Hej HWT :D Jeg er ny herinde, så bær over med mig :) Jeg har beslutte at jeg gerne vil have en stationær, men har ikke voldsomt mange penge, så vil gerne have så meget som muligt for pengene. Med hensyn til benyttelsen af den, var ideen at den skal være all around. Den skal primært bruges som arbejdsredskab, og derfor have en vis hurtighed(SSD), men samtidigt vil jeg gerne kunne game lidt i min fritid. Problemer består da i, hvilket opsætning jeg skal vælge, da jeg ikke gider at bruge i 10.000 kroners klassen på en hardcore gamer, men nok til at den kan trække lidt i en kvalitet mellem midt og høj, med nok FPS. Jeg har selv fundet noget som virker passende, men vil gerne have andres mening om det også :) Kabinet: http://www.komplett.dk/k/ki.as...
#3 Tak for dit forslag, men har lige nogle spørgsmål :) Den harddisk du har linket er lidt rigeligt står til mit forbrug, hvad har den af egenskaber som den jeg linkede ikke har? :) Med hensyn til kabinet er det vel en smagssag, og at det passer til bundkortet? Jeg er i tvivl om hvad der er vigtigt når man kigger på bundkort, men vil gerne udenom micro/mini ATX, da det bare er småt.. :) ud over det så vil jeg gerne have noget med nogle udvidelsesmuligheder i, hvis det er det som jeg ender med(burde jeg nok have skrevet). Ved ikke om jeg forstår det rigtigt, men som jeg læser det, kan jeg ikke med det mb få et grafikkort med mere en 1 GB? Med hensyn til RAM, GFX og CPU, hvad gør at du vælger det frem for det jeg har linket? Sidst, er der kraft nok i den PSU til udvidelse af eks. GFX? Beklager jeg er besværligt, men vil gerne vide hvorfor ;).... og tak :D
#3 Tak for dit forslag, men har lige nogle spørgsmål :) Den harddisk du har linket er lidt rigeligt står til mit forbrug, hvad har den af egenskaber som den jeg linkede ikke har? :) Med hensyn til kabinet er det vel en smagssag, og at det passer til bundkortet? Jeg er i tvivl om hvad der er vigtigt når man kigger på bundkort, men vil gerne udenom micro/mini ATX, da det bare er småt.. :) ud over det så vil jeg gerne have noget med nogle udvidelsesmuligheder i, hvis det er det som jeg ender med(burde jeg nok have skrevet). Ved ikke om jeg forstår det rigtigt, men som jeg læser det, kan jeg ikke med det mb få et grafikkort med mere en 1 GB? Med hensyn til RAM, GFX og CPU, hvad gør at du vælger det frem for det jeg har linket? Sidst, er der kraft nok i den PSU til udvidelse af eks. GFX? Beklager jeg er besværligt, men vil gerne vide hvorfor ;).... og tak :D
Harddisken: Well, jeg tog egentlig bare den harddisk, fordi den er så meget billigere pr. GB, i forhold til en harddisk på 1TB. Du kan også sagtens vælge den du selv har fundet. Jah, kabinettet ændrer du bare som du har lyst. Dog ligger anbefalingen på det, som jeg udvalgte.
Mht. til ATX og Micro-ATX, får du ikke nødvendigvis flere muligheder til prisen. Hvilke udvidelsesmuligheder er det, du er ude efter, som dette bundkort ikke kan supplere ? Det med 1GB ved jeg ikke helt hvor du har fået fra. Jeg tror måske der hentydes til integreret grafik, som sidder i CPU'en. Det er lidt noget andet. Dette bundkort har ikke således begrænsninger. Eller andre bundkort for den sags skyld.
RAM: De var bare lidt billigere. Mener at fragten fra Komplett desuden er ca. 80,-. Smådyr oveni. Desuden anbefales der 1.5v til RAM, når det gælder Sandy BRidge og Ivy Bridge (altså den serie af CPU'er som vi begge netop har fundet).
CPU: Denne kan overclockes. Det kan din/den du har fundet ikke. Den kører også lidt stærkere generelt. Hvis det ikke er noget du stræber efter at have muligheden åben for, altså overclocking, så tager du da bare en billigere model. Intet problem.
Grafikkort: Well, dette yder bare så meget bedre til prisen. Tjek anmeldelser etv.
Hvad angår PSU... Ja, der er nok watt til at trække 2x HD 7850. De tager ikke så meget strøm.