Trusler af nabo'en.

Diverse d.  04. marts. 2013, skrevet af hejsameddig
Vist: 6851 gange.

hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:29:32
Svar/Indlæg:
172/49
hej, har en lidt halv "forvirret" mand som går og truer min kæreste med det ene og det andet (for da jeg tog på arbejde i nat har jeg åbenbart smækket med døren).

dette er dog ikke første gang. min kærestes forældre har boet i samme opgang og oplevet det samme igemmen seks år.

sagen er sådan, politiet gør ikke noget ved det så længe intet fysisk er sket.
bolig foreningen vil ikke gøre noget.
jeg har dyrket kampsport i 5-6 seks år, ville snildt kunne gøre sådan at han forstod det... (ikke fordi jeg har lyst) men som det ser ud lige nu er det den eneste løsning?

men jeg mister mit arbejde ved at tage sagen i egne hænder, hvis han anmelder det (self)... så står og tænker hvad skal jeg gøre... vi har lige stået og råbt af hianden(mig og manden) fordi han truede min kæreste igen og vil simplehen ikke finde mig i det, hun skal kunne føle sig tryk..

mvh stefan

beklager sjuske fejl, skrevet i frustration..
Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 19:31:28
Svar/Indlæg:
6181/270
ignorer ham, det er det bedste man kan gøre.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2013 19:31:47
Svar/Indlæg:
1500/79
Spræng has postkasse 😳

Ej, der er vel ikke så meget du kan gøre 😕

Hvad truer han med f.eks. ?


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:33:49
Svar/Indlæg:
172/49
#2 alt muligt..

#1 det er umuligt når min kæreste går og er bange..


pioneerxxx
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:35:15
Svar/Indlæg:
167/45
af gøre nogen fortræd er aldrig den sidste løsning.. tror ikke der er meget af gøre udover af lade ham passe sig selv.. har oplevet fuldstændig det samme. til sidst lod hans os bare være..


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:41:02
Svar/Indlæg:
172/49
men som jeg skriver gjorde han dette ved mine sviger forældre i seks år ind til de flyttede... så tror ikke han stopper..


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 19:41:23
Svar/Indlæg:
10398/435
Be the bigger man.

Sig til ham du gerne vil snakke om hvad der irriterer ham. Og at du vil se hvad du kan gøre ved det.
Hvis det er nogle overdrevne ting, så sig du synes det, og at det ikke kan lade sig ændre.

Sig evt. at du gerne vil optage samtalen. Så kan du (skulle tilfældet være) påvise at hans krav er overdrevne overfor foreningen.

Du kan også bede ham lade være med at snakke med din dame og kun med dig. Men det er vel gjort?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Illuminati d. 04-03-2013 19:43:12.


pioneerxxx
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:44:41
Svar/Indlæg:
167/45
ja, men af tæve nogen er ihvertfald ikke nogen god løsning. det burde du vide når du har trænet kampsport.. men af optage samtalen som #6 siger ku også være en god ide..


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:49:51
Svar/Indlæg:
172/49
ja, men som politiet har sagt skal der være indgået noget fysisk...

har prøvet at snakke med ham på en saglig måde (altid mit første "våben") prøvet med fornuftigt toneleje og snakket pænt til manden men intet ser ud til at trænge igemmen hans tykke hjerneskal..

må vel bare vente til det tar overhånd og han rent faktisk gør brug af hans trusler, som jeg næppe tror på vil ske, da manden er hunderæd for mig (kan blive hidsig og råbe højt)


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:54:41
Svar/Indlæg:
172/49
utroligt nogen folk er så in-snævert at de skal opføre sig sådan.. de må sgu have det dårligt med dem selv..


Eiezo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:57:15
Svar/Indlæg:
168/37
Hvad truer han med? Kom med noget konkret. Er det trusler om at pungtere dine dæk eller er det trusler om vold?
Du skal alrdig, aldrig bruge fysisk magt!
Politiet skal gøre tage anmeldelsen alvorligt, specielt hvis det er trusler om vold og truslerne er gentagende. Du må blive ved med at anmelde det til politiet.


