Er der for mange "smarte" på HwT? (Låst)

Om siden d.  29. marts. 2013, skrevet af Vognen
Vist: 7916 gange.

Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2013 22:08:34
Svar/Indlæg:
411/38
Jeg er ved at være pisse træt af det der "let me google that for you"! Vi må da antage, at folk inde på det her forum er nogenlunde habile til computere, ellers virker det da underligt at have det som interesse.

Der kan være forskellige grunde til man spørger folk til råds frem for at google'e. Måske er man ikke så stærk til engelsk, måske er man ikke helt sikker på hvad man skal tage af god info, da internettet er fyldt med forskellige råd. Folk plejer vel også selv, at google inden man laver en tråd herinde. Derudover er det ET FORUM. Det vil sige et sted hvor man gerne skulle kunne stille spørgsmål, og forvente svar af en nogenlunde kvalitet, fremfor at blive banket oven i hovedet af folk der tror man er spasser. Hvis man ikke har noget konstruktivt at tilføje til et spørgsmål, kunne vi så ikke alle sammen blive enige om, at man ikke bør kommentere? Fint nok man linker til nogle forums eller nogle begynder guides på youtube, men lige frem at skrive lmgty.com/xxxx er simpelthen noget af det mest provokerende, og det er bestemt ikke, i mine øjne, HwT værdigt. Generelt er tonen herinde på HwT pæn og sober, men jeg synes desværre, at jeg i min relativt korte tid herinde har stødt på for mange "bedrevidende" folk der siger noget i stil med "er du dum?!? Google er din ven".

Personligt kan jeg nævne min egen oplevelse som eksempel. Jeg stod og manglede en blæserstyring til min computer. Det var lidt akut, og jeg oprettede en købstråd herinde. Nu skal det siges, at der i Odense ikke er det store udvalg af hardware butikker, og dem der er, er alt for dyre plus de intet har på fysisk lager. Der går ikke mere end 15 minutter inden den første gut svarer med et - og jeg citerer direkte - "Der er en del shops i Odense hvor du nemt kan få en blæser eller hvad du nu skal bruge, også shops med gamer udstyr og også i Odense :) Google er din ven". Hvad havde han regnet med? For det første havde han vidst ikke rigtig forstået hvad det var jeg ville købe, for det andet havde jeg været rundt i alle IT-butikker i Odense inden for en radius af 5 km og for det tredje kunne han ikke fortælle mig nogle navne på de steder han mente jeg kunne finde det jeg søgte. Blot at jeg kunne google'e det.

Jeg synes det kunne være rart at få en afklaring på hvorvidt om jeg er den eneste der har det på den her måde, for jeg bliver virkelig træt af at læse når folk spiller bedrevidende, og for gode til at svare på spørgsmål, med den flabede kommentar om "bare at google". Hvordan har I andre brugere herinde det med det?


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Vognen d. 29-03-2013 22:09:58.
lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 22:45:28
Svar/Indlæg:
3485/76
Er du allerede kørt død i det, efter dine omfattende 6 oprettede tråde og 16 svar?


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
29-03-2013 22:45:33
Svar/Indlæg:
2672/468
#0 Det er meget simpelt, hvis alle folk googlede alt, så var der jo ikke brug for forums - og giver dig helt ret i at "let me google that for you" er voldsomt provokerende, og aldeles unødvendigt.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
29-03-2013 22:46:51
Svar/Indlæg:
2672/468
#1 Jeg tror du løber ind under fanen som af #0 omtalte "Smarte".


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 22:47:52
Svar/Indlæg:
3485/76
#3 Nej da 🤡


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 22:54:53
Svar/Indlæg:
1118/24
Jeg syntes det er bedre end det har været.

Men at skrive en klagetråd, istedet for at anmelde og ignorere den som ødelægger ens tråd, er ikke en reaktion jeg kan følge.


