#2: De kan du se hvis du ændre i din forskudsopgørelse og den køres igennem. Jeg ændrede min i slutningen af Oktober og fik kørt den nye opgørelse og så fik jeg indbetalingkort til 4085kr for min restskat for 2012 jeg skulle betale inden 31/12-2012 for at undgå renter. Så jeg forventer ikke at skulle betale mere eller få noget tilbage.
I bruger "Beregn skatten" i menuen til venstre. Den har allerede de tal den skal bruge til selvangivelsen på mandag. Hvis mangler at tilføje så tror jeg også at det kan lade sig gøre inden man trykker "Beregn"
#1 Korrekt 🤣
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pvt.P.Nutz d. 01-03-2013 11:23:02.
#22 well de har deres fejl og mangler, men det er gode dele til prisen:) Mange af toppene osv bliver udskiftet med custom dele, da csq designet er lidt for funky til mig.
Alt afhængigt af, om de har medregnet mit kørselsfradrag (hvilket har ændret sig 3 gange i 2012, hvilket jeg har erfaring for, at SKAT ikke kan klare) skal jeg enten af med ca. 3000, eller modtage ca. 4000 ... så det er jeg spændt på at finde ud af i næste uge :)
Jeg har i en periode arbejdet i en virksomhed, men var ansat som byggeleder på en byggeplads. Jeg var altså ansat på pladsen (stod også i min kontrakt). Jeg kørte i egen bil og mødte på pladsen hver dag, og var sjældent på firma adressen.
Hvordan skal jeg beregne fradraget? Skal jeg under virksomhedens adresse indtaste adressen ind på den byggeplads jeg var på? Det er jo her jeg pendlede imellem hver dag.
Jeg har 3 arbejdsgiver som jeg får løn fra. Så det er ikke altid det passer, de oplysninger Skat har. Og så skal jeg også lige ha kontrolleret kørselsfradraget. Og om det lige skal ha lidt mere. 🤣 Men det kan vente til alle har set hvad de skal ha eller skal af med.
1. Skal have omkring 3k tilbage 2. Hvis folk ikke vil have restskat skal i bare bede jeres arbejdsgiver om at hæve jeres skatteprocent en anelse. Det kan ikke mærkes i hverdagen også får i ikke længere en grim overraskelse i slutningen af året.
1. Skal have omkring 3k tilbage 2. Hvis folk ikke vil have restskat skal i bare bede jeres arbejdsgiver om at hæve jeres skatteprocent en anelse. Det kan ikke mærkes i hverdagen også får i ikke længere en grim overraskelse i slutningen af året.
Du får mere ud af at sætte pengene i banken, da der IKKE er renter på hos skat :)
Det er jo rent faktisk penge du har "manglet" i løbet af året 😳
#56, det kommer jo an på omstændighederne når man skal lave sin forskud. 1,4 mio i F3 lån, fradrag for kørsel som Skat ikke regner rigtigt, lønstigning, tab/gevinst på aktier. Tror jeg ramte +4000 (checkede for 5 timer siden, men kan ik huske hvad der stod grundet promille...).
Martin bare det er den rigtig vej, så er det godt nok. Og få penge tilbage, større beløb er direkte dumt. Skat er den dårligste sted og ha sine penge. De 18,5k har jeg da sikkert lavet omkring 2k på i løbet af året. Og så betaler man Skat tilbage D: 30/6. 🙂
SKAT og jeg var uenige, men jeg havde ret da jeg ringede ind... :) De vil have 9901 DKK, jeg mener derimod at jeg skal have 4288,89 DKK....
Så det er lidt spændende at se hvad der sker, jeg tror at vi er ude i noget med 2x 256GB SSD til den stationære, og et anlæg til køkkenet hvis jeg får ret... 😉
lige som det ser ud pt, så skal der 9 af de lange min vej :yes:
Og er lidt i tvivl om de har regnet kørsels med (det ser ikke lige sådan ud, da jeg endelig var kommet igennem)så det kan da godt være, der komme en lille sjat mere ind på kontoen 😀
Betalte 4070kr i forskudsskat i december og mit fradrag blev sat til 0kr for min løn i december for at undgå yderligere restskat. Men skal alligelvel af med 4500kr .. så alt i alt tilbage med 12500kr i skat. Tilsvarende min månedsløn for februar efter skat mv.... øv.
Skat har virkelig styr på sagerne. Har talt med dem to gange hvorfor jeg har en restskat på 4451kr når jeg har betalt 4070kr i december og ikke fik noget fradrag for lønnen i december 2012. De kan heller ikke forstå hvorfor jeg har en restskat på 4451kr og kan ikke gennemskue hvorfor... så indtil videre er jeg strandet der hvor jeg da ikke betaler 4451kr i restskat, hvis de ikke kan se hvorfor og heller ikke forstår hvor jeg skal !?
Jeg fik knapt 3300kr som jeg alligevel ikke fik da jeg skylder knapt 4000kr i et indskudslån til min lejlighed til kommunen. Så det er jo fair nok, så slipper jeg jo af med det lån nogle måneder tidligere end forventet 😉