Nå, jeg sidder her og er ved at hive håret af mig selv på grund af Origin. Jeg skal bruge Origin da jeg (hold nu helt fast) har fået fat i 2x Titan kort, og dertil skal der jo køres lidt BF3.
Jeg henter en online installations pakker der intet fylder, pakken fortælle mig at der ikke kan installerer origin men jeg kan hente en såkaldt offline installer et bestemt sted fra. Jeg tænker ikke mere over dette og henter offline installeren.
Jeg installerer Origin og herefter får man bare meddelelsen når man logger ind: "Du skal være online første gang du logger ind".
Ja, nu var jeg online eftersom jeg lige har hentet en installationspakke fra internettet, og jeg fik da også lige kontrolleret at min 100/10 forbindelse rent faktisk fungerede. Speedtest.net fortalte mig 99,87mbit download og 9,96mbit upload, det må vel siges at være nok forbindelse til at logge ind på Origin.
Det må vel være en Firewall der blokere, men så vidt jeg husker, plejer Windows Firewall at spørge første gang et program forsøger at bruge nettet, om det nu også må det. Det skete selvfølgelig ikke, men jeg slog Windows Firewall fra alligevel. Stadig ingen held.
Nå, afinstallation af Origin (samt en gennemgang af regedit) og en ny installation hjalp intet.
Jeg tænkte lidt at Origin slet ikke kiggede efter om der var internet, for det var der jo nu engang.
Så måtte man jo ty til internettet. Jeg fandt en tråd på EA's forum: http://forum.ea.com/eaforum/po...
Et lille referat:
Folk skriver at have prøvet det samme som mig, samt har mulighed for at ping de servere Origin skal forbinde til for at kunne logge ind. Derudover er der prøvet mange andre underlige ting såsom formatering og geninstallation af Windows.
Så vidt jeg kan læse mig frem til har mange prøvet deres telefon service, og efter at være i kø op til en time opgav disse mennesker. Chat support var heller ikke til hjælp for nogen, da de personer der sidder der, ikke ved noget om disse ting, udover at fortælle man skal opdatere Origin eller kontrollere om man har stabilt internet.
En bruger på EA Forum fandt dog ud af, at hvis der er nogle LAN porte eller bare LAN adaptere aktive men ingen internet forbindelse har, nægter Origin at lave en forbindelse, da Origin blot spørger Windows om der er internet, hvilket den så rapporterer tilbage at der ikke er. Bundkortet jeg bruger har 2 netkort, jeg slår det ene fra, så der kun er et.
Igen ingen held, same shit, different day...
Jeg læste videre for at se en udtalelse fra EA, men desværre var der ingen svar på folks klager om dette. Jeg så dog et indlæg fra en der skrev at hvis datoen i Windows ikke passer, så nægter Origin at forbinde til internettet.
Jeg satte datoen til i dag, og hovsa, nu skriver Origin pludselig at der er en opdatering når jeg starter det!
Efter opdateringen kan jeg logge ind, yay!
Det tog så kun 2 timer at finde ud af.
Hvis du ikke gider læse min historie:
Jeg har fundet ud af at Origin ikke tillader at man har flere netkort/net adaptere, medmindre alle har en internet forbindelse. VPN forbindelse understøttes heller ikke, og du kan derfor ikke logge ind med en VPN forbindelse.
Hvis tiden i Windows ikke passer, får du ikke Origin til overhovedet at prøve at gå på internettet.
Origin support er crap.
Så blot en lille advarsel herfra hvis i selv (eller kender nogen) bøvler med Origin og lortet bare ikke vil fungerer. Og hermed et shoutout fra mig om at Origin nu alle dage vil være noget pis.
God fredag aften!
Nå, jeg sidder her og er ved at hive håret af mig selv på grund af Origin. Jeg skal bruge Origin da jeg (hold nu helt fast) har fået fat i 2x Titan kort, og dertil skal der jo køres lidt BF3.