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2013 22:57:39
Svar/Indlæg:
411/38
Nej, jeg føler overhovedet ikke jeg er kørt død i det, men jeg synes bare det er en skam, at et ellers glimrende, fedt og spændende forum som HwT egentlig er bliver ødelagt af folk der skal spille seje ved at skrive de ting jeg nævner 🙂

Lad os antage en gut der er næsten helt begynder i computer. Han har googlet rundt med sit problem, men man finder ikke en endegyldig løsning, jvf. det jeg beskriver i #0 om mængden af information. Hans ven fortæller ham så om hwt.dk, og at der er et forum hvor man kan stille spørgsmål med sine problemer. Hvis han nu bliver mødt med nogle af de svar jeg nævner, tror du så han vender tilbage? Det tror jeg desværre ikke. Måske er det bare mig der er ved at være gammel, sur og træt af den generelle tone på internettet der mest handler om hvem der knepper hvis mor, i hvert fald hvis man spiller online-spil, og hvem der er noobs eller ikke. Ikke desto mindre synes jeg godt man kan slå et slag for en bedre og mere sober omgangstone på nettet. 🙂

Ikke at det er et problem herinde, og det er tingene sat lidt på spids, men jeg synes det her TV-indslag fra DR er meget sigende
http://www.youtube.com/watch?f...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vognen d. 29-03-2013 22:58:52.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 23:00:25
Svar/Indlæg:
3385/80
#2 Nej det er ikke provokerende. Folk bør som minimum forsøge at løse deres problemer selv - det er da kun rimeligt. Har de så problemer eller spørgsmål til den process, så er de mere end velkomne til at spørge!

Jeg hjælper gerne folk, og har gjort det mange gange, men jeg synes det er rimeligt at folk forsøger selv først.


Monty
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2013 23:09:28
Svar/Indlæg:
20/5
pfff - hvorfor kan jeg ikke google hvor mange "smarte" der er herinde på HwT 🤡


Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 23:40:39
Svar/Indlæg:
151/10
Giver #0 ret - og der er da et par stykker allerede der underbygger hans påstand


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2013 23:43:59
Svar/Indlæg:
1495/69
" fedt og spændende forum som HwT egentlig er bliver ødelagt "
Ro på!
Så slemt er det ikke. Jeg synes faktisk det går helt fint.
De "smarte" er bare en af de ting vi må leve med på fora.
Spring dem over eller gå udenom. 🙂


Axaion
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2013 01:59:35
Svar/Indlæg:
219/2
som #7 siger, bør folk prøve at løse deres problem selv først, ellers ender det hele jo med "hvordan trækker jeg vejret?!"

at smide et lmgtfy link er ikke provokerende hvis det linker til svaret imo


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 02:36:56
Svar/Indlæg:
3385/80
#9 Selvfølgelig har brugerne herinde et forskelligt mindset - nogle er vant til at få alt serveret for sig, mens andre er blevet oplært og uddannet til at tænke og søge løsninger selv.

Forestil dig følgende: Hr. Hansen opretter sig på hwt.dk og stiller følgende spørgsmål: "Jeg synes DR får for få penge, så jeg vil gerne frivilligt tilmelde mig DR Licens. Nogen der kender nummeret til dem?"

Ovenstående yderst realistiske scenarie kunne brugeren selv let løse ved blot at google "dr licens telefonnummer".

I det tilfælde, vil du da ikke mene at det er ok at belære brugeren om googles uovertrufne funktionalitet? Jeg vil endda gå til den yderlighed, at jeg ikke kun synes det er ok, men faktisk også en nødvendighed. Folk er nød til at udvise en form for selvstændighed, ellers synes jeg godt nok det står skidt til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 30-03-2013 02:37:24.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
30-03-2013 03:21:51
Svar/Indlæg:
6367/477
" måske er man ikke helt sikker på hvad man skal tage af god info, da internettet er fyldt med forskellige råd."

Dette forum indegår også på internettet, og der er ikke mange der kender hinanden udover et brugernavn og et billede, præcis som på alle mulige andre forums. Derfor vil jeg klassificerer hwt en del af "Internettet er fyldt med forskellige råd". Fordi vi er danskere betyder jo ikke at vi er bedre end andre til at give dig råd.

Jeg kan huske en der spurgte efter en 2.5" til 3.5" hdd konverter, dette kan faktisk findes, ved at google det på dansk, og jeg er sikker på at både bing og yahoo også nok skal finde en 2.5" til 3.5" konverter hvis du skriver på dansk, også i en dansk webshop.

Det er fint ikke at være god til dansk og søge hjælp her inde, men så forklar lige hvad der er søgt efter, hvad man fandt ved dette, og hvad man har prøvet.