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 19:58:17
Svar/Indlæg:
172/49
vold, jamen kan citere den sidste han lige kom med

Hvis du "smækker" dvs lukker døren som en hver anden, så kan du vente dig..



oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 20:01:30
Svar/Indlæg:
1440/318
Smil til ham... 🙂
Der er ikke noget der kan irritere folk mere in at man smiler til dem når de står og er stik tossede...
Det kan i "bedste" tilfælde være han langer ud efter, eller skubber til dig, så kan du mælde ham for vold, og få ham smidt ud af blokken :yes:

Du skal for guds skyld ikke slå eller skubbe igen, og i skal gøre det mens der er andre der ser på, ikke din kæreste eller familie, og heller ikke hans, men "andre"...
Så er der vidner der kan bakke dig op, og de kan bekræfte at du prøvede at være venlig og smilte 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 20:01:39
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvor svært kan det være....Kan du ikke selv ordne det pga. de nævnte ting...Så få da nogle andre til at gøre det forståeligt for ham...self. uden det kan føres tilbage til dig.... 😛 😳


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 20:05:47
Svar/Indlæg:
486/37

Velvidende om at det er den forkerte løsning, at det ikke hjælper problemet, at det er selvtægt, at det er umoden og et tegn på manglende social bevisthed, at det kan give frygtelige konsekvenser....

Hvis en eller anden galning synes han skulle true min kæreste i et sådan omfang, at hun var bange, så ville jeg klappe ham en på siden af hovedet. Ikke som i at slå manden halvt ihjel, men så han vidste, at der var grænser.

Men det er på ingen måde den rigtige løsning. Vil tage det op med boligforeningen, hvor jeg ville stille det som et ultimatum. Enten går de noget ved tossen ellers så vil det bedste nok næsten være at flytte.


Eiezo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 20:09:26
Svar/Indlæg:
168/37
Okay, er alle truslerne af sådan en karakterer og er hyppige?
Politiet gør som regel intet ved trusler, da de ofte er enkelt tilfælde og ikke ment seriøst.
Hvis truslerne er du kan evt sætte en streg i kalenderen hver gang vedkommende frembringer en trussel og efter en måned(?) gå til politiet.
Du kan også prøve at beskrive mandens adfærd til politiet - er kropsproget lige så aggressivt, som truslerne osv.
Hvis truslerne, som nævnt, af voldelig karakterer og de forekommer hyppigt, skal politiet tage din anmeldelse alvorligt.
Blev evt. ved med at kime dem ned, end til de gør noget ved problemet.


Eiezo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2013 20:11:10
Svar/Indlæg:
168/37
Og specielt hvis din kæreste føler sig truet og er bange i hverdagen kan politiet ikke ignorer jeres anmeldelser!


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 20:16:05
Svar/Indlæg:
7765/230

Og specielt hvis din kæreste føler sig truet og er bange i hverdagen kan politiet ikke ignorer jeres anmeldelser!

Eiezo skrev d. 04-03-2013 20:11:10

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
De både kan og vil hvis det passer dem....


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 20:16:10
Svar/Indlæg:
1178/88
Optag samtalen næste gang der er ballede - det er sikkert ulovligt, men så har du da noget til politiet :)


Knægten
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 21:10:07
Svar/Indlæg:
145/2
Hmmm han er jo sikkert psykisk syg
Klag til udlejer
dokumenter evt trusler
At slå ham er det værste du kan gøre


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
04-03-2013 21:15:08
Svar/Indlæg:
2263/307
Hej,

Du skal lade være med at ringe til Politiet, for så har de let ved at afvise dig. Tag fysisk ned på politistationen, sammen med din kæreste, og bed om lov til at tale med en betjent. Sådan ville jeg gøre.

Hvis du er bange for at røre ham pga. dit job, har du så ikke en ven der kan gøre jobbet? Bor du i Århus, siger du bare til.

- Søren


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 21:17:15
Svar/Indlæg:
20170/383

Uhh.. jeg elsker når folk skal fortælle at de har trænet dit og dat og nok lige skal ordne hele verden. Tag nu lige en slapper. Jeg har set folk der er nok så dygtige til alverdens karate-gøgl bliver rykket rundt af en bondekarl der havde hænderne rigtigt skruet på. Så inden du begynder at puste dig for meget op, så tænk lige over at det kan være denne gut her har været jysk mester i værtshusslagsmål.

I øvrigt vil jeg nok begynde at føre en slags dagbog over det, altså tid og dato over hvad han gør og siger. Og som andre er inde på, optag alt hvad han siger og gør.

http://www.youtube.com/watch?v...
Sådan her går det når man er lige lovligt smart med sit Bruce Lee gøgl.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 04-03-2013 21:32:42.


#22
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 21:19:05
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er ganske lovligt at optage samtaler uden nogen ved det hvis man selv er en del af samtalen. Så få fat i en skjult mikrofon og optag truslerne. Du kan evt smække lidt med døren og være klar med mikrofonen så du er sikker på at få truslerne på bånd, så skal du bare lade politiet høre dem. Så er der større chance for at du ikke bliver dømt hvis du forsvare dig selv eller at politiet gør noget ved problemet.


