Køb/valg af tablet (helst på afbetaling) hvilken/hvor?

Diverse d.  13. marts. 2013, skrevet af revivedk
Vist: 4826 gange.

revivedk

Overclocker
Tilføjet:
13-03-2013 18:55:06
Svar/Indlæg:
240/78
Hey folkens.. jeg er blevet meget lun på idéen om at få mig en tablet, MEN jeg er ikke helt inde i det.
jeg har kigget lidt på den seneste iPad, men dog ville jeg helst gerne have et alternativ, hvis der er nogle derude som kan konkurrere (eller sparke dens røv)? oven i det, ville det være fordelagtigt hvis det var et sted man kunne købe den på afbetaling (som fx hos leasy, som desværre har begrænset udvalg), da jeg ikke liiige kan punge hele beløbet ud ligenu :P.

Nogle forslag? android er en mulighed, men der ved jeg slet ikke hvilke der er bedst.
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2013 19:15:04
Svar/Indlæg:
1726/49
der er en masse tablets på vej med den nye Tegra4 chip, som virkelig kan noget.
HVIS du kan vente til de kommmer, så vil jeg anbefale dig en Asus Transformer med denne chip 🙂

lidt info:
http://www.anandtech.com/show/...

morra19

Moderator
Tilføjet:
13-03-2013 20:03:42
Svar/Indlæg:
2672/468
Som So Ein Ding siger, så er der kun én tablet - Det er Apples Ipad - hvorfor? Appstore. De andre kan helt det samme, men de har ikke Appstore.

revivedk

Overclocker
Tilføjet:
13-03-2013 20:05:11
Svar/Indlæg:
240/78
#2 men, de er så vidt jeg ved også væsentligt dyrere..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2013 21:00:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der er vildt mange superfede tablets på markedet lige nu. Det handler bare om, at du får læst en masse anmeldelser, kommer ud i butikkerne og prøver dem af.

Mht. finansiering, så ved jeg, at Apple og Fona gør brug af DanAktiv. Ved ikke om Merlin/Expert stadigvæk bruger Resurs Bank, men generelt, så ville jeg holde mig fra den slags ting.

Spørg hellere i banken, om ikke du kan få et bevilget overtræk eller udvidelse af kassekreditten - alt andet, end finansieringsselskaberne.

Skulle det uheldige ske, at der opstår problemer, så fralægger butikken sig ethvert ansvar, da "kontrakten [på lånet] er indgået mellem dig og [finansieringsselskabet]" - og så kan det godt blive langhåret.

morra19

Moderator
Tilføjet:
13-03-2013 21:11:14
Svar/Indlæg:
2672/468
#4 finanseringsselskaberne står kun for betalingen, butikkerne har stadig alt service, support og garanti.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
13-03-2013 22:53:33
Svar/Indlæg:
5363/442

Som So Ein Ding siger, så er der kun én tablet - Det er Apples Ipad - hvorfor? Appstore. De andre kan helt det samme, men de har ikke Appstore.

morra19 skrev d. 13-03-2013 20:03:42

Jeg beklager, men din troværdighed faldt betragteligt da du nævnte So Ein Ding 😛

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2013 02:04:10
Svar/Indlæg:
2131/173
Hvis du er helt flad, er alle mulighederne der allerede er nævnt, for dyre.
Hvis ikke du er helt blanket af, skulle du kigge på noget brugt android - jeg går ikke ud fra at appstore er af vital betydning..
Men på værdi pr. krone bliver det ikke større end når du køber brugt elektronik, sådan groft og en anelse forudsigeligt skåret ud.

Som NoNig smider det; de finanseringsselskaber knepper din røv, medmindre du f.eks. betaler inden for 3 mdr. (nogle reklamerer med det) - og gør du ike det, må du se i øjnene at renten kan starte på 22 procenter.
anyfuck, det ved du jo.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 14-03-2013 02:05:40.

morra19

Moderator
Tilføjet:
14-03-2013 08:15:54
Svar/Indlæg:
2672/468
#6 I know 😳
Men det var lige den eneste jeg vidste havde sagt netop det, og i min bog er det ganske sandt - det er AppStore der gør forskellen.

Volo

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2013 09:06:18
Svar/Indlæg:
109/0
#8 Det er måske også værd at finde ud af hvad #0 skal bruge sin tablet til...

I.e. de fleste fra min familie har tablets og smartphones, men det eneste de har brugt appstore/google play til, er angrybirds og wordfeud, og så er det mere den generelle brugeroplevelse som er vigtig, heriblandt browsing.

Nevertheless jeg har købt en Asus transformer tf300t til kæresten og jeg, og den er kæresten umiddelbart ikke helt tilfreds med. Hun mener browsing etc. er bedre på de gamles Ipad.

Så Omformuleret så vil jeg ikke give de billige asus modeller min anbefaling, så er det bedre at smide lidt ekstra efter det, og få noget som performer bedre.

I sidste ende har Nonig ret, læs nogle anmeldelser, der er formentlig rigtig mange, rigtig gode, tablets derude, og fald nu ikke i fælden med at købe for billigt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Volo d. 14-03-2013 09:07:05.

Wombat6328

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2013 09:52:10
Svar/Indlæg:
85/7
iPad er en god tablet, dog i mine øjne lidt for begrænset. Jeg har fået en Asus transformer på mit arbejde for snart et år siden og den er klart at anbefale. Det er lækkert med tastaturet hvis du skal bruge den til at tage noter eller skrive mails. Og så holder den strøm rigtig længe når det er sat til.
Har dog ikke brugt den de sidste 3 mdr. efter jeg fik min Surface tablet med Windows 8 RT. Der er dog mangler i deres app market. Men nu er der jo kommet Win 8 tablets med fuld Windows på og de er sgu lækre. en stor fordel ved win 8 tablets er at de kan alt det du er vandt til fra PC'er og der er USBstik.

revivedk

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2013 09:53:53
Svar/Indlæg:
240/78
#10 Ja kender godt til surface pro :) og jeg ville ENORMT gerne have en.. men fra hvad jeg kan se vil prisen være utroligt høj for dem.. og så er der jo lige det med den utroligt store mængde af hukommelsen som er brugt på forhånd, hvilket er lidt af en dealbreaker.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af revivedk d. 14-03-2013 09:54:49.