Jeg henter en online installations pakker der intet fylder, pakken fortælle mig at der ikke kan installerer origin men jeg kan hente en såkaldt offline installer et bestemt sted fra. Jeg tænker ikke mere over dette og henter offline installeren.
Jeg installerer Origin og herefter får man bare meddelelsen når man logger ind: "Du skal være online første gang du logger ind".
Ja, nu var jeg online eftersom jeg lige har hentet en installationspakke fra internettet, og jeg fik da også lige kontrolleret at min 100/10 forbindelse rent faktisk fungerede. Speedtest.net fortalte mig 99,87mbit download og 9,96mbit upload, det må vel siges at være nok forbindelse til at logge ind på Origin.
Det må vel være en Firewall der blokere, men så vidt jeg husker, plejer Windows Firewall at spørge første gang et program forsøger at bruge nettet, om det nu også må det. Det skete selvfølgelig ikke, men jeg slog Windows Firewall fra alligevel. Stadig ingen held.
Nå, afinstallation af Origin (samt en gennemgang af regedit) og en ny installation hjalp intet.
Jeg tænkte lidt at Origin slet ikke kiggede efter om der var internet, for det var der jo nu engang.
Så måtte man jo ty til internettet. Jeg fandt en tråd på EA's forum: http://forum.ea.com/eaforum/po...
Et lille referat:
Folk skriver at have prøvet det samme som mig, samt har mulighed for at ping de servere Origin skal forbinde til for at kunne logge ind. Derudover er der prøvet mange andre underlige ting såsom formatering og geninstallation af Windows.
Så vidt jeg kan læse mig frem til har mange prøvet deres telefon service, og efter at være i kø op til en time opgav disse mennesker. Chat support var heller ikke til hjælp for nogen, da de personer der sidder der, ikke ved noget om disse ting, udover at fortælle man skal opdatere Origin eller kontrollere om man har stabilt internet.
En bruger på EA Forum fandt dog ud af, at hvis der er nogle LAN porte eller bare LAN adaptere aktive men ingen internet forbindelse har, nægter Origin at lave en forbindelse, da Origin blot spørger Windows om der er internet, hvilket den så rapporterer tilbage at der ikke er. Bundkortet jeg bruger har 2 netkort, jeg slår det ene fra, så der kun er et.
Igen ingen held, same shit, different day...
Jeg læste videre for at se en udtalelse fra EA, men desværre var der ingen svar på folks klager om dette. Jeg så dog et indlæg fra en der skrev at hvis datoen i Windows ikke passer, så nægter Origin at forbinde til internettet.
Jeg satte datoen til i dag, og hovsa, nu skriver Origin pludselig at der er en opdatering når jeg starter det!
Efter opdateringen kan jeg logge ind, yay!
Det tog så kun 2 timer at finde ud af.
Hvis du ikke gider læse min historie:
Jeg har fundet ud af at Origin ikke tillader at man har flere netkort/net adaptere, medmindre alle har en internet forbindelse. VPN forbindelse understøttes heller ikke, og du kan derfor ikke logge ind med en VPN forbindelse.
Hvis tiden i Windows ikke passer, får du ikke Origin til overhovedet at prøve at gå på internettet.
Origin support er crap.
Så blot en lille advarsel herfra hvis i selv (eller kender nogen) bøvler med Origin og lortet bare ikke vil fungerer. Og hermed et shoutout fra mig om at Origin nu alle dage vil være noget pis.
God fredag aften!
se mig jeg har VPN :D
Jeg er vigtig uuuh 😀
Ork ja, har brugt det siden BF3, og har haft nada problemer med det :P
Det med tiden er sandsynligvis for at validere certifikater og derfor er det *ret* vigtigt at den passer.
Efter alt dette læsen har jeg kun et spørgsmål.
Hvordan køre BF3 så på sådan to kort.
Jeg syntes origin er noget af det ringeste jeg har oplevet.
Jeg har også været igennem den samme tur næsten.
