Shuttle xh61v

Bundkort / CPU d.  06. marts. 2013, skrevet af Zaule
Vist: 1318 gange.

Zaule

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2013 21:33:19
Svar/Indlæg:
1/1
Hej nørder!

Har stærkt brug for jeres viden!

Jeg købte for en uge siden overstående barebone pc.
Alt virket helt fint i ca en uges tid, hvor den ikke længere kunne starte, ikke engang POST.
Jeg testede det hele igennem uden at komme frem til nogen fejl.
Jeg henvendte mig derfor til min forhandler som testede den med forskellige cpu'er stadig uden held. Jeg regnede med jeg bare kunne få en ny men så nemt var det ikke.

De siger der er fundet en mikroskopisk kølepasta i cpu soklen, som de mener er årsagen til den er brændt af, de mener jo selvfølgelig det er mig det har gjort det, selv om det lige så godt kunne være dem efter alle de cpu skift.

Den er nu sendt ind til shuttle for at de kan finde nærmere fejl.

Mit spørgsmål lyder: er det muligt at jeg kan købe en tilsvarende bundkort nogen steder?
Det er jo shuttle der laver bundkortet så har ikke kunne finde noget der med 100% kan bruges, jeg vil jo fortsat gerne kunne bruge deres cooling pipe.

Forslag mødes med kyshånd!!
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2013 22:29:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hej, og velkommen til forum 🙂

Hvis ikke du kan vente på at din rep. går igennem, kan du prøve at kontakte Shuttle og høre dem ad. Man "plejer", at kunne bestille løsdelene direkte hos dem - jeg ville dog prøve en dansk forhandler [af Shuttle-gear] først.

Til det med kølepastaen, så - hvis du er 112 % sikker på at det ikke er dig - er det en træls sag. Dog er det op til butikken at skulle bevise, at det er dig der er skyld i det, og ikke dem.
Hvis de skruer bissen på, så ville jeg påpege, at jeg gerne ville se sådanne beviser - og hvis det bare skal være ord mod ord, kunne man jo frygte, at du ytrede din uforbeholdne mening i div. offentlige fora.

Ikke at det skal lyde som afpresning, men nogle butikker, kan godt finde på at bruge beskidte kneb for at spare his og hér. Sådan et sted ville jeg ikke handle igen, men de skal heller ikke slippe af sted med det, bare fordi man vil undgå bøvlet med dem.

Held og lykke med det hele 🙂

Zaule

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2013 22:35:09
Svar/Indlæg:
1/1
Tal for svaret, har det på præcis samme måde, handler ikke der igen det er helt sikkert.

Men nu må vi se, har skrevet direkte til shuttle, så må vi se hvad de siger.

Har prøvet det her før med andre butikker hvor alle andre bare tager varen og giver mig en ny og så "bøvler" de med resten. Sådan ville jeg også mene god Kundeservice skulle være, men det er ikke alle der har det som prioritet, hvilket jeg er meget uforstående overfor da det er os de lever af. Men kan være man skal skrive til den længere oppe i systemet der kan tages lidt mere alvorligt.

Ikke andet at gøre end at se tiden an pt. Jeg skal nok opdatere tråden løbende:)