Straffelovens § 263 stk. 1:

Med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Ifl stk 3 så må man godt optage hvis man befinder sig i offentligt rum (din opgang er offentligt rum) eller er et sted hvor man har ret til at være.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 04-03-2013 21:21:10.


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 22:28:26
Svar/Indlæg:
486/37
#21

Youtube klippet er taget fra filmen
"Never Back Down" og har absolut ingenting med virkeligheden at gøre. Personen som vinder har forresten (i filmen) trænet karate hele livet :P

Undersøg nu dine kilder før du bruger dem i et forum.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 22:32:55
Svar/Indlæg:
20170/383

#23

Okay lille mand. Det var mest af alt for vise et eksempel på hvordan det kan gå, og er derfor ligemeget om det er fiktion eller virkelighed. Så forstå nu lige sagens rette sammenhæng inden du hidser dig op. Jeg har i øvrigt set filmen du nævner, sikker da en lortefilm. Og har da vist lykkeligt glemt alt om den.

En anden ting, jeg har trods alt været her længe nok til at have en ide om hvad jeg bør smide op på et forum, så det skal du slet ikke bekymre dig om.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 04-03-2013 22:35:58.


#25
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 22:46:58
Svar/Indlæg:
3100/53
Tom, den blev lukket godt og grundigt af Morpheuz i #23. Hvis jeg var dig ville jeg erklære nederlag og skynde mig hen til nærmeste burn unit 🤣 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 22:49:51
Svar/Indlæg:
20170/383
#25

Jamen han har da ret, ingen tvivl om det. Jeg skulle jo bare have læst kommentarerne under klippet.
Men det var jo mest af alt for at slå min pointe fast. Derfor er hans kommentar i bedst fald ganske overflødig, da den hverken gør fra eller til for noget som helst.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 04-03-2013 22:54:42.


Dolph
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2013 23:04:20
Svar/Indlæg:
655/39


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 23:06:38
Svar/Indlæg:
20170/383

#27

Uha, jeg er skam næsten altid i godt humør hehe 🙂
Også lige nu hehe..

I øvrigt en ganske god lille sang 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 04-03-2013 23:07:05.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2013 23:12:18
Svar/Indlæg:
2826/100
#24

Flot Tom 🙂 Tal ned til folk, selvom han har ret.. Det får dig til at virke lige så dygtig som kampsportsdelen i #0, når det så er sagt så har det link jo intet med topic at gøre.

Og nej, gider ikke diskutere med dig, men det er muligt at holde en fornuftig tone uden at snakke ned til andre så snart de skriver noget du ikke bryder dig om.

PS. og din "En anden ting, jeg har trods alt været her længe nok til at have en ide om hvad jeg bør smide op på et forum, så det skal du slet ikke bekymre dig om." kommentar kvalificerer sig da perfekt til det du brokker dig over #0 skriver

#0

Hvis jeg var dig ville jeg se om det er muligt at optage en eller flere af samtalerne, derefter går din kæreste og dig ned på politi stationen og beder om at snakke med en betjent, forklarer sagen og viser dem optagelserne, så burde de tage sagen alvorligt og som minimum tage fat i manden.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2013 23:18:39
Svar/Indlæg:
20170/383
#29

Hvis du ikke gider diskutere, hvorfor skriver du så?

Nu har jeg to gange skrevet at #23 jo har ret i det han skriver. Det har bare ikke ret meget med min kommentar til #0 at gøre.
Jeg bliver irriteret over sådan en kommentar da den video jo ene og alene er en sekundær ting, for at markere min pointe. Så kunne han da i stedet har kommenteret på det jeg skrev.

Men jeg skal da love for mit link til et youtube klip har skabt pladder i denne tråd... sikke noget 😀
Jeg undskylder mange gange. Min holdning til det her kampsports-halløj er dog stadig den samme.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af tom81 d. 04-03-2013 23:30:42.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 00:20:55
Svar/Indlæg:
786/83
Hvad er det for en forening du bor hos? Bor du til leje, andelsboligforening, ejerforning?

Hvad har du gjort for at anmelde det til boligforeningen?

Jeg har selv arbejdet på et advokatkontor, der havde speciale i ejendomsadministration, og her tog vi sådanne sager meget alvorligt.

Jeg vil derfor tage mig tiden til at skrive til boligforeningen og forklare præcist, hvad der foregår samt hvor lang tid, det har stået på.

