Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 18:20:29
Svar/Indlæg:
786/83
Hej alle
Jeg har brug for akut hjælp til at forstå min iMac.
Jeg har lige installeret en ny og større SSD på min iMac, da jeg gerne vil køre en dual boot konfiguration med Mountain Lion og Windows 7.
Jeg har ikke prøvet at rode med bootcamp før, så måske jeg har gjort noget forkert.
Jeg startede med at boote op på min Mountain Lion DVD og oprette 2 partitioner på disken:
- en til OSX
- en til Win 7 (så den var klar til install via bootcamp).
Herefter installerede jeg en frisk version af Mountain Lion.
Jeg prøvede herefter bootcamp guiden fra Apples styresystem, men kunne kun få lov til at hente drivere til Windows.
Jeg kunne ikke komme videre med selve installeringen af Windows. Jeg fik en fejlmeddelelse om, at min startdisk ikke er formateret korrekt.
Jeg tænker, at det er fordi, at mit system ikke kan lide, at jeg allerede har oprettet en partion på disken, som skulle bruges til Win 7.
Jeg vil derfor starte helt forfra men en ny frisk installering af Mountain Lion - nu kun på én samlet partion.
Jeg sætter min disk i, booter op og går ind i diskværktøj for at ompartitionere.
Her får jeg en fejlmeddelelse om, at den ikke kan acceptere mine ompartitionering, da den ikke kan gøre en eller anden disk passiv.
Jeg sidder nu fast.
Hvordan får jeg ompartitioneret min disk til kun én partition via Apples diskværktøj?
På forhånd tak.
/Henrik
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af speed six d. 19-02-2013 18:31:26.