Det jeg dog finder mest irriterende er folk der skriver "min computer kan ikke starte, hvad er der galt????!!", som om vi er tryllekunstnere der bare ved sådan noget ud af det blå. En hurtig googling (også på dansk) vil give dig nogle forslag til at prøve som en start. Hvis man ikke kan det synes jeg dog stadig det er ganske fint at skrive her inde, vi skal bare bruge lidt mere end "den vil ikke starte".

Jeg tror ikke at folk spiller bedrevidende, der er bare mange der har en forkert tilgang til præcis dette forum. Vi er utrolig tekniske, og vi forventer folk laver bare lidt research inden en tråd bliver oprettet, der er mange andre danske forums til begyndere.

Nu er jeg ikke moderator, og har faktisk ikke noget at skulle have sagt, så hvilken målgruppe forummet her går efter tør jeg ikke udtale mig om, men kigger man på de forskellige tråde giver det lidt indtrykket af at være mere teknisk, til folk der har prøvet at skille en computer ad før, og ikke folk der lige har prøvet at trykke på tænd knappen.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 07:39:00
Svar/Indlæg:
1271/38
Hvis man er meget aktiv på forum og godt kan lide at hjælpe andre er det altså også en belastning at se det samme spørgsmål spurgt op til flere gange på en uges tid.

Man kan sige det på en pænere måde, det er klart, så jeg forstår godt brok over 'LMGTFY'. Jeg plejer blot at lægge et link til svaret eller løsningen. Nogle folk skal jo føle sig bedre end andre, ikke? Du kan ikke forvente andet på internettet.

Jeg synes dog vi er meget mere menneskelige på HWT's forum, end på så mange andre sider. 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 08:20:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der er sikkert et par "uskyldige" der ryger i svinget, men min oplevelse er nu, at en stor del (+80 %) af dem der opretter tråde, nemt kunne finde svaret på deres spørgsmål ved at søge i div. fora.

Nu er jeg godt klar over, at ikke alle er lige habile udi søgemetodik og syntetisering af forskellige tråde - det er også helt i orden, der skal være plads til alle.

Men!

Der hvor jeg bliver "irriteret", er når de hårdnakket skriver ting som "jeg har forsøgt at kigge" eller "jeg har googlet", og man så relativt nemt kan finde svaret på deres spørgsmål ved at scrolle ned på forum-forsiden eller sågar google og trykke på tredje link fra toppen.

Det siger ikke noget om folks formåen, men noget om deres ulidelige dovenskab.

Jeg sammenligner det lidt med, at sparke døren ind til en motorcykel el. fiskeklub og bare råbe vilkårligt udi lokalet "Så hjælp mig dog, en eller anden!" - hvorefter folk kommer til og spørger hvad der er i vejen. Vedkommende bliver så fornærmet og skrider igen eller skubber folk væk og siger "det er ikke det jeg mener!"

Ikke for at nedgøre nogen, så synes jeg selv at denne tråd beskriver pågældende type bruger, ret godt: http://hwt.dk/Forum/316265/Hja...

Så er der dem, som reelt er ydmyge og siger "undskyld, må jeg godt komme indenfor?" - det er ikke min oplevelse, at de bliver tromlet på samme måde. Faktisk, så er folk ofte ret gode til at byde nye velkommen, og ser man på tråd-count (og står der 1 indlæg), så plejer man også at få et "velkommen til forum" med på vejen.

Det er hvad det er. Folk kan være dovne, ulidelige, ugidelige og generelt iltsugende sorte huller - på et forum. Det vænner man sig til.

Omvendt!

Så er der ikke noget mere irriterende, end at være velforberedt og se andre være det, og opleve hvordan ens egen og andres tråde skydes i sænk af "amatører".

Det er tydeligvis den grøft der irriterer mig allermest: Folk der gerne vil spille smarte, men ikke engang magter at læse trådstarteren eller nogle af svarene - det er, synes jeg, langt værre end at folk får at vide "har du prøvet selv?"

