Overclocker
Tilføjet:
07-03-2013 19:18:56
Svar/Indlæg:
44/4
Hejsa.
Nu er jeg bare lige ved at gå fra snøvsen 😩
Det bliver nok en lidt lang historie, men håber i kan hjælpe mig alligevel.
Jeg havde haft mit gamle selvbygger setup i over 2 år, og det har bare kørt som Hans i Grete, overhovedet ingen problemer.
(Asus crosshair IV Formula med en AMD 1090T cpu, H80i køler, 4x4 Gig hyperX ram, 750w psu & 6950 gfx) en morgen ville den pludselig ikke starte,
jeg lukkede den helt normalt aften forinden.
Jeg pillede siden af kabinetet, og prøvede at starte op for at se hvad det kunne være.
Når jeg prøvede at starte pc'en rykkede kabinet blæserne sig kun en lille smule og stod så stille,
og jeg kunne se at der ved siden af det store 24 pin stik var lys i den lille LED der hedder CPU LED (eller retter sagt, den gav kun et blink i LEDen).
Så jeg tænkte at det nok var min CPU der var stået af.
Så jeg købte mig en ny AMD FX8350 cpu, det hjalp så meget at mine blæsere nu kørte konstant og der var konstant lyd i CPU LEDen, men ellers ikke noget nyt.
Jeg sendte så mit mobo til RMA hos komplett. De kiggede på det og ringede til mig for at høre hvad der skulle være galt, da det intet fejlede da de testede det.
de lavede en bios update for mig, (han nævnte at det måske kunne være min PSU den var gal med) og sendte det retur.
Jeg samlede min pc med min nye cpu, og den kørte bare super fint. 2 uger efter var jeg til LAN, hvor min pc næsten kørte konstant i 2½ dag, der var ikke skyggen af problemer,
kom hjem søndag, satte min pc op herhjemme, den kørte fint, mandag kørte den også fint, jeg spillede bf3 et par timer.
Tirsdag sad jeg og surfede på nettet, spillede et par runder bf3, og surfede lidt mere på nettet, og så slukkede min pc. SUK!
Jeg købte så et Asus crosshair V Formula-z, satte min FX8350 i, (Har forresten også købt en ny SSD samsung 840 pro 256 GB ved samme lejlighed) og samlede min pc.
Men ak & ve, mit nye mobo vil ikke starte, næsten samme scenarie som før, blæsrene kører, men nu lyste DRAM_LED, VGA_LED & BOOT_DEVICE_LED påskift.
Jeg har så lige købt en Corsair AX760i PSU og satte den i. Men får stadig samme fejl med de 3 LED'er..
Nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, andet end at prøve nogle andre ram måske?!
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Kan det være mit mobo der er defekt??
Mvh
Kongsted