Så har du aldrig haft steam 😀
#0 Syntes nu egentlig også Origin det kører okay, jeg har kørt BF3 siden det udkom og ja, har også haft sådan nogle fejl som du har. MEN det er faktisk stortset altid selvforskyldt og jo mere jeg kommer ind i IT's forunderlige verden (læser datatekniker ved et af danmarks største ERP firmere), finder jeg ud af selv de små ting, maskinen skal være opdateret, tid skal passe og standard opsætning virker nærmest altid!
Spil er bygget til standard opsætning, så hvis det skal køre gnidningsfrit, standard opsætning 🙂
At det så er skod at man skal bruge Origin og browser for at spille, det er noget helt andet! 😀
for ikke at oprette en ny tråd er der så nogen der kan hjælpe mig med den her
får denne fejlmeddelse når jeg åbner bf 3
har prøvet at afinstallere og installere både origen og bf 3. kan godt komme ind hvis man går på battlelog og lukker ind den vej fra.
men nu kan jeg så ikke spille premium??
Det siger nok nærmere noget om sikkerheden i origin kontra steam end om hvor godt programmet er 😉
hvis den bruger certifikater eller forbinder til en webservice via HTTPS kræver det at pcen's ur passer med uret på den server den skal forbinde til (ikke et problem at de står forskellige steder grundet angivelsen af tidszonen). Du burde faktisk også have haft problemer med facebook og andre https sider 😉
Er dog enig i at fejl beskeden er absolut intetsigende hvis man ikke lige ved det er det der er galt, den burde have givet dig en dig en anden besked (selvom den besked den kommer med er korrekt, dens forbindelse bliver rejected af serveren grundet tids forskellen, så den har faktisk ikke forbindelse til den)
Når det så er sagt..
Har efterhånden vænnet mig til både origin og steam, de kan i bund og grund det samme. Eneste mærkbare forskel er at origin er noget tungere at have kørerne end steam 😐
#13 Ikke andet end at du skal prøve en standard opsætning. Og så bygge på der efter, hvis du altså VIL spille BF3 🙂
nå synes ikk lige jeg få billedet til at blive større men der står
"Denne fil har ikke er tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Installere et program, eller hvis et program allerede er installeret, skal du oprette en tilknytning i standardprogrammer kontrolpanel.
Kan da lige hurtigt sige at ved mig virker Origin fint med flere netkort.
Jeg har 2 Lan hvor kun den ene har forbindelse og har en wifi som heller ikke har forbindelse på min stationær, så tror ikke på den del... men mere på den med tiden.
Undre mig også at du siger det er en standart windows install for du skulle ikke kunne have opdateret windows hvis klokken er forkert... :) De har samme sikkerhed som EA har.
Jeg har 2 Lan hvor kun den ene har forbindelse og har en wifi som heller ikke har forbindelse på min stationær, så tror ikke på den del... men mere på den med tiden.
Undre mig også at du siger det er en standart windows install for du skulle ikke kunne have opdateret windows hvis klokken er forkert... :) De har samme sikkerhed som EA har.
Jeg opdaterer ikke Windows, det giver blot flere ting der skal køre i baggrunden og kan give en mindre score i sidste ende..
Jeg opdaterer ikke Windows, det giver blot flere ting der skal køre i baggrunden og kan give en mindre score i sidste ende..
g33k 😀
g33k 😀
En geek der score højere end dig i 3dmark 🤡 🤡 🤡
Jeg håber, at Origin lærer af Steam; og at de ikke gentager samme fejl som alle dage har været i Steam:
Ultra-laaaaaaaange ventetider, ved skift af bruger samt nedlukning af Steam..
Nogen der kan oplyse, om Origin har gjort dette bedre ?
g33k 😀
En geek der score højere end dig i 3dmark 🤡 🤡 🤡
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
#23 hear hear... :)
#21 nu ville jeg ikke have sagt noget men nu har det undret mig et siden i går.
De fejl rettelser der kommer i updates til windows ville de ikke også hjælpe dig til højre benchmark score... :P Tænker bare jeg kan huske hvilket boost f.eks vista fik med sp1 or senere med sp2... :P