer efter fejlmeldingen.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 16:04:48
Svar/Indlæg:
5504/640
Nu gjorde jeg det 20/2 adsl hos tdc, de er dyre i oprettelse og forsendelse, MEN de har et andet modem end hos fullrate og telenor end denne her http://www.eksperten.dk/spm/97... (der kan et godt modem nemt koste det jeg sparer ved at have valgt fullrate med 2 måneders gratis internet)de har hastighedsgaranti på de 20 mbits og tdc play.

Eneste problem jeg frygter er ustabilitet,dårlig hastighed, hvor jeg enten skal bruge tid på kunde service (har stadig stofa,har haft telia,3 og oister mobil så jeg har prøvet de selskaber manger siger kar dårlig kundeservice).

Har flere gange prøvet at bruge min mobil med 4/1 som modem og det er absolut ikke en katastrofe hastighedsmæssigt......f.eks bonanza køre rigtig godt selv med videoen på bedste kvalitet (1000kb) køre det 100% stabilt og jævnt


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2013 16:43:09
Svar/Indlæg:
2470/41
#15

TDC Erhverv eller TDC Privat?

TDC Privat er nemlig nogle amatører hele vejen igennem. Been there, done that.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 17:15:27
Svar/Indlæg:
5504/640
Privat, er du klar over priserne på erhverv 796kr i oprettelse og 372kr for 20/2 der sætter jeg sku grænsen.
(dog kunne jeg godt finde på at købe det hvis der var meget billig oprettelse og det ellers kører meget bedre end deres alm 20/2, men alligevel 372 kr er mange penge)

F,eks BizBase med 20/10(adsl/vdsl) koster 469 kr om måneden og 796 kr i oprettelse (installation kan jeg selv gør)

5/5 Bizbase (G.shdsl) koster 1995kr i oprettelse og 599kr om måneden 😲

Det er høje priser og skal jeg vælge imellem de 2 er der ingen tvivl om hvad jeg vil vælge.

Har før haft tdc via telefon stikket uden problemer (der har altid været stofa tv,så jeg har aldrig haft tdc via tv boks eller det alm internet stik i væggen)

Man kommer ofte først til at tænke, det kan jeg ikke undvære og hvorfor har jeg ikke haft det før, når man for noget nyt. Jeg har en smart tv boks og er der f.eks et program på tv 2 jeg ikke nåede at se og som ikke genudsendes, kan jeg normalt se det inden for 48 timer og skal derfor ikke vælge imellem at se tv2 eller dr1 men kan se begge programmer, den boks kan jeg bare ikke undvære for jeg har i den korte tid jeg har haft den brugt den mange gange.

Sådan tror jeg også det bliver med tdc play selv om det for mig uden tvivl vil skulle konkurrere med youtube .

Er tdc play stadig kun 192kbs?

Til dem der har stofa youtube problemet ser ud til at være løst i langt de fleste tilfælde (der kan dog være en smutter engang imellem) og et halvt år går trods alt hurtigt når det begynder at blive forår, så er tdc ikke godt nok kan jeg altid vælge stofa igen eller prøve 4g hvis der om 6 måneder er kommet nogen fornuftige alternativer til 3 og deres 200/1000gb abonnementer


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 19-02-2013 17:20:58.


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2013 22:14:07
Svar/Indlæg:
2470/41
#17

Du skal IKKE vælge TDC Privat som udbyder. De tager virkeligt røven på folk. TDC Erhverv, hvis det skal være TDC.

Som jeg skrev, så er TDC Erhverv en smule dyrere, men kvaliteten følger også med. TDC Privat er nogle narrehatte. Hold dig LAAANGT væk fra dem.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 23:58:36
Svar/Indlæg:
5504/640
Det jo bare for dyrt i oprettelse

Har haft det før på en anden adresse og der var ikke noget der, dog tror jeg at jeg dengang havde en skod philips router en eller anden 5600 (min egen)


Hvorfor skal jeg have erhverv? Altså har lige som bestil 20/2, jeg sparer ikke meget i forhold til fullrate hvor jeg skal ud og finde et andet modem pga den er skod den zyxel som både telenor og fullrate lever med deres net

(kan jo altid prøve at ringe ind og snakke med tdc hvis jeg vil have erhvervs bredbånd "adsl" men så skal det da også være en god grund til at betale 796kr i oprettelse og omkring 400kr for 20/2 eller deromkring)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 20-02-2013 00:00:53.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2013 02:18:08
Svar/Indlæg:
5504/640
Nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg skulle vælge det dyre 20/2 erhvervs internet fra tdc der koster 796kr i oprettelse og 372kr om måneden

Er der tdc play med i 20/2 erhvers internet pakken?



McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2013 15:39:08
Svar/Indlæg:
2470/41
#20

TDC Play:
http://musik.tdconline.dk/serv...

Men, som jeg skrev længere oppe, så er der en stor kvalitetsmæssig forskel på TDC Privat og TDC Erhverv. TDC Privat er low-end-produktet fra TDC, hvor det du betaler for ikke står mål med det du får. En 20/2 fra TDC Privat er næppe mere end 8/1 med vinden i ryggen.

En forbindelse fra TDC Erhverv koster mere, men man får også mere for pengene. Der er bedre forbindelse, bedre service og kompetente folk i den anden ende af Kundeservice.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2013 16:53:57
Svar/Indlæg:
5504/640
#21

Glemte at nævnet de 372 kr om måneden er uden moms og så det langt over 400kr og det er dyrt


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2013 18:19:04
Svar/Indlæg:
2470/41
#22

Som jeg har skrevet, så er TDC Erhverv ikke billigt. Jeg har aldrig påstået at det skulle være billigt. Men pris/kvalitet-forholdet er bedre for TDC Erhverv ift. andre TDC-produkter.

Jeg vil slet ikke forholde mig til hvad der er billigt. Jeg forholder mig til hvad der er godt. Du kan altid få noget der er svinebilligt, men du kan ikke altid få noget der er godt. Og det kan også blive FOR billigt, men det kan aldrig blive FOR godt.

Jeg har selv en ADSL-linie hos TDC Erhverv med statisk IP (ikke DHCP-tildelt fast IP, men ægte statisk IP), 2 komplette /30-net, ingen portfiltrering og 24/7/365-service. Det er ikke billigt, men det er mere stabilt end fiber fra Waoo.