hej. jeg har skiftet fra et domæne til en arbejdsgruppe. deefter kan jeg ikke finde den tidligere bruger og jeg kan ikke skifte tilbage til domæne navnet?
Hvis brugeren er på AD, og domænet, så nej, der vil du ikke bare kunne skifte arbejdsgruppe fra computeren, men derimod fra active directory... Men har du ikke en offline profil hvor dine dokumenter er gemt ligeså?
Den eneste måde jeg umidelbart lige kan komme i tanke om er at få maskinen hen på samme netværk som Domain controlleren til dens tidligere domæne (evt. via VPN), derefter tilføjes pcen på domænet igen. Derefter vil brugeren kunne logge ind som før og alle hans dokumenter vil ligge der.
Hvis jeg skal have nogen chance for at hjælpe dig er du nødt til at give mig lidt detaljer.
1) Den bærbar har en domæne bruger, eksister virksomheden med domænet stadig? Hvis ja, har du/han stadig adgang til den?
2) Du skriver det firma som hostede hans VPN lukkede for 4 år siden, Hvis det er tilfældet er du nødt til at tage ind fysisk på netværket for at få fat i de data.
3) Skal han have fat i filer eller skal han have fat i nogle programmer på den bærbar? Hvis det bare er filer kan du under alle omstændigheder få fat i dem ved at åbne hans brugermappe på pcen vha. en lokal administrator