Hej Jensen, og velkommen til 🙂
Hvis du har lyst til at give 1100 for en processor, hvorfor så ikke købe en af de mindre i5'ere?
Du kan jo i samme omgang gå fra modulær strømforsyning til faste kabler og spare de penge du ellers ville have brugt over budgettet.
Jeg garanterer dig for du bliver meget gladere med en i5 end en Bulldozer CPU.
Hvis det er det 8-kernede vs 4 kerner du er forvirret over, så skal du ikke vægte det så højt.
AMD's Bulldozer arkitektur deler kernerne lidt mere op end man traditionelt har gjort. Se det som en hardwarebaseret 'HyperThreading' (Intels i3 og i5'ere understøtter at køre 2 tråde på en fysisk processor).
De sidder sammen 2 og 2 og deler FPU og lidt andet guf.
Så det er i min optik blot en opdelt 4-kernet processor alligevel 🙂
Ud over det bruger Bulldozer usansynligt meget strøm, taget ydelsen i betragtning. Der er intet sparet ved et high-end AMD system i dag. Det eneste der kører for dem er deres APU'er 🙂
- Men det er jo selvfølgelig subjektivt.
Beklager det lange indlæg. Håber det er forståeligt.
EDIT: Hvis du sammenligner ydelse ligger Intel og AMD ret lige hvad angår pris. Grunden til mange siger Intel er dyrere, er i princippet fordi man også får mere ydelse.
Eksempel: Jeg er lige gået fra en AMD Phenom II X4 965 (3.2Ghz) quad core der kostede mig 700kr, til en Intel Core i3 3220 dual core (3.3Ghz) der kostede 800kr.
Det er præcist samme ydelse, Phenomen har bare en TDP på 125W hvor i3'eren ligger på sølle 55W. Mine temperaturer og mit strømforbrug er faldet gevaldigt, men min ydelse er stort set den samme.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 25-02-2013 17:25:33.