#3 Det larmer ikke mere end SG08... Bruger selv SG07 (Det samme som SG08, bare ny front), og har samlet 2 pc'er i SG05.
Det er bare et spørgsmål om at sætte en ordenlig CPU-køler på og skifte frontblæseren ud, så bliver det mere støjsvagt end SG07/8.
#0 Hvis du ikke har brug for mere i pc'en, så er det kabinet et fint valg. Du får ikke brug for de ekstra ting der er i SG08.
Jeg ville sætte en anden CPU-køler end den der følger med fra standart. Har aldrig været den store fan af stock-kølere, men den skulle fungere fint nok. Den skulle heller ikke være til at høre i idle. I load kan man så ofte godt høre den spinner op.
De gange jeg har samlet system i SG05 har jeg også skiftet front-blæseren ud med en Noctua. Frontblæseren der sidder i fra starten kan sagtens høres. Vil ikke sige den støjer, men den KAN høres. Hvis man er meget støjfølsom, så er det bare at finde en der kører lidt lavere omdrejninger. 1000rpm plejer at være fint.
SG05 er virkelig et fedt kabinet synes jeg. Der kan lige præcis smides nok ned i det for at det kan blive en habil gamer-pc, og så fylder den intet. Hvis man så også gider smide 400kr efter en fornuftig køler og en fornuftig front-blæser, så har man også et system som kan være stort set lige så støjsvagt som meget større kabinetter. Det eneste er at man nok aldrig vil kunne komme uden om er lidt larm fra grafikkortet når man spiller, men i idle plejer de heller ikke at sige noget.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af CF d. 19-03-2013 11:56:09.