gigabite nvidia GT640

Grafikkort d.  29. marts. 2013, skrevet af gman
Vist: 2711 gange.

gman

Ny Bruger
Tilføjet:
29-03-2013 17:36:50
Svar/Indlæg:
4/1
hej alle sammen jeg har indstaleret min grafikkort i onsdags
og det virker også fint bortset fra en ting

det er at den har smit onbord lyd ud og afstatet det med grafikkortets lyd modul vilket gør mig forviret har sådan nogen nyer grafikkort enlig lydkort og hvordan for jeg mit onbord lyd tilbarge igen

ting jeg selv har prøvet indstalere driveren til mit motherbord indstaleret lydkort driveren (realtek HD)
alt sammen uden held
jeg lidt træt af det da jeg ikke har pc højtaler med HDMI stik eller andet jeg har HDMI stik i hvad gælder lydkortet 😢
zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 17:47:11
Svar/Indlæg:
867/18
Har du valgt at lydudgangen skal være dit onboard lyd i windows (gøres under win 8 ved at klikke højre på lydikon i taskbar og vælge playback devices - mon ikke proceduren er den samme i win 7?)

gman

Ny Bruger
Tilføjet:
29-03-2013 18:55:47
Svar/Indlæg:
4/1
tjo skulle jeg mene men bortset fra det køre jeg vista som er indstaleret og at efter jeg indstaleret grafikkortet så kan jeg slet ikke finde mit onbord lydkort kun den der udmilbart sider på grafikortet
men borstset fra det vil ejeg lige prøve med det gamle grafikkort først før jeg gør noget andet

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gman d. 29-03-2013 18:56:50.

gman

Ny Bruger
Tilføjet:
29-03-2013 19:53:15
Svar/Indlæg:
4/1
har prøvet med det gamle grafikkort og den resætter til normal tilstand igen det vil sige lyden virker som den skal men at der i mod der åbenbart er et lydkort på på det nye grafikkort og at jeg ikke har mulighed for at ændrer det på nogen måder vilket er noget skod fra nvidia at udgive sådan en gang bras når 98% af alle computer køre med onbord lyd og INGEN pc højtaler har HDMI :no: duer IKKE

ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2013 23:27:05
Svar/Indlæg:
185/2
#0 Der er "lydkort" i dit grafikkort, det er da verdensklasse når men tilslutter hdmi kabel i sin skærm med indbyggede højttalere eller smider PC'en til surround-receiveren eller TV'et. Men i dit tilfælde hvor du ikke har brug for det, ja - så er det da træls.
Du skal blot ind i kontrolpanel og vælge "Administrer lydenheder", der kan du se hvilken lydenhed der er aktiveret som standard (åbenbart dit nye grafikkort), ændre det til dit onboard lydkort og så bliver du glad igen 😀

gman

Ny Bruger
Tilføjet:
30-03-2013 05:54:58
Svar/Indlæg:
4/1
DOHH det jo lige det jeg ikke kan
der er kun hdmi at admin ingen andrer lyd enheder KUN 1
grafikken går ind og dominere mit motherbord med hensyn til lyden

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gman d. 30-03-2013 05:58:44.

gman

Ny Bruger
Tilføjet:
30-03-2013 06:22:08
Svar/Indlæg:
4/1
man kan se et bilde i min profil hvordan windows opstiller det til mig vilken valgmuliheder jeg har for at skifte rundt på min lydkort for der jo tydlig vis ingen der høre hvad jeg siger :(

ParadoXX

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2013 12:11:09
Svar/Indlæg:
185/2
#6 Dit onboard lydkort står måske til AUTO i Bios, altså må du lige prøve at se hvordan det er indstillet i Bios (Det skal stå på Enable i stedet for Auto), og derved bliver det aktiveret igen og du kan bruge det i stedet for HDMI på dit grafikkort.