Jeg har en Medion Akoya E4212 bærbar fra juni 2011
Følgende grunde til at passe på:
Den er solgt med Windows 7 men den er også begrænset til at køre Windows 7. Bluetooth virker ikke i Vista. Hverken Medion eller underleverandøren af Bluetooth enheden har ville tage ansvar. Så det er bondefangeri.
USB 3.0 virker med USB 2.0 men ikke med en LogiLink USB 3.0 til SATA adapter tilsluttet. Adapteren fejler ikke noget. Den har været tilslutet en anden PC's USB 3.0 port.
Det er ren elendighed. De vil gerne have min bærbare sendt ind til reparation, men mine seneste erfaringer med at sende hardware til "reparation" bevidner, at det er virksomheden som ender med at have overhånden og der har været en tendens til ikke at finde problemet eller indrømme problemet (Acer) eller kalde et problem for "en funktion ved produktet" (Oister/HTC/Number1Service/Telecare). Så har der også været de to gange hvor jeg skyndte mig at returnere to tablets (Sony og Asus) indenfor 14 dage fordi jeg vidste hvor problemerne bar hen (Efter at have talt med kundeservice hos Sony og Asus)
Jeg tror godt at Medion vil skifte bundkortet eller HDD'en hvis den ryger. Men hvis du regner med, at de vil løse de "småting" som jeg har oplevet, så er svaret don't bother. Hold dig til det styresystem som virker. Du kan ikke nedgradere eller køre dual boot Win 7/Vista med succes. Spørg dem og de svarer at "bla bla bla leveres med Windows 7 og bla bla bla, optimalt, bla bla bla...".
For mig er Medion = skrot
Jeg har også et 23" fladskærms TV fra dem. Der er der også sådan nogle småting som de aldrig vil gøre noget ved. Jeg vil vide, når jeg ringer til kundeservice, om de har andre kunder som har oplevet det samme problem. Jeg vil høre hvad de har gjort der. Jeg vil vide hvad deres rutiner er - Men de har ikke rutiner, de har ikke statistik, de har ikke overblik. De har et system. Et trist out-of-touch system som de beskytter.
Hvis du vil købe nyt så overvej brugt. Hvis du vil have det bedste, så overvej et alternativ. Hvis du vil købe billigt, så gør det fordi varen er uhørt nedsat og fordi du til den pris kan være totalt ligeglad med de små glitces som produktet måtte have (En glitch er en software- eller hardwarerelateret fejl, som hovedsageligt er forbundet med computerspil. Oftest skyldes glitches bugs i kildekoden til spillet, og medfører synlige visuelle fejl i computerspil, hvor en spiller eksempelvis kan utilsigtet kan gå igennem mure eller falde igennem overflader, der ellers var tiltænkt at skulle være faste.) Kilde Wikipedia.
For de er ligeglade og så skal du også bare være totalt ligeglade med dem.
Medion produkter "virker" men det er ikke tryghed du køber. Det er en forbier, en misser. Min far har dog en Medion stationær kontor PC fra 2011, som han er tilfreds med.
Alt i alt har jeg dog negative erfaringer med indsendelse til service og det at undgå det. Specielt de små tweeks. Og Medion is a horse's ass.
Gør hvad du vil. Jeg overvejer og garderer mig før et køb. Jeg er på jagt og regnorme og små insekter giver ikke nok næring. Jeg leder efter et godt sted at fiske eller efter et godt skjul hvor mit bytte finder mig og så slår jeg til. Hehe. 😉
Så held og lykke!
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af RooTWoLF d. 30-06-2013 14:23:35.