DS Video Undertekster

Media Center d.  16. marts. 2013, skrevet af gubbe
Vist: 2909 gange.

gubbe
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2013 20:45:05
Svar/Indlæg:
30/21
Hej

Jeg har en synology ds411j samt iphone og ipad. Jeg vil gerne kunne bruge DS Video til at kunne afspille .m4v filer på mine apple produkter. Det er i sig selv ikke noget problem... men at få undertekster på ser ud til at være noget af en udfordring for mig. Jeg har lagt alle mine dvd'er ind på min synology i mkv med undertekster og lydspor, disse ser jeg på mit apple tv. Men har planer om at lave dem om til .m4v for at kunne afspille dem gennem DS Video. Hvis jeg streamer en .m4v gennem DSM Video station kan jeg godt se underteksterne men ikke i DS Video. Jeg Ripper i MKV og laver filmen om i handbrake.
Kræver det .srt filer, hvis ja - hvordan laver jeg så dem nemt. Foretrækker et nemt program da jeg har en del film.

Der var vist lidt dobbelt konfekt i den forklaring, men håber i forstår spørgsmålet.

På forhånd tak :)


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gubbe d. 16-03-2013 20:56:02.
Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2013 21:33:37
Svar/Indlæg:
2263/135
Altså hvis jeg skal se en film, kommer der en menu frem hvis jeg skal vælge hvilket sprog jeg have på teksterne. Dette er på mkv filer. Fungere fint.


gubbe
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2013 22:13:11
Svar/Indlæg:
30/21
Troede ikke at ds video understøttede .mkv filer. Jeg har prøvet at få den til at afspille mine mkv som vel og mærket er i h264, men helt uden held.

Der kommer en menu frem hvis jeg har flere lydspor. Der regnede jeg også med at underteksterne dukkede op.

Prøvede faktisk lige at afspille et nyt rip i video station, her kunne jeg ikke få undertekster på. Men i vlc player er der ingen problemer med filmen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gubbe d. 16-03-2013 22:24:52.