- bare min mening 🙂


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 08:36:38
Svar/Indlæg:
2131/173
I ny og næ føler jeg også trang til at klippe det ud i karton for mennesker der ikke rigtig magter at bruge en søgemaskine, helt umuligt er det jo ikke.
Derudover er det mig komplet umuligt at forstå at forummet i perioder bliver bombarderet med spørgsmål som; "hvilken bærbar skal jeg købe, den her eller den her?"
Her burde en vaks moderator få gang i slettelakken.

På top 3 over mest irriterende type bruger, må førstepræmien helt klart gå til den type bruger der ikke engang gider bruge HWTs egen søgemaskine, der i talrige tilfælde viser sig at grave netop de svar frem, brugeren efterlyser.

Og helt generelt mister jeg personligt lysten til at hjælpe en bruger der ikke gider skrive klart, tydeligt og forståeligt, dvs. gøre det så overskueligt som muligt for den der skal hjælpe, som muligt.
Det er der en voksende gruppe brugere der ikke rigtig magter.
40-liniers sætninger tæppebombet med stavefejl og ulogiske formuleringer har bare en tendens til at kede mig ihjel.

Det var den 25-øre.

#15
Du slog mig på stregen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 30-03-2013 08:41:27.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 10:35:10
Svar/Indlæg:
2676/147
Typisk hwt tråd :)

Sq da morsomt dét ikke har ændret sig de sidste 5 år 😎


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
30-03-2013 11:46:16
Svar/Indlæg:
411/38
Det er da dejligt at se, at der rent faktisk bliver debatteret lidt, og også på et sagligt niveau. Fælles for alle i tråden her er nok også, at det ikke er dem jeg græmmer mig over.

Jeg vil gerne pointere, at jeg som sådan ikke har noget imod folk bliver bedt om, at prøve og søge information selv. Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er måden det bliver serveret på.

#11 -> Du siger et lmgtfy link ikke er provokerende? Det vil sige, hvis folk spørger dig om hjælp i det virkelige liv topper du så gerne din hjælp af med et sarkastisk "var det så svært?", for det er min oplevelse hver gang jeg ser det link. 🙂

Nå, jeg må nok erkende, at mit spørgsmål her blev oprettet i et øjebliks frustration efter, at have læst den med google lidt for mange gange inden for kort tid. Jeg synes dog stadig det er noget "nogen" burde tænke lidt over. Der er jo ingen der bryder sig om, at blive trampet på. Som I selv siger så er HwT ikke så slemt, og jeg glæder mig til at være medlem herinde i laaaaang tid 🙂


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 12:06:05
Svar/Indlæg:
922/13
#8 lol


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 12:13:41
Svar/Indlæg:
2076/119
#0

jeg kan kun give dig ret desværre

jeg kan ikke forstå folk er nød til at fortælle en man er dum fordi man ikke kan finde det på google, eller men ikke lige forstå et svar på engskel

#7

simple for dig eller for ham der sprøg? hvordan kand u være herre over hvad der er nemt for andre? :)

#10

og de personer som mobber i skolen syntes det hele er godt i klassen, mens den som bliver mobbet ikke har det godt 🤡

#12

Hvorfor kan man ikke svare på en pæn måde at Hvis han søger på google "dr licens telefonnummer" så kommer det frem for dig.
for mange skriver ja nu skal jeg sku da lige gøre det for dig og så skriver de nogle dumme ord uden at give svar på noget

#14

Nemlig der er mange måder og sige tingen på

#15

okay så hvis jeg ikke lige forstår den måde de vender det på eller de skriver på et sprog jeg ikke forstår, så er jeg doven? nej de holder jo ikke :)

#17

nej det er uhyggeligt at sikkert de samme idioter har lov til at side og spille smarte her inde


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 12:30:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

"okay så hvis jeg ikke lige forstår den måde de vender det på eller de skriver på et sprog jeg ikke forstår, så er jeg doven? nej de holder jo ikke :)"

Aigh?


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 12:46:22
Svar/Indlæg:
1495/69
#10

og de personer som mobber i skolen syntes det hele er godt i klassen, mens den som bliver mobbet ikke har det godt

Dur ikke Martin. Mobbning er noget helt andet, og der bør man altid søge en løsning for den enkelte.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2013 12:53:24
Svar/Indlæg:
4981/47
Google er vores alle sammens "ven" 🙂

Det ændre dog ikke på at mange faktisk kommer og stiller deres spørgsmål, på divs danske sites, bla fordi det er DANSKE sites...

