-> #0/#3
Du vil nok ikke kunne "mærke" forskel. Dog ville jeg mene, at jo mere RAM, jo bedre. Mht. CPU'en, så vil du ikke kunne mærke forskellen. SSD'en er lidt det samme som med RAM.
Du kan vælge at opgradere delene, men den billige af dem, opgraderet til 16 GB RAM og 512 GB SSD, lander på kr. 20.799,-
Så, jeg ville mene, at det står og falder med dit behov for lagerplads. Personligt, ville jeg mene at 256 GB burde være nok til de flestes behov. Men, nu hvor jeg selv er begyndt at have billeder liggende på maskinen (har selv en MacBook Pro 4.1) og "kun" har 20-30 GB ledig, så synes jeg at det er ved at være lidt trangt med plads. Derfor tror jeg, at 256 GB ville passe mit behov fint - men jeg arbejder ikke professionelt, så skal ikke kunne sige hvad et 'reelt' behov er.
Nu skriver du, at du skal bruge computeren til video- og fotoredigering, men udspecificerer det ikke.
Hvis ikke det er et problem for dig, økonomisk, så ville jeg klart anbefale dig den store model. Du har dobbelt op på RAM og dobbelt op på lagerplads fra dag 1.