Har døjet med problemer vedrørende usb der dør midlertidig, dvs. keyboard og mus og senest også pci-e lydkort der pludselig begynder at skratte eller brumme.
Er efterhånden ret sikker på at det er forbundet med statisk elektricitet da det som regel sker når jeg sætter mig ved pc og kan høre en lille statisk elektricitet gnist lyd.
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet med statisk el?
Nyt kabinet??? Har I selv oplevet lignende eller hørt om det?
#2 Så skal du aflade dig selv inden, det kan gøres ved at røre ved en radiator (en der løber varm vand igennem). Men dette er stadig ingen garanti for at det at det er nok.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gammelgaard_mink d. 15-03-2013 20:15:25.
Det kan sagtens skyldes montering af bundkort eller psu der får kabinettet til at være strømledende. Jeg har prøvet det to gange før for mange år siden. Jeg prøvede det med en psu hvor jeg så satte sådan et gummi vibrations dækken på psuen hvor det skrues fast i kabinettet, så forsvandt problemet. Anden gang skulle der en remontering til af bundkortet og så forsvandt problemet.
Har prøvet at vende stikket hvis det skulle være forbundet med overgang... må se om det hjælper noget. Ellers er det et nyt kabinet, denne gang af ordentlig kvalitet 🙂