Redaktionsassistent
Tilføjet:
01-03-2013 21:03:44
Svar/Indlæg:
686/80
Heysa, jeg er på det sidste begyndt at løbe ind i problemer med ikke at have nok ram efter at have opgraderet mit bundkort og CPU til et Gigabyte G1.Sniper 3 og en I5-3570K. Jeg bruger desuden mine gamle Corsair Vengeance Ram som er 3x4GB sticks.
Planen var i første omgang bare at køre med 2 stænger da 8GB måtte være fint nok og de så kunne køre fuld hastighed (min opfattelse er at hvis man kører med 3 stænger vil de kun køre single-channel speed?).
Jeg begyndte dog pludseligt at opleve problemer med at min computer blev langsom og ikke svarede når jeg navigerede rundt i Windows.
Jeg prøvede her at åbne taskmanager hvor jeg kunne se at mit ram-forbrug lagde på godt 93-98% jeg tænkte det kunne være grundet jeg havde "mistet" en af mine sticks, problemet virkede da også til at være fikset efter at have sat den 3. stick i igen.
Men sidder nu med alle 12GB aktive og et ram-forbrug på omtrent 97% hvor Chrome ifølge taskmanageren bruger lige godt 40% over alle sine processer... hvordan kan det være?
Jeg er klar over at Chrome er lidt ram-sulten, men jeg har aldrig oplevet problemet så voldsomt før, selvom jeg tit har en 20 faner åbne ad gangen.
Styresystemer er Windows 8 hvis det har noget at sige og jeg har ikke formateret efter at have skiftet hardwaren ud.
EDIT: Jeg har her til aften prøvet på at lukke de forskellige services ned jeg kunne se brugte meget ram kun for at finde ud af at en såkaldt service host: local system (network restricted) istedet voksede denne service bare og optog den plads de andre processer havde brugt før, hvilket til sidst faktisk resulterede i et memory forbrug på knap 90% med nærmest alt lukket (ja også explorer)
//Lyngze
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lyngze d. 01-03-2013 21:33:06.