"Dual monitor" setup fucker up under gaming.

Spil d.  25. februar. 2013, skrevet af sheeepii
Vist: 3157 gange.

sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2013 17:27:03
Svar/Indlæg:
7/1
Hej Hwt, jeg håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe her, for jeg er håbløst fortabt.

Jeg har en form for "dual monitor" setup, hvor jeg har en alm. computerskærm tilsluttet med DVI, og mit HDtv tilsluttet med HDMI (Jeg bruger det normalt til at streame o.lign.) skærmene kører dubleret som det hedder på dansk (cloned), fordi det umiddelbart er det nemmeste for mig.

Her er mit problem: Den anden dag prøvede jeg at starte et spil, fordi vi havde en lille lokal turnering, så jeg tændte naturligvis for TV'et så folk kunne følge med på "storskærm", men den oprindelige monitor (min computerskærm) gik i sort.
Den eneste måde jeg har kunne få den til at være tændt mens jeg kører et spil, er hvis jeg har 2 forskellige skærme, så den ene er inde i et spil, og den anden "er skrivebordet". Men jeg har ikke kunnet få den til at vise spillet på begge skærme.

Resten af mit setup er:
2x Ati 5870 crossfire (nyeste drivere).
Intel i7 920 @3.6Ghz
6GB ram
MOBO: Rampage 2 extreme.
Samsung 24" monitor PX2370
Samsung 40" HDtv UN40EH6030F
Windows 8.

note: Dublering virker perfekt normalt. Min computer monitor går bare i sort når jeg går ind i spil, så længe skærmen er delt med mit tv. Det gælder alle spil vel og mærket.
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2013 17:30:29
Svar/Indlæg:
3100/53
hvad sker der hvis du spiller i window mode?


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2013 18:21:07
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg vil tro at windowed mode ikke giver sort skærm. Men tjekker lige når jeg kommer hjem


hierony
 
Nørd
Tilføjet:
25-02-2013 18:34:58
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg har haft samme problem med Radeon. Jeg løste det ved at granske Catalyst. Præcist hvad jeg gjorde, erindrer jeg ikke, men jeg mener problemet var noget i stil med tilslutning og valgte udgange, fra kortet.


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2013 22:22:05
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har lige tjekket, og windowed mode giver IKKE sort skærm, begge skærme viser altså spillet når jeg kører det i windowed mode (også når det er "windowed (fullscreen)" som enkelte spil tilbyder).
Det løser ikke helt mit problem, men det er da en start :)

Og jeg har nemlig også kigget Catalyst igennem, men kan simpelthen ikke finde noget so far. :)


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2013 22:45:48
Svar/Indlæg:
7/1
Det virker forresten som om at den kører spillet på den primære skærm i catalyst, hvor den gør den anden sort imens, hvis det hjælper på noget :)


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2013 16:37:50
Svar/Indlæg:
7/1
Der er ikke nogen der har nogle forslag? :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2013 16:51:21
Svar/Indlæg:
23132/740
Ikke umiddelbart på en løsning, da - så vidt jeg ved - det altid har været problemet.

Ens accelerator (som det så fint hed "i gamle dage") kunne kun outputte ét signal. Når du kloner dit billede, og starter et spil i 3D, sker det "før" kloningen af billedet (hvilket også er grunden til, antager jeg, at problemet ikke eksisterer i windowed), hvormed alle andre output bliver deaktiveret.

Jeg ved godt, at der findes løsninger som Eyefinity og alt det der, men der går driveren ind i sætter ét stort rendertarget. Ulempen, i forhold til din løsning, er, at du jo gerne vil have klonet billedet.

Den bedste, og umiddelbart nemmeste, måde - for mig at se - ville være at anskaffe en form for splitter.

Hvorfor det [computeren/software/drivere] fortsat gør sådan, og hvad en nem løsning på problemet kunne være, aner jeg ikke. Jeg "ved" bare, at det altid har været sådan - det er ikke en "fejl" 🙂


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2013 13:06:36
Svar/Indlæg:
7/1
Okay, altså du har sikkert ret, men er temmelig sikker på at det virker når en af mine venner tilslutter sin bærbare til mit fjernsyn, samme HDMI-stik samme indstillinger. Det der gør forskellen kan selvfølgelig være at skærmen på en bærbare er bedre integreret end min. Men jeg kan ikke se at der skulle opstå problemer når både min skærm og mit TV er tilsluttet digitalt.
Og med virker mener jeg: Begge skærme viser spillet når computeren kører klonet mode.

Så er der andre der har nogle idéer er jeg stadig meget åben. Men tak for dit svar NoNig :)


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2013 13:59:53
Svar/Indlæg:
7/1
Okay opdatering:

Utroligt at jeg ikke har tjekket det før, temmelig tosset, men kloning virker, så begge spil kan vise spillet, når mit crossfire er slået fra! Det virker derfor som om det er en crossfire fejl. Er der noget hotfix på det? Eller er jeg bare fucked indtil der kommer en ny updatering?


sheeepii
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2013 15:34:40
Svar/Indlæg:
7/1
At afinstallere driverne virker forresten heller ikke, så det er ikke AMD der decideret fucker det op.