Jeg har sådan set altid set den slags kommentarer som en mindre provokation, og mener ikke den slags er velkomment her på Hwt, man bør istedet for at fyre "Google det selv" af, rent faktisk hjælpe uden den slags lige skal tilføjes til kommentaren.

Hvor mange ordblinde er mon gode til engelsk også ? Hvad med dem som ikke kan engelsk ? (og de bedste svar på Google findes jo sjælent på dansk alligevel)

At man kan mene en bruger har været for doven i sin søgning, inden tråden er opretter herinde, berettiger sku hverken flabethed eller dumme kommentarer.

Hvis der er nogen der mener der er brug for at få rene liner på Google kommentarer herinde, jamen så kan jeg da fortælle her, at det er ikke velkomment overhovedet og man bør holde sig fra at skrive i tråden hvis man mener en Google kommentare er nødvendig også.

Det er nu fint nok at hjælpe folk, bare ikke med en ½ sviner samtidigt...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 30-03-2013 12:54:55.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-03-2013 13:16:47
Svar/Indlæg:
2826/100
Spændende tråd, ligner lidt den er 50/50 blandet af folk som netop sender lmgtfy.com links med på den ene side og folk som gerne vil hjælpe på den anden side.

anyway, som jeg ser det er der flere grunde til at spørge på forummet hos HWT i stedet for blot at google, lad os tage et hurtigt eksempel.

Hr. Hansen kan ikke starte sin pc. Nu låner han Fru. Hansens pc og googler det, lige pludseligt får han 32000 sider på google, han skimmer de første 10-15 links igennem og får 13 svar som alle siger han skal gøre noget forskelligt. Nu er Hr. Hansen i tvivl og opretter en tråd herinde eller på et andet forum for at få hjælp til hvad der præcist er galt med hans pc.

Er det ikke fair nok? Utrolig mange mennesker er bange for bare at prøve sig frem og skal helst guides helt igennem fra start til slut, men derfor må de vel også gerne få hjælp? Og skulle en bruger herinde fra synes at de ikke gider svare på folk som de mener ikke har lavet nok research, jamen så spring da tråden over.

That being said, så mener jeg at kunne huske fra jeg var i Crew at lmgtfy links ikke er tilladt på HWT netop fordi de giver en ekstremt dårlig stemning.

EDIT: søgte i øvrig lige på google efter "min pc kan ikke starte", guess what, mine 32000 sider var ikke nok, den finder 405000 sider.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 30-03-2013 13:18:21.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 13:26:58
Svar/Indlæg:
2076/119
#21

svar på det du skrev

#22

det var en måde at sige på dem som er smart ass's har svart ved at se de selv er det ;) 🤡

#23

Hvor mange ordblinde er mon gode til engelsk også ? Hvad med dem som ikke kan engelsk ? (og de bedste svar på Google findes jo sjælent på dansk alligevel)

vi må findes os i at blive svinet til og set ned på og få nedlagen svar igen, det er tit det der sker her inde


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2013 13:39:48
Svar/Indlæg:
4981/47
#25

Det kan jeg så ikke lige genkende, men jeg skal dog ikke udtale mig om hvordan du opfatter folks svar til dig generelt.

Som ordblind skal man dog også lige slå koldt vand i blodet nu og da, mange ordblinde føler sig ofte udsat i forvejen, og har derfor en tendens til at føle en kommentar kan være en provokation, selv når det ikke er tilfældet (hvilket jeg personligt kender lidt for godt til, grundet min seneste ex gennem 4år, netop er ordblind)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 30-03-2013 13:45:30.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 13:58:32
Svar/Indlæg:
2076/119
#26

en hvis person du ved godt hvem, er EKSTREM meget efter folk som er ordblind

bare fordi man staver dårligt/er ordblind er der ingen ret til at svare flabet eller tro personen er dum
ordblinde oftes hårdt, derfor behøver folk ikke træde på dem et sted som her inde


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 14:03:02
Svar/Indlæg:
20170/383

Man ser jo desværre i samfundet en voksende tendens til dovenskab og ligegyldighed. Og resultater er det at vi døjer med unge mennesker der laver ballade og grov vold som aldrig før. Samtidig staver danske børn og unge virkeligt dårligt, blandt de ringeste i EU. Ingen tør tage ansvar og ingen tør sige til forældrene at de skal tage sig sammen og lære deres børn om respekt og konsekvens.

