Overclocker
Tilføjet:
29-03-2013 22:08:34
Svar/Indlæg:
411/38
Jeg er ved at være pisse træt af det der "let me google that for you"! Vi må da antage, at folk inde på det her forum er nogenlunde habile til computere, ellers virker det da underligt at have det som interesse.
Der kan være forskellige grunde til man spørger folk til råds frem for at google'e. Måske er man ikke så stærk til engelsk, måske er man ikke helt sikker på hvad man skal tage af god info, da internettet er fyldt med forskellige råd. Folk plejer vel også selv, at google inden man laver en tråd herinde. Derudover er det ET FORUM. Det vil sige et sted hvor man gerne skulle kunne stille spørgsmål, og forvente svar af en nogenlunde kvalitet, fremfor at blive banket oven i hovedet af folk der tror man er spasser. Hvis man ikke har noget konstruktivt at tilføje til et spørgsmål, kunne vi så ikke alle sammen blive enige om, at man ikke bør kommentere? Fint nok man linker til nogle forums eller nogle begynder guides på youtube, men lige frem at skrive lmgty.com/xxxx er simpelthen noget af det mest provokerende, og det er bestemt ikke, i mine øjne, HwT værdigt. Generelt er tonen herinde på HwT pæn og sober, men jeg synes desværre, at jeg i min relativt korte tid herinde har stødt på for mange "bedrevidende" folk der siger noget i stil med "er du dum?!? Google er din ven".
Personligt kan jeg nævne min egen oplevelse som eksempel. Jeg stod og manglede en blæserstyring til min computer. Det var lidt akut, og jeg oprettede en købstråd herinde. Nu skal det siges, at der i Odense ikke er det store udvalg af hardware butikker, og dem der er, er alt for dyre plus de intet har på fysisk lager. Der går ikke mere end 15 minutter inden den første gut svarer med et - og jeg citerer direkte - "Der er en del shops i Odense hvor du nemt kan få en blæser eller hvad du nu skal bruge, også shops med gamer udstyr og også i Odense :) Google er din ven". Hvad havde han regnet med? For det første havde han vidst ikke rigtig forstået hvad det var jeg ville købe, for det andet havde jeg været rundt i alle IT-butikker i Odense inden for en radius af 5 km og for det tredje kunne han ikke fortælle mig nogle navne på de steder han mente jeg kunne finde det jeg søgte. Blot at jeg kunne google'e det.
Jeg synes det kunne være rart at få en afklaring på hvorvidt om jeg er den eneste der har det på den her måde, for jeg bliver virkelig træt af at læse når folk spiller bedrevidende, og for gode til at svare på spørgsmål, med den flabede kommentar om "bare at google". Hvordan har I andre brugere herinde det med det?
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Vognen d. 29-03-2013 22:09:58.