Alt efter, hvad det er for en boligform, er der mulighed for, at huslejenævnet kan behandle sagen og som sidste konsekvens smide personen ud af sin lejlighed.

Det er den fremgangsmåde, jeg i første omgang vil anvende.

Alt det dersens selvtægtsfis kommer du ikke langt med. Det ødelægger det kun for dig og din kæreste.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af speed six d. 05-03-2013 00:21:35.


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2013 07:09:10
Svar/Indlæg:
172/49
21# har flere thai kampe i thailand end du har fingre. . men det er os sagen lige gyldig. har et problem som jeg skal ha løst.

har læst alle jeres indlæg, tror jeg vil prøve at ringe til politiet hver gang der kommer en episode samt bolig foreningen.. så må de da blive irriteret nok over det til sidst..

31#, ja selvtægt kommer jeg ikke langt med, men nogen mennesker har det med at kun forstå det på en måde..
er imod vold uden for ringen ser absolut ingen grund til at udøve det imod mennesker der ikke har samme "egenskaber" som jeg. men som beskrevet øverst, prøver jeg det i første omgang, hvis det ikke virker går jeg endnu mere vidre med det.. skriver evt en pm til dig for hjælp til en god fremgangs måde da du virker til at have styr på sådan nogen problemer her.

ps. tror manden har en lidelse i hovedt, for han virker meget intens når det er (ud over det normale).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hejsameddig d. 05-03-2013 07:17:03.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 07:57:50
Svar/Indlæg:
1495/34
#32

Send et brev til boligforeningen hvor du beskriver hvornår, hvem og hvad han han har truet med. Skriv også at samme brev er sendt til politiet - og bed om bekræftelse på at de har modtaget din klage.

Husk at give fjolset en kopi af klagen.

Hør evt. de andre i opgangen om de har samme oplevelse.

Selvom manden måske ikke er helt rask i knolden, så er det ingen undskyldning for at true andre mennesker.



hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2013 08:10:55
Svar/Indlæg:
172/49
32# ved damen under ham er dødred for ham og flere fra opgangen har prøvet at gøre noget..
men det mig en gåde at boligforeningen ikke vil gøre noget, måske ligger der mere til bunds end øjet lige kan se?

tar ned og snakker med dem idag og forhøre mig kan være jeg kan få en afklaring på det hele.. og en forståelse for hans handlinger..


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 08:32:21
Svar/Indlæg:
7765/230
Få så mange som mulig af dem i opgangen til at skrive under på evt. klage/bekymringsbrev...Jo flere I er, jo større sandsynlighed for at ejendomskontoret gør noget ved det...


hejsameddig
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2013 08:43:50
Svar/Indlæg:
172/49
ja, god idé. bare utroligt at folk ikke bare kan være venlige de har jo ingen grund til at være sure/onde.. -.-'

men kommer nok med en lille update omkring tingenes forløb, i løbet af ugen her..


#37
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 08:57:13
Svar/Indlæg:
3100/53
Du skal i hvert i falde have samlet en god stak klager over ham før boligforeningen tør gøre noget:) Lejere er beskyttet i hovede og røv, specielt dem der er snotdumme, og ingen penge har.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 10:12:01
Svar/Indlæg:
20170/383
#32

Nu har jeg ret mange fingre 😛

Hvis denne hersens stodder er lidt/meget afvigende - Så ved man vel heller ikke hvad han kan finde på tænker jeg.

Jeg tror ikke I får noget ud af at irritere politiet. Så bliver jeres sag bare smidt nederst i stakken af papirer.

Men kan du føre logbog over alt hvad han gør og siger, så er det jo lidt nemmere at gå videre med. Specielt hvis det er dagligt / flere gange om ugen.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2013 12:29:54
Svar/Indlæg:
1300/30
Når systemet ikke helt fungerer må man vel være kreativ? :/


henrikthg
 
Newbie
Tilføjet:
05-03-2013 19:41:07
Svar/Indlæg:
16/9
Hej

Forstå dine frustrationer.
Politiet er lidt ret i deres udsagn, at de ikke kan gøre noget så længe der ikke er sket noget konkret. Dvs.
Du kan/skal optage nogen af jeres samtaler, hans trusler.
Fremsætter der trusler og i kan bevise det (optagelse) har politiet hjemmel i lovgivnignen til at gribe ind. For der er direkte bevis på trussel, kan de desværre ikke.

Så kun en vej... Skaffe beviser til politiet.

Henrik.