Det samme ser man åbenbart her på HWT.
Det accepteres fuldt ud at det ene tåbelige spørgsmål efter det andet stilles. Man har ingen nedre grænse for hvor dumme tråde der oprettes. Man stiller simpelthen ingen krav til at trådstarter selv laver lidt reseach først. Dovenskab og ligegyldighed er tilsyneladende vejen frem.

Man stiller selvfølgelig krav til en god tone, ordentlig opførsel osv. Men hvad med den anden vej rundt? Er det virkeligt for meget forlangt at forvente at trådstarter laver lidt benarbejde selv?

Jeg tror på hjælp til selvhjælp, det er eneste måde hvorpå man lærer noget.


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
30-03-2013 14:17:37
Svar/Indlæg:
411/38
#28 Jeg synes vi bør holde igen med de politiske diskussioner, ellers forsvinder den ellers glimrende saglighed vi har gang i 😉

Alle herinde i tråden er vist enige om, at en vis mængde forarbejde ikke skader. Hvad enten man søger på HwT's eget forum, eller på nettet. Jeg er enig med dig i, at hjælp til selvhjælp er vejen frem. Min lillesøster er eksempelvis blevet så god til computere at hun selv kan installere programmer, drivere og opdatere virus(ja, det virker nok ikke så vildt i jeres øjne, men i hendes veninders omgangskreds er hun "go-to-girl"), men det er da kun sket fordi jeg har opfordret hende til at prøve selv først og bagefter stået klar hvis tingene er gået galt. Men jeg har aldrig, og det er mig stadig en gåde hvorfor internettet er sådan, gjort grin med hende, hvis hun har bedt om hjælp.

Jeg er glad for at læse, at langt de fleste ikke finder det acceptabelt, at tale ned til folk der spørger om hjælp. Men jeg er samtidig ked af, at høre om ordblinde der bliver forfulgt. Det er nok et stykke under lavmålet


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 14:21:34
Svar/Indlæg:
20170/383
#29

Tingene hænger jo sammen. Og det har intet med politik at gøre, det jeg skrev.
Det har jo noget at gøre med hvordan vi anskuer tingene. Og der er ikke den store forskel på om det er ude i den virkelige verden eller herinde.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-03-2013 14:25:13
Svar/Indlæg:
2826/100
#28

Tom lige nu lyder du som den 76 årige der klør sig i skægget og siger "dengang jeg var barn var alting godt!".

jeg vil så vende den om, jeg synes man ser en voksende tendens til at folk brokker sig over alt, intet er godt nok, og bliver en af de ting som folk brokker sig over løst finder de blot på noget mere. Lidt det samme som alle de mennesker som først har det godt hvis de har mulighed for at bagtale andre.

Og en slut kommentar, hvis du har det sådan med bestemte tråde, så spring da tråden over, der er jo absolut ingen der tvinger dig eller andre til at svare.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2013 14:28:29
Svar/Indlæg:
20170/383
#31
Kan 74 årig ikke høre det? 76 årig lyder mega gammelt? :D

Jeg ved godt dette er en gang OT.
Men det er virkelig ikke svært at fornemme at der er sket noget siden jeg gik ud af folkeskolen for 16 år siden. Desværre.

Selvfølgelig skal man ikke brokke sig, bare for at brokke sig. Men det er åbenbart blevet dybt forkert at stille krav til folk. Uanset om det er til det ene eller det andet.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-03-2013 14:33:21
Svar/Indlæg:
4981/47
#28

Ja det flot Tom, du forstod åbenbart ikke ret meget af vores samtale sidst, men det er så også bare helt i orden...

#27

Kunne sige det samme som til Tom, om end du ikke formå at pakke dine indlæg ligesågodt ind som Tom jo nu engang gør.

#27/#28

Spydige indlæg og hentydninger var netop en af de ting vi ikke gad se mere af fra jer 2 herinde, og det gør vi så heller ikke den næste uges tid.

Syntes bare det er en smule latterligt at i ikke kan holde jer fra at svine hinanden, når i kender konserkvensen...


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Cocio21 d. 30-03-2013 19:06:20.