Benyt dig af mybanker eller lignende hjemmesider. Og/eller tag rundt og få en snak.
Jeg har selv Danske Bank og er rigtigt godt tilfreds. Men er dit eneste engagement i banken en lønkonto er danske bank måske ikke den billigste. Der skal mere kød på for at de er billige.
Kan varmt anbefale finansbanken, der er ingen gebyrer og du kan bruge dankortet i hvilkensom heldst hæve automat i landet uden at det koster gebyr, jeg har dog ikke brugt deres debetkort løsning.
#9 Det har du på sin vis ret i. Men #0 skal bruge en nem-konto og ikke meget andet. Derfor ingen rådgivning eller andet som man kan risikere at betale for. Og derfor kan det fint betale sig at finde billigste Bank.
Mybanker siger mig ikke så meget om gebyrerne. Det er gebyrerne jeg vil være fri for, jeg har hverken lån eller opsparing. Det eneste jeg skal bruge banken til er for at betale regninger og bruge mit dankort.
Jeg tror næppe du finder en bank helt uden gebyrer.
De findes jo i alle afskygninger. Hvad der et sted kaldes for "abonnement" kan et andet sted være gemt under poster som årligt kortgebyr, gebyr for at hæve i automater osv. herudover er der også prisen for at benytte netbank, hvis du har et sådant behov.
Det er nemelig svært. Danske Bank kommer til at koste mig 40Kr om måneden, i alt 480Kr om Året. Nu betaler jeg 150Kr om året for at have Dankort + Nem-konto.
Jamen det er bare om at ringe rundt og spørge. Men hvis du ved at du inden for overskuelig fremtid vil ud og have bil, hus osv. Så er det værd at overveje om du vil skifte. Her er Danske Bank en af de billigste i landet.
Jeg går i krig med det næste uge. Ang det med at købe hus og bil, det bliver svært. Min trofast Berlingo, som jeg tog med mig fra Spanien for 17 år siden dør ikke og hvis den gør, så køber jeg en til for en plovmand. 🙂
Tja. Danske Bank har måske nok fået prygl for at fortælle om deres gebyrer. Men alle de andre banker har også gebyrer i eller anden form. Det er bare ikke til at gennemskue hvor og hvor meget. Og de er jo ikke vilde med at fortælle om det. Så jeg synes på det punkt danske Bank er ganske fine.
Hvad så hvis man har haft mere end en bank. Du har været glad for de forskellige banker ? Nykredit bank okay Vestjydskbank er sådan knap så godt. Sydbank fin service altid.
Skal vi nu ikke lige holde. Forsikringer er på ingen måde uoverskueligt. Det er bare at læse policen, der står hvad den dækker og ikke dækker. Lovgivningen er sgu heller ikke så svær. enten må du, eller også må du ikke.
jeg har skifte til http://www.sparkron.dk/ og dem er jeg rigtig glade for, men om de er billigere end andre ved jeg ikke, men det er en bank som ikke har ret mange landmænd og andre usikkere kunder, så det skulle være en ret sikker bank :)
lad vær medat sige ham imod, han forstår ikke at der findes mennesker som ikke ved alt lige som ham 🙂
De er svært vi har ikke besluttet noget. Hvis man er ung eller studerende under 32 behøver man ikke at skifte. Jeg er 36, det er svært at slippe for gebyrerne 😕
Er selv 24, og kunde ved SparNord. Der har indtil videre ikke været noget gebyr for mig til hverken kort eller konto. nogle fair gebyrer ved fast overførsel til andre kontoer end SparNord, men ikke noget særligt. DOG kom min bankrådgiver med en lidt grov joke sidst jeg var hos hende. "Ja du slipper billigt, fordi vi gerne vil have jer unge i banken så vi kan beholde jer på længere sigt. Men når du bliver 27, så kommer vi og ribber dig! 😉 " (ikke ordret selvfølgelig). Men har ikke fået bekræftet af nogle i min omgangskreds, om der kommer et skæl ved en vis alder 🙂
#37 Almindeligt indestående på en konto/opsparingskonto er ikke garantkapital. Garantkapital i en Sparekasse svarer lidt til at købe aktier i en bank, hvis sparekassen går ned er pengene tabt - til gengæld får man typisk fordele og højere renter for det man investerer.
På en almindelig konto er du dækket op til 750.000 kr.
#39 Det har jo ikke noget at gøre med garantkapital - Se ovenstående 😛
Men i bund og grund er det jo ligegyldigt for dig hvad bank det bliver, når der ikke er store lån der skal følge med. Forskellen er jo minimal i den del.
Jeg ville da hellere se hvad du har i dit område hvis jeg var dig, og vælge ud fra den ligger lokal hvis du skulle få behov for dem. og så den har en vis størrelse.