Windows "fryser" når jeg prøver på noget......

Software d.  27. februar. 2013, skrevet af speedy55
Vist: 1621 gange.

speedy55

Ny Bruger
Tilføjet:
27-02-2013 14:41:39
Svar/Indlæg:
6/3
Hey folkens...

Håber måske i kan sige hvad der kunne være galt.
Har lige købt ny gamer computer og har vel dummet mig på en eller anden måde.
Jeg havde den ene side af mit kabinet åbent, da jeg ville sætte siden på igen, skubbede jeg lige til nogle ledninger som lå ovenpå min HHD-harddisk, og så lød der en lille bitte gnist agtig lyd, og så gik den bare ud....!
Mener at jeg havde battlefield til at køre i baggrunden på skrivebordet da det skete...
Da jeg tændte computeren igen, var den stadig lynhurtig til at starte op (da windows ligger på min SSD harddisk)... billedet på Ikonerne på skrivebordet, var bare langsom til at komme frem. Jeg prøvede at åbne battlefield igen, hvor den sagde der var en mindre fejl i spillet, så jeg skulle lige hente noget via Ubisoft, for at reparerer det... Da jeg kommer ind i spillet, køre det stadig uden problemer på den højeste grafik!!!

men så snart jeg vil installerer et program, eller gå ind i tilføj/fjern programmer, eller hvis jeg sletter en fil/filer et sted, er den syyygt langsom om at gøre det....
Ville prøve at formaterer mit HDD drev, det har taget den 4min ca, om at åbne den der fane "Formater"...
(Har prøvet at gendanne den til et tidligere tidspunkt, men virkede ikke)

Håber der er en venlig sjæl, der måske kan sige hvad der kan være galt...? :/

Udstyr:
Bundkort : ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0
SSD : Kingston SSDNow V300 SSD - 120GB
Ram : Corsair 16GB DDR3 1866MHz (2x8)Vengean
CPU : AMD FX-8150 Black - AM3+ - Box (8-core 3,6Mhz)
Grafikkort : XFX Radeon HD7950 Double (3 GB)
speedy55

Ny Bruger
Tilføjet:
27-02-2013 15:21:53
Svar/Indlæg:
6/3
ps. Når jeg bevæger mig rundt inde i SSD'en er der ingen ting, men når jeg klikker rundt i forskellige mapper på HDD'en, så kan den godt finde på at fryse... Mit bud er at HDD'en måske har taget skade? Eller der mangler noget i windows, fordi den bare gik ud som et lys? :no:

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
27-02-2013 16:43:13
Svar/Indlæg:
6368/477
Smæk din SSD over i en anden computer og boot på den. Laver den samme nummer på den computer så?

speedy55

Ny Bruger
Tilføjet:
27-02-2013 16:46:00
Svar/Indlæg:
6/3
update: Jeg formaterede min HDD, og nu ser det hele ud til at køre fint igen. (:

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2013 19:02:40
Svar/Indlæg:
1271/38
Det har højst sandsynligt skyldtes sektorfejl da den sikkert har været igang med at skrive/læse da der gik fejlstrøm igennem disken.
For en sikkerheds skyld ville jeg personligt skifte SATA kablet ud, og sætte et andet strømstik til harddisken hvis de har været udsat for knæk eller anden form for ødelæggelse 🙂