Hurtig hjælp bootcamp

Apple d.  19. februar. 2013, skrevet af speed six
Vist: 999 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 18:20:29
Svar/Indlæg:
786/83
Hej alle

Jeg har brug for akut hjælp til at forstå min iMac.

Jeg har lige installeret en ny og større SSD på min iMac, da jeg gerne vil køre en dual boot konfiguration med Mountain Lion og Windows 7.

Jeg har ikke prøvet at rode med bootcamp før, så måske jeg har gjort noget forkert.

Jeg startede med at boote op på min Mountain Lion DVD og oprette 2 partitioner på disken:
- en til OSX
- en til Win 7 (så den var klar til install via bootcamp).

Herefter installerede jeg en frisk version af Mountain Lion.

Jeg prøvede herefter bootcamp guiden fra Apples styresystem, men kunne kun få lov til at hente drivere til Windows.

Jeg kunne ikke komme videre med selve installeringen af Windows. Jeg fik en fejlmeddelelse om, at min startdisk ikke er formateret korrekt.

Jeg tænker, at det er fordi, at mit system ikke kan lide, at jeg allerede har oprettet en partion på disken, som skulle bruges til Win 7.

Jeg vil derfor starte helt forfra men en ny frisk installering af Mountain Lion - nu kun på én samlet partion.

Jeg sætter min disk i, booter op og går ind i diskværktøj for at ompartitionere.

Her får jeg en fejlmeddelelse om, at den ikke kan acceptere mine ompartitionering, da den ikke kan gøre en eller anden disk passiv.

Jeg sidder nu fast.

Hvordan får jeg ompartitioneret min disk til kun én partition via Apples diskværktøj?

På forhånd tak.

/Henrik

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af speed six d. 19-02-2013 18:31:26.
speed

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2013 19:31:30
Svar/Indlæg:
786/83
Løst

Maskinen skulle åbenbart lige have frakoblet strømmen helt 😕

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
24-02-2013 10:43:46
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg har rodet med det lort 2 dage. Endelig lykkes det er fjerne OS X og installere 2 windowspartitioner. OSX kørte fint. Men windows er SÅÅÅ LANGSOM!

speed

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2013 18:25:44
Svar/Indlæg:
786/83
Vil det sige, at du kører helt uden en OS X partition?

Min installering af Windows forløb smertefrit, da jeg først fandt ud af, hvordan det skulle gøres.

Jeg havde som vanlig Windows mand allerede partitioneret min disk i to, så den var klar til en Windows installering. Det må man bare ikke.

Man må kun have en partition, og Bootcamp vil herefter selv sørge for at lave en partition til Windows.

Jeg oplever ikke min Windows partition som langsom. Jeg bruger den dog også kun til at spille på, og det forløber rimelig smertefrit. Indtil videre spiller jeg også kun SC2.