Chrome/scvhost æder mine ram?

Software d.  01. marts. 2013, skrevet af Lyngze
Vist: 1938 gange.

Lyngze

Redaktionsassistent
Tilføjet:
01-03-2013 21:03:44
Svar/Indlæg:
686/80
Heysa, jeg er på det sidste begyndt at løbe ind i problemer med ikke at have nok ram efter at have opgraderet mit bundkort og CPU til et Gigabyte G1.Sniper 3 og en I5-3570K. Jeg bruger desuden mine gamle Corsair Vengeance Ram som er 3x4GB sticks.

Planen var i første omgang bare at køre med 2 stænger da 8GB måtte være fint nok og de så kunne køre fuld hastighed (min opfattelse er at hvis man kører med 3 stænger vil de kun køre single-channel speed?).

Jeg begyndte dog pludseligt at opleve problemer med at min computer blev langsom og ikke svarede når jeg navigerede rundt i Windows.
Jeg prøvede her at åbne taskmanager hvor jeg kunne se at mit ram-forbrug lagde på godt 93-98% jeg tænkte det kunne være grundet jeg havde "mistet" en af mine sticks, problemet virkede da også til at være fikset efter at have sat den 3. stick i igen.
Men sidder nu med alle 12GB aktive og et ram-forbrug på omtrent 97% hvor Chrome ifølge taskmanageren bruger lige godt 40% over alle sine processer... hvordan kan det være?

Jeg er klar over at Chrome er lidt ram-sulten, men jeg har aldrig oplevet problemet så voldsomt før, selvom jeg tit har en 20 faner åbne ad gangen.

Styresystemer er Windows 8 hvis det har noget at sige og jeg har ikke formateret efter at have skiftet hardwaren ud.

EDIT: Jeg har her til aften prøvet på at lukke de forskellige services ned jeg kunne se brugte meget ram kun for at finde ud af at en såkaldt service host: local system (network restricted) istedet voksede denne service bare og optog den plads de andre processer havde brugt før, hvilket til sidst faktisk resulterede i et memory forbrug på knap 90% med nærmest alt lukket (ja også explorer)

//Lyngze

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lyngze d. 01-03-2013 21:33:06.
oban666

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2013 22:14:27
Svar/Indlæg:
1440/318
Og du har sf prøvet at afinstallere chrome, og efter en genstart set efter hvor meget ram der så er i brug?

Bare en tanke 🙂

Lyngze

Redaktionsassistent
Tilføjet:
01-03-2013 22:22:13
Svar/Indlæg:
686/80
Well.. har nu genstartet min computer og problemet er så godt som borte (for nu), vil se om jeg kan finde ud af hvad præcist der forårsager det enorme memory forbrug, da jeg pt kun ligger på knap 35% med 6 faner i chrome, virus scanning og alt andet kørende som normalt hvilket jeg nu ikke synes er galt.

Så håber da lidt på at kunne finde ud af hvad der forårsager det kæmpe memory-jump til +90% i ny og næ uden at skulle til at reinstallere for mange af mine programmer 😛

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2013 23:06:04
Svar/Indlæg:
1271/38
Performance Monitor plejer at være meget behjælpelig, især hvis den service der æder meget også skrive eller læser meget fra harddisken. Så er den nem at finde 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2013 02:45:15
Svar/Indlæg:
5421/53
Der skal installeres Windows på ny ved så stort skift af hardware. Der er intet at sige til at windows opfører sig som det gør og du spilder din tid ved ikke bare at formatere.

MJPrivat

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2013 01:06:59
Svar/Indlæg:
19/0