Hej
Jeg aner ik om du har fået købt dig en billig PC, men jeg har også været ved at kigge på 3670K som kernen i en fun PC. En jeg vil stoppe noet af alt mit ol-gamle vandkøling i og som skal kunne trække spil i 1650x1050 medium settings. Til det formål er den her CPU et kanon godt valg.
Jeg kan se der er en der forslår en go dual-core istedet og en der forslår en phenom II. Okey den første er jo bare en klap hat 😛 den næste har delvis ret. Phenom II's arkitektur er IKKE hurtigere end 3670K (clock per clock) den er ca. det samme, men phenom II vinder pga. højere clocks og ca. 15-20% højere max OC luft.
Hvis du ser på ydelsen per clock er 3670k en kanon CPU, så der er helt 100% sikker brug for en bedre køler en original for at den kan komme op i nærheden af 4+GHz FX'erne. Hwbot rapportere om en gennemsnitlig luft OC på 3,37 GHz. Jeg har bruge mange timer på at læse om denne CPU og jeg rapportere om gennemsnitlig (rigtig)vandkølings OC på 3.6 GHz (Har kun fundet frem til en lille håndfuld der har 3670k på vand).
Til folk der gerne vil sammenligne på den lazy måde anbefaler jeg cpuboss.com. Du skal bare click på fluebene ved 2 CPU'er også hopper siden automatisk videre ind på en VS side 😲