Test: Medion Akoya S4613 Ultrabook

Litteratur d.  15. april. 2013, skrevet af Pizzadude
Vist: 19671 gange.

Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
15-04-2013 09:00:00
Svar/Indlæg:
5363/442
Gode specifikationer til en fin pris, kan Medion Akoya stå distancen?

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2013 10:38:54
Svar/Indlæg:
2343/272
God test, svarer på alle de subjektive spørgsmål man har :)

Fatter ikke hvordan producenter gang på gang kan ignorere touchpad'en. Lige meget hvor fin og dyr en maskine er ødelægger det fuldstændigt oplevelsen ved så essentielle mangler.



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
15-04-2013 11:14:09
Svar/Indlæg:
4741/1690
Den er netop blevet nedsat til 5.999 kr i deres shop... 🙂

http://www.medion.com/dk/cat/U...


Reno
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2013 12:49:25
Svar/Indlæg:
256/15
set i lyset af jeg købte min Samsung Chronos 7 til 6.000 - så er dette immervæk lidt pebret, synes jeg?


janh84
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2013 01:17:01
Svar/Indlæg:
5/0
Endnu en test af en ultrabook på et hardware site hvor skærmen har håbløs lav opløsning. Skærmopløsningen er den første specifikation jeg kigger på når jeg tjekker bærbare/ultrabooks ud. Og 9/10 gange er opløsningen håbløs lav og så gider jeg ikke engang at læse videre.

Tjek diverse anmeldelser på tomshardware.co.uk og anandtech.com . Det er et kedeligt fænomen og hvis man ser på comments til disse anmeldelser kommer der hver gang hundredevis af comments der alle siger det samme. Opløsningen halter sindsyg meget bagefter resten af computeren.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-04-2013 07:55:36
Svar/Indlæg:
4741/1690
#4

Det er mht. specifikationer på ULTRA books Intel der fastlægger specifikationerne - og det skal 3part producenter rette sig efter.


RooTWoLF
 
Ny Bruger
Tilføjet:
30-06-2013 14:19:28
Svar/Indlæg:
8/1
Jeg har en Medion Akoya E4212 bærbar fra juni 2011

Følgende grunde til at passe på:

Den er solgt med Windows 7 men den er også begrænset til at køre Windows 7. Bluetooth virker ikke i Vista. Hverken Medion eller underleverandøren af Bluetooth enheden har ville tage ansvar. Så det er bondefangeri.

USB 3.0 virker med USB 2.0 men ikke med en LogiLink USB 3.0 til SATA adapter tilsluttet. Adapteren fejler ikke noget. Den har været tilslutet en anden PC's USB 3.0 port.

Det er ren elendighed. De vil gerne have min bærbare sendt ind til reparation, men mine seneste erfaringer med at sende hardware til "reparation" bevidner, at det er virksomheden som ender med at have overhånden og der har været en tendens til ikke at finde problemet eller indrømme problemet (Acer) eller kalde et problem for "en funktion ved produktet" (Oister/HTC/Number1Service/Telecare). Så har der også været de to gange hvor jeg skyndte mig at returnere to tablets (Sony og Asus) indenfor 14 dage fordi jeg vidste hvor problemerne bar hen (Efter at have talt med kundeservice hos Sony og Asus)

Jeg tror godt at Medion vil skifte bundkortet eller HDD'en hvis den ryger. Men hvis du regner med, at de vil løse de "småting" som jeg har oplevet, så er svaret don't bother. Hold dig til det styresystem som virker. Du kan ikke nedgradere eller køre dual boot Win 7/Vista med succes. Spørg dem og de svarer at "bla bla bla leveres med Windows 7 og bla bla bla, optimalt, bla bla bla...".

For mig er Medion = skrot

Jeg har også et 23" fladskærms TV fra dem. Der er der også sådan nogle småting som de aldrig vil gøre noget ved. Jeg vil vide, når jeg ringer til kundeservice, om de har andre kunder som har oplevet det samme problem. Jeg vil høre hvad de har gjort der. Jeg vil vide hvad deres rutiner er - Men de har ikke rutiner, de har ikke statistik, de har ikke overblik. De har et system. Et trist out-of-touch system som de beskytter.

Hvis du vil købe nyt så overvej brugt. Hvis du vil have det bedste, så overvej et alternativ. Hvis du vil købe billigt, så gør det fordi varen er uhørt nedsat og fordi du til den pris kan være totalt ligeglad med de små glitces som produktet måtte have (En glitch er en software- eller hardwarerelateret fejl, som hovedsageligt er forbundet med computerspil. Oftest skyldes glitches bugs i kildekoden til spillet, og medfører synlige visuelle fejl i computerspil, hvor en spiller eksempelvis kan utilsigtet kan gå igennem mure eller falde igennem overflader, der ellers var tiltænkt at skulle være faste.) Kilde Wikipedia.

For de er ligeglade og så skal du også bare være totalt ligeglade med dem.

Medion produkter "virker" men det er ikke tryghed du køber. Det er en forbier, en misser. Min far har dog en Medion stationær kontor PC fra 2011, som han er tilfreds med.

Alt i alt har jeg dog negative erfaringer med indsendelse til service og det at undgå det. Specielt de små tweeks. Og Medion is a horse's ass.

Gør hvad du vil. Jeg overvejer og garderer mig før et køb. Jeg er på jagt og regnorme og små insekter giver ikke nok næring. Jeg leder efter et godt sted at fiske eller efter et godt skjul hvor mit bytte finder mig og så slår jeg til. Hehe. 😉

Så held og lykke!


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af RooTWoLF d. 30-06-2